Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Popularny ciągnik Białoruś MTZ-50 i MTZ-52. Opis, charakterystyka, wideo

Popularny ciągnik Białoruś MTZ-50 i MTZ-52. Opis, charakterystyka, wideo

Opis i zastosowanie

Ciągniki MTZ-50 i 52 to popularne maszyny rolnicze w przestrzeni postsowieckiej. Wyróżniające się niezawodnością i bezpretensjonalnością, zasłużenie uważane są za jedną z najpopularniejszych jednostek do wykonywania różnego rodzaju prac, nie tylko w rolnictwie, ale także w innych dziedzinach.

Ze względu na to, że modele były produkowane przez długi czas, producenci starali się nie tylko pozbyć projektu zidentyfikowanych niedociągnięć, ale udoskonalić go przy użyciu najnowszych technik.

Szczególną uwagę zwrócono na poprawę wygody miejsca pracy kierowcy oraz rozszerzenie funkcjonalności poprzez zastosowanie urządzeń montowanych i przyczepianych. Ciągnik Belarus MTZ-50 stał się przodkiem wielu różnych zmian konstrukcyjnych.

Agregat był szczególnie szeroko stosowany w rolnictwie, gdzie z powodzeniem wykorzystywano go do orki, bronowania, nawożenia gleby, siewu różnych upraw. Dzięki możliwości łączenia różnych jednostek ciągnik może zastąpić spycharkę, koparkę czy ładowarkę.

Standardowa konstrukcja oznacza położenie silnika z przodu, obecność małych przednich kół i powiększonych tylnych kół prowadzących.

Z biegiem czasu zmieniła się kabina i wygląd ciągnika. Czyli na przykład zmieniono kształt maski, powiększono kabinę, do jej produkcji użyto włókna szklanego i poprawiono widok panoramiczny.

Masa ciągnika to 3600 kg, a jego wymiary to 381x197x247 cm.

Obecnie istnieje kilka modyfikacji ciągnika Belarus MTZ-50, które zostały wyprodukowane przez różne fabryki:

  • MTZ-60 i MTZ-62 zostały wysłane na eksport;
  • Model MTZ-50X różnił się od innych zmniejszoną odległością między przednimi kołami, które czasami były zastępowane jednym pośrodku. Zwiększony prześwit zapewniał dobrą zdolność przełajową. Wydanie zostało wydane w Taszkencie.
  • Model MTZ-50K miał strome nachylenie i był produkowany w Tbilisi.
  • T-50 i T-54V były przeznaczone do pracy w winnicach. MTZ-50R był używany do przetwarzania pól ryżowych.
  • Ciągnik Belarus MTZ-52N miał niski prześwit i zmniejszone tylne koła.
  • MTZ-50L różnił się sposobem uruchamiania silnika.
  • Ciągnik Belarus MTZ-52 nie różnił się znacząco od swojego odpowiednika, z wyjątkiem zwiększonych wymiarów i masy. Na zdjęciach widać, że modele wyglądają niemal identycznie.
  • MTZ 50
  • MTZ 52
Weiterlesen:
Ciągnik Terrion Technika ATM światowej klasy. Przegląd modeli, filmów, specyfikacji, opinii właścicieli

silnik

W ciągniku zainstalowano 4-cylindrowy silnik wysokoprężny D-4,75 o pojemności 50 litra. Moc wynosiła 55 koni mechanicznych.

W momencie premiery pierwszych modeli wskaźniki te były uważane za najlepsze. Zużycie paliwa wyniosło 8 l/h, co uznano za bardzo ekonomiczne.

Teraz oczywiście trudno jest zaskoczyć konsumenta takimi cechami, ale ciągniki nadal służą z godnością, ponieważ są łatwe w naprawie i nie wymagają jakości paliwa.

transmisja

W ciągniku zainstalowano tylko mechaniczną skrzynię biegów z suchym sprzęgłem jednotarczowym. Skrzynia biegów miała 2 zakresy z 9 biegami do przodu i 2 biegami wstecznymi.

Dzięki zastosowaniu niższych biegów poprawiono manewrowość maszyny. Blokadę mechanizmu różnicowego przeprowadzano przez naciśnięcie pedału, który znajdował się w kabinie.

Ciągnik miał sztywne tylne zawieszenie i półsztywne przednie zawieszenie.

Kabina

Usytuowanie kabiny za silnikiem było strategicznym posunięciem, ponieważ w tym przypadku dostęp do silnika jest nieograniczony.

Ułatwiło to znacznie przegląd techniczny, uzupełnianie płynów i inne czynności konserwacyjne. Ponieważ w tamtym czasie kwestia zapewnienia komfortu kierowcy nie była na pierwszym miejscu, często osoby o wysokim wzroście doświadczały znacznych niedogodności.

Było to szczególnie widoczne podczas jazdy po wyboistej drodze, kiedy kabina podskakiwała, a kierowca uderzał głową o sufit.

Popularny ciągnik Białoruś MTZ-50 i MTZ-52. Opis, charakterystyka, wideo

Ale kompaktowość grała na rękę, gdy trzeba było sięgnąć do jakiegoś urządzenia sterującego, co można było zrobić bez widocznego wysiłku.

Kabina została zamontowana na sprężynach, które nieco łagodziły wibracje na nierównych drogach.

Producenci starali się zapewnić wystarczający poziom izolacji akustycznej. Jednak gumowe uszczelki w drzwiach i oknach były kiepskiej jakości.

Szybko się zużyły i popadły w ruinę. System grzewczy działał słabo i praktycznie nie przynosił pożądanego rezultatu.

Specyfikacje

  1. Waga konstrukcyjna — 3130 kg
  2. Podstawa -2370 mm
  3. Wymiary gabarytowe — 3815x1970x2550mm
  4. Rozstaw kół przednich 1200-1800mm
  5. Rozstaw kół tylnych 1400-2100mm
  6. Prześwit-465mm
  7. Pojemność zbiornika paliwa-130 l
  8. Maksymalna prędkość jazdy 33km/h
  9. Silnik 4-suwowy, diesel
  10. Liczba cylindrów-4
  11. Objętość robocza 4,75l
  12. Moc 41 kW (55 KM)
  13. Rezerwa momentu obrotowego-15%
  14. Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy roboczej 8 l/h
  15. Sprzęgło suche, jednotarczowe, zamknięte na stałe
  16. Skrzynia biegów dziewięciobiegowa dwuzakresowa
  17. Liczba biegów do przodu 9; Liczba biegów wstecz 2
  18. hamulce tarczowe; Typ tylnego HPS Oddzielny agregat
  19. Maksymalne ciśnienie 20 MPa
  20. Wydajność pompy układu hydraulicznego 45 MPa
  21. Formuła koła 4K2
Weiterlesen:
Ciągnik T-100. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Rodzaje załączników

Aby rozszerzyć zakres ciągników, możesz skorzystać z następujących załączników:

  • ładowarki;
  • Depresja;
  • pędzle;
  • kosiarki;
  • Grabie;
  • przetrząsacze;
  • Rozrzutniki;
  • Wiadra.

Funkcje operacji

Do układu hydraulicznego ciągników MTZ 50 i 52 stosuje się oleje silnikowe M-8G i M-10G, a do skrzyni korbowej oleju napędowego — M-8DM i M-10DM.

Litol jest używany jako smar.

Bieganie

Jeśli ciągnik nie pracuje przez dłuższy czas, należy go dotrzeć. Podczas tej procedury wszystkie części maszyny są docierane, a smar wchodzi do wszystkich węzłów.

Samo docieranie nie wymaga od mechanika znacznych wysiłków, ale dzięki temu znacznie wydłuża się żywotność części, a także zapobiega występowaniu awarii.

Po raz pierwszy, co trwa około 20 godzin, obciążenie silnika nie powinno przekraczać 50% pełnej mocy.

Ważne jest, aby temperatura nagrzewania części ciała nie przekraczała 70 stopni.

Przez cały okres docierania na każdej zmianie należy przeprowadzać przegląd techniczny zgodnie ze wszystkimi zasadami.

Po zakończeniu docierania należy wykonać szereg czynności:

  1. Oczyść ciągnik z brudu;
  2. Wymień olej we wszystkich systemach;
  3. Smaruj elementy i mechanizmy;
  4. Wymień filtr oleju silnika i układu hydraulicznego zaczepu;
  5. Wypłucz filtr zbiornika paliwa;
  6. Sprawdź skok pedałów sprzęgła i hamulca;
  7. Upewnij się, że wszystkie elementy złączne są zabezpieczone;
  8. Sprawdź ciśnienie w oponach

Popularny ciągnik Białoruś MTZ-50 i MTZ-52. Opis, charakterystyka, wideo

Poważne awarie

Ciągnik Belarus MTZ 50 i 52 to łatwe w naprawie i wymienne części.

Poniżej znajdują się główne wady:

    • Silnik nie uruchamia się z powodu obecności powietrza w układzie paliwowym lub awarii pompy paliwa.
    • Elementy filtrujące są często zatkane.
    • Przy stosowaniu paliwa niskiej jakości silnik może zachowywać się niestabilnie.
    • Luzy zaworowe niewłaściwie wyregulowane.
    • Niebieski dym spalin jest spowodowany przedostaniem się oleju do komory spalania.
    • Przegrzanie silnika.
    • Podczas zmiany biegów pojawiają się hałasy.
    • W układzie hamulcowym zużywają się okładziny tarcz łączących.
Weiterlesen:
Ciągnik T-16. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Recenzja wideo

Poniższy przegląd wideo pokazuje, jak orka odbywa się na ciągniku MTZ-50

Opinie właściciela

Eugene:

„Ciągnik jest uważany za jeden z najbardziej udanych modeli spośród wszystkich maszyn rolniczych dostępnych na rynku. Znakomity silnik o pojemności 55 koni. Dzięki niemu możesz wykonać wszystkie prace rolnicze, które są niezbędne w twoim gospodarstwie. Nie znalazłem żadnych istotnych niedociągnięć, o których warto by wspomnieć.

Gene:

„Pomimo tego, że ciągnik ma 9 lat, działa jak nowy. Ile musiałem na nim orać, nie wiadomo, ale radzi sobie z wszystkimi pracami, takimi jak orka, siew, sianokosy. Naprawy wykonujemy na miejscu, ponieważ konstrukcja jest prosta, a przy ogromnej ilości materiałów referencyjnych i już zgromadzonym doświadczeniu nie ma problemów. Zadowolony z niezawodności jednostki napędowej.

Jeśli jesteś właścicielem ciągnika MTZ-50 lub musiałeś nad nim pracować, sugerujemy pozostawienie recenzji, aby nasi czytelnicy mogli zapoznać się z zaletami i wadami prezentowanego modelu.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector