Producent sprzętu Patriot. Historia marki, wytwarzane produkty
Marka Patriot – historia pojawienia się
Patriot został założony w 1973 roku przez amerykańskiego inżyniera Andy’ego Johnsona, który po zwolnieniu otworzył własną firmę i założył firmę zajmującą się naprawą sprzętu ogrodniczego.
Firma aktywnie się rozwijała, produkując własne produkty, w tym smary do urządzeń pod marką PATRIOTS. Nazwa została wymyślona przez Johnsona nie przez przypadek, ale na cześć jego ulubionego klubu piłkarskiego.
W 1976 roku Patriot zawarł umowę serwisową z Home Depot.
Od 1986 roku wraz z Home Depot produkuje materiały eksploatacyjne do sprzętu ogrodniczego.
W latach 1991-1992 pojawiają się pierwsze silniki do sprzętu ogrodniczego i rozpoczyna się produkcja pił łańcuchowych GARDEN PATRIOTS.
Od 1996 roku opracowuje nowe, mocniejsze silniki i rozszerza linie smarów do części zamiennych.
W 1997 roku rozwiązał umowę z Home Depot i utworzył niezależną markę PATRIOT.
Od 1999 roku produkty Patriot pojawiają się w Rosji. Ułatwia to firma Garden Trading. Rejestruje również znak towarowy Patriot Garden w Rosji.
W 2011 roku Garden Trading przywraca znak towarowy Patriot do jego pierwotnej nazwy.
Asortyment urządzeń się poszerza, różnego rodzaju urządzenia produkowane są w Rosji, Chinach, Włoszech i Korei.
Wszystko toczy się dalej wraz z opracowaniem jednego projektu w 2012 roku dla rozpoznania marki Patriot.
Obecnie otwierane są przedstawicielstwa firmy na Ukrainie, Białorusi, wiele centrów serwisowych działa na terenie całej Federacji Rosyjskiej.
Firma Patriot produkuje własną linię smarów, ponadto produkuje różne urządzenia elektryczne i benzynowe, budowlane, energetyczne i ogrodnicze.
Asortyment ciągników jednoosiowych i kultywatorów Patriot
Motobloki Patriot to uniwersalne urządzenia na każdy rodzaj gleby.
Ta technika może wykonywać cały zakres prac ziemnych (orka, kultywacja, hilling, żniwa).
W sezonie zimowym mogą być używane jako odśnieżarki do odśnieżania podwórka lub ogrodu.
Średni koszt nowego modelu waha się od 18-24 tysięcy rubli (najlżejsza waga) do 56-60 tysięcy rubli (cena za ciężki ciągnik z szeroką funkcjonalnością). Cena używanych ciągników jednoosiowych Patriot będzie oczywiście niższa.
W Rosji i krajach ościennych produkty Patriot znane są przede wszystkim z bloków silnikowych i kultywatorów silnikowych tej marki.
Motobloki Patriot są uważane za niezawodne, funkcjonalne, mają nowoczesny, jasny design.
Są ergonomiczne, sprzedawane w rozsądnych cenach, mają gwarancję od 12 do 24 miesięcy.
Motobloki Patriot przeznaczone są do użytku domowego na obszarach o różnej wielkości.
Cięższe jednostki mogą obsłużyć do 2 hektarów lub więcej.
Ciągniki i kultywatory Patriot wyróżniają się również krajem pochodzenia: część sprzętu jest produkowana w Chinach, część w Rosji, a niektóre modele są produkowane w USA.
Ciężkie ciągniki benzynowe prowadzone w Chinach i USA obejmują modele takie jak: Nevada i Nevada 9 , MBP-7,0/900 i MBP-9,0/900,Zwycięstwo, Ural, VEGAS7, Ontario, Dakota Pro.
Ciężkie ciągniki z silnikiem wysokoprężnym prowadzone przez operatora obejmują dwa popularne modele — BOSTON 6D i BOSTON 9DE.
Rosyjskie ciężkie motobloki są reprezentowane przez takie modele jak KALUGA (z obrotową kierownicą), Zwycięstwo, Ontario Pro, SAMARA M, KALUGA M.
Bloki silnikowe klasy lekkiej i średniej produkowane w USA lub Rosji obejmują takie modele jak: KAMA 7, BAIKAL, LADOGA, Mole II, Tesla i Tesla 3, Denver, Arizona, Kentucky, Kolumbia-3, Dallas-2, Oregon, Kalifornia-2.
Wszystkie modele ciągników benzynowych Patriot są wyposażone w czterosuwowe silniki chłodzone powietrzem o mocy od 5 do 9 koni mechanicznych (w zależności od modelu i jego modyfikacji).
Modele Diesla BOSTON 6D i BOSTON 9DE są wyposażone w silniki o mocy 6 i 9 KM. odpowiednio.
Najpopularniejsze modele
Każdy model ciągnika lub kultywatora Patriot zasługuje na osobny opis i ocenę jakości.
Jednak wśród ogrodników i rolników pojawiły się już faworyty, czyli flagowe produkty linii motobloków Patriot.
Należą do nich takie popularne modele jak: Dakota Pro, Boston diesel (w obu modyfikacjach), a także Nevada.
Prawdopodobnie tak duża popularność modeli wynika z mocy ich silników i szerokiej funkcjonalności.
Przegląd załączników
Zadania ciągnika jednoosiowego nie zostałyby w pełni zrealizowane bez osprzętu.
Tym też zajął się Patriot. Obecnie u producenta można zakupić zestawy osprzętu do najważniejszych operacji na ziemi — orki, hillingowania, kultywacji.
W asortymencie producenta znajdują się następujące rodzaje osprzętu do ciągników pchanych wszystkich linii modelowych Patriot:
- zestawy montażowe KNO-HG, KNO-M, KNO-K2, KNO-MV, KNO-O (zestaw podstawowy zawiera przedłużenia osi, pług, obsypnik, łapy i zaczep uniwersalny; w zależności od typu zestawu zestaw montażowy może zawierać ucha o różnych rozmiarach — 300-400 mm);
- koła pneumatyczne P4.00-10D, P5.00-10D, P5.00-12D, P6.00-12D, P19*7-8D (różne średnice);
- piasty skrętne (półdyferencjalne) — AX 23, AX 32;
- kosiarki rotacyjne do różnych modeli ciągników pchanych: KKR1 Ontario, KKR 2 Montana, KKR 3 Detroit, KKR 4 Dakota PRO, KKR 5 Nevada Comfort
- moduł odśnieżania SB 4 Dakota PRO;
- załączniki do skuterów śnieżnych (na przykład SP Dakota PRO, SP Nevada — wyglądają jak gąsienice do mini traktorów);
- wagi o różnych wagach;
- kopaczki do ziemniaków;
- wózki jednoosiowe lub dwuosiowe;
- przyczepy z adapterem;
- uniwersalne zaczepy pasujące do większości rosyjskich osprzętów.
- Moduł odśnieżania do ciągnika z operatorem prowadzącym
- przystawka do skutera śnieżnego
- Kosiarka rotacyjna
Obsługa i konserwacja
Podstawowe zalecenia dotyczące serwisowania ciągników jednoosiowych Patriot o dowolnej modyfikacji i klasie wagowej:
- docieranie trwa od momentu pierwszego uruchomienia urządzenia po rozpakowaniu do 5-20 godzin;
- po 50 godzinach wymienić olej w skrzyni biegów i sprawdzić stan filtra powietrza;
- po 100 godzinach należy wymienić olej silnikowy, wyczyścić lub wymienić świecę zapłonową, sprawdzić lub wymienić paski napędowe, wyczyścić łapacz iskier;
- co 8 miesięcy lub po 300 godzinach pracy silnika należy wyczyścić miskę paliwową, filtr paliwa, przewód paliwowy (wymiana w razie potrzeby), a także wymienić paski i świecę zapłonową;
- poziom paliwa i oleju musi być monitorowany (w niektórych modelach odbywa się to za pomocą czujników, w innych operator musi użyć specjalnej miarki).
Rodzaje oleju do wszystkich ciągników benzynowych Patriot dobierane są w zależności od typu silnika.
W przypadku ciągników Patriot z operatorem prowadzącym należy wybierać oleje i smary albo producenta o tej samej nazwie, albo wysokiej jakości oleje półsyntetyczne znanych światowych producentów (Lukoil, Motul, Shell i inne).
Firma Patriot poleca do silników oleje własnej produkcji: Expert SAE 10W-40, Supreme HD SAE30, Specific SAE 5W-30.
Do przekładni zalecany jest olej Patriot Hypoid lub odpowiednik w klasie jakości.
- HYPOID olej przekładniowy
- Olej mineralny 4-suwowy SUPREME
- Olej 4-suwowy półsyntetyczny EXPERT
- Olej 4-suwowy półsyntetyczny SPECYFICZNY
W przypadku ciągników z silnikiem Diesla stosuje się olej napędowy lokalnych marek i producentów.
Recenzja wideo
Opinie właściciela
Motobloki firmy Patriot zyskały wiele pozytywnych opinii na forach. Jednostki są funkcjonalne i wysokiej jakości. Patriot posiada szeroką gamę modeli dla każdego użytkownika.
Danil, Jekaterynburg:
„Kupiłem ogród Patriot, żeby sobie podarować. Od razu napiszę o tym, co mi się nie podobało: instrukcja montażu okazała się trochę niezrozumiała. Mężczyzna to zrozumie, kobieta na pewno nie. Wymieniłem jedne śruby na mocowania na inne, sam kupiłem. Kolejną ważną rzeczą jest to, że olej wlewamy do końca, nie wiedziałam o tym. W przeciwnym razie urządzenie głupio się zatrzymuje! Teraz o dobrym: pługi jak potwór. Mój zdeptany kawałek ziemi pod ogrodem pocięty na strzępy! Radzę wszystkim dobry samochód. Kupiłem go 2,5 roku temu za 14 tys, teraz nie znam ceny”
Timur, Krasnojarsk
„Model Dakota Pro: kupiony na podstawie recenzji. Czytałem, pomyślałem, zaryzykowałem. Na początku wydawało się, że jest ciężki, ale potem się do tego przyzwyczaiłem. Nie wyobrażam sobie mojej pracy bez niego. Bardzo trudno jest zrobić wszystko ręcznie, ręce i plecy męczą się, a praca z ciągnikiem pchanym jest przyjemniejsza. Zaorałem nawet wilgotną ziemię, chociaż wiem, że jest to niepożądane, może ugrzęznąć i zacząć się ślizgać, ale ku mojemu zdziwieniu urządzenie poszło dobrze, zrobiło wszystko, co zaplanowałem. Chciałbym kupić inną odśnieżarkę lub lemiesz, żeby zobaczyć, jak będzie odśnieżany. Nie kupię tej zimy, ale na przyszły sezon na pewno!
Zalety: Bardzo mocny, wytrzymały, bez problemów z silnikiem. Nawiasem mówiąc, oszczędny zużywa dokładnie tyle benzyny, ile producent wskazuje w instrukcji.
Wady: Nawija trawę na kosy, pamiętaj, aby ją skosić, a potem tylko zmielić.