Przegląd ciągników jednoosiowych Kipor. Skład, charakterystyka, prace wideo i recenzje
o nas
Marka Kipor, dziś dość popularna, powstała w 1998 roku. Głównym kierunkiem jest produkcja generatorów, silników, elektrowni i sprzętu ogrodniczego (kultywatory, ciągniki jednoosiowe) oraz osprzętu do nich.
Produkty charakteryzują się wysoką jakością i przystępną ceną, co wpływa na wzrost popytu konsumenckiego.
Łącznie powierzchnie produkcyjne zajmują około 90 000 m2, co wskazuje na zapotrzebowanie na wytwarzane produkty.
Posiadając własne centrum badawcze z zespołem wysokiej klasy specjalistów, firma dąży do doskonalenia istniejących metod.
Wielostopniowa kontrola pozwala całkowicie wyeliminować występowanie małżeństwa na wyjściu.
Rozwinięta sieć dealerska ściśle współpracuje nie tylko z przedstawicielstwami firmy w różnych krajach świata, ale także bezpośrednio między sobą, prowadząc stałą wymianę informacji.
Wśród modeli ciągników prowadzonych przez firmę Kipor znajdują się jednostki benzynowe i wysokoprężne.
Modele benzynowe
KIPOR KGT510C
KIPOR KGT510C jest uważany za model klasy średniej, ponieważ jest przeznaczony do pracy na małych powierzchniach.
Ze względu na moc silnika 5,5 KM. ciągnik prowadzący z powodzeniem radzi sobie z uprawą, orką i innymi pracami na ziemi.
Zdolność jednostki do osiągania prędkości do 9 km/h pozwala na transportowanie na niej różnych ładunków.
Obecność trzech biegów do przodu i jednego do tyłu sprawia, że urządzenie jest bardziej zwrotne.
System startowy odbywa się ręcznie.
Model silnika KG205 jest wykonany w technologii produkcyjnej Hondy.
Charakterystyka
Moc znamionowa (kW) | 4 |
Prędkość obrotowa wału wyjściowego (obr/min) | 700 |
Liczba biegów (przód/tył) | 3 / 1 |
Zakres prędkości do przodu (km/h) | 0.83-9.68 |
Zakres prędkości do tyłu (km/h) | 1.04-1.62 |
Szerokość orki (mm) | 190-578 |
Rodzaj uruchomienia | podręcznik |
Model silnika | KG205 (technologia HONDA) |
Liczba obrotów silnika (obr/min) | 1800 |
Moc silnika (KM) | 5,5 |
Rodzaj paliwa | benzyna |
Wymiary gabarytowe, DxSxW, (mm) | 1550x600x1020 |
Waga | 79kg |
KIPOR KGT510L
KIPOR KGT510L to także przedstawiciel klasy średniej.
Jest wyposażony w silnik o mocy 5,5 KM z ręcznym rozruchem. Model ma skrzynię biegów z 6 biegami do przodu i 2 biegami wstecznymi, co pozwala manewrować na obszarach o dowolnej złożoności.
Waga jednostki została nieznacznie zwiększona i wynosi 82 kg. Wszystkie elementy sterujące są ergonomicznie rozmieszczone na uchwytach, dzięki czemu operator może pracować łatwo i wygodnie.
Zastosowanie dodatkowego wyposażenia sprawia, że ciągnik jednoosiowy jest jeszcze bardziej funkcjonalny.
Charakterystyka
Moc znamionowa (kW) | 4 |
Prędkość obrotowa wału wyjściowego (obr/min) | 700 |
Liczba biegów (przód/tył) | 6 / 2 |
Zakres prędkości do przodu (km/h) | 0.83-9.68 |
Zakres prędkości do tyłu (km/h) | 1.04-1.62 |
Szerokość orki (mm) | 190-578 |
Rodzaj uruchomienia | podręcznik |
Model silnika | KG205 (technologia HONDA) |
Liczba obrotów silnika (obr/min) | 1800 |
Moc silnika (KM) | 5,45 |
Rodzaj paliwa | benzyna |
Wymiary gabarytowe, DxSxW, (mm) | 1550x600x1020 |
Ciężar, kg | 82 |
Modele z silnikiem Diesla
KIPOR KDT410C
KIPOR KDT410C to jeden z niewielkich serii ciągników z silnikiem Diesla prowadzonym z tyłu, ponieważ jego moc silnika wynosi 3,8 KM.
Pomimo tego, że skrzynia biegów ma tylko 3 biegi do przodu i 1 do tyłu, ciągnik prowadzący może przyspieszyć do 9,6 km/h.
Stosowanie oleju napędowego może znacznie obniżyć koszty prac polowych.
Model silnika KM170FS produkowany jest w technologii YAMNAR.
Charakterystyka
Moc znamionowa (kW) | 2.8 |
Prędkość obrotowa wału wyjściowego (obr/min) | 700 |
Liczba biegów (przód/tył) | 3 / 1 |
Zakres prędkości do przodu (km/h) | 0.83-9.68 |
Zakres prędkości do tyłu (km/h) | 1.04-1.62 |
Szerokość orki (mm) | 190-578 |
Rodzaj uruchomienia | podręcznik |
Model silnika | KM170FS (technologia YAMNAR) |
Liczba obrotów silnika (obr/min) | 1800 |
Moc silnika (KM) | 3.8 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Wymiary gabarytowe, DxSxW, (mm) | 1740x645x975 |
Ciężar, kg | 90 |
KIPOR KDT410L
KIPOR KDT410L — model o podwyższonych parametrach, to także jednostka klasy średniej.
Dzięki swojej wadze 91 kg i obecności 6 biegów do przodu, ciągnik prowadzący może osiągnąć prędkość do 9-10 km/h, co pozwala na wykorzystanie go do transportu towarów.
Silnik ma moc 3,8 KM. Ciągnik prowadzący jest wyposażony w nowoczesne systemy kontroli zużycia paliwa, a także blokowanie rozruchu silnika przy niskim poziomie smarów.
Konstrukcja przystosowana jest do użytkowania w różnych temperaturach, co jest ważne dla konsumentów z regionów północnych.
Charakterystyka
Moc znamionowa (kW) | 2.8 |
Prędkość obrotowa wału wyjściowego (obr/min) | 700 |
Liczba biegów (przód/tył) | 6 / 2 |
Zakres prędkości do przodu (km/h) | 0.83-9.68 |
Zakres prędkości do tyłu (km/h) | 1.04-1.62 |
Szerokość orki (mm) | 190-578 |
Rodzaj uruchomienia | podręcznik |
Model silnika | KM170FS (technologia YAMNAR) |
Liczba obrotów silnika (obr/min) | 1800 |
Moc silnika (KM) | 3.8 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Wymiary gabarytowe, DxSxW, (mm) | 1740x645x975 |
Ciężar, kg | 91 |
KIPOR KDT610C
KIPOR KDT610C to półprofesjonalny model o roboczej mocy silnika 5,5 KM.
Ciągnik prowadzący z łatwością radzi sobie z obróbką średniej i gęstej gleby ze względu na swoją wagę, która wynosi 100 kg, oraz mocny silnik.
Pomimo wyposażenia w rozrusznik ręczny, uruchomienie jest szybkie i łatwe. Szerokość rzędów waha się od 20 cm do 64 cm, co umożliwia uprawę gleby z łatwością manewrując między przeszkodami.
Charakterystyka
Moc znamionowa (kW) | 4,4 |
Prędkość obrotowa wału wyjściowego (obr/min) | 700 |
Liczba biegów (przód/tył) | 3 / 1 |
Zakres prędkości do przodu (km/h) | 1.08-10.63 |
Zakres prędkości do tyłu (km/h) | 1.31-2.04 |
Szerokość orki (mm) | 206-640 |
Rodzaj uruchomienia | podręcznik |
Model silnika | KM178FS |
Liczba obrotów silnika (obr/min) | 1800 |
Moc silnika (KM) | 5,5 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Wymiary gabarytowe, DxSxW, (mm) | 1770x645x1040 |
Ciężar, kg | 100 |
KIPOR KDT610E
KIPOR KDT610E to ulepszona wersja ciągnika z operatorem prowadzącym KDT610C, ponieważ posiada znacznie większą liczbę biegów (6 do przodu i 2 do tyłu), a także jest wyposażona w rozrusznik elektryczny, pozwalający operatorowi na uruchomienie jednostki z połową skręcać.
Duże, pneumatyczne koła z wypukłym bieżnikiem ułatwiają jazdę w terenie i lepkiej glebie. Ze względu na małą szerokość orki (20-60 cm) agregat może być używany do pracy w szklarni.
Zaletą modelu jest obecność systemów kontroli zużycia paliwa i blokowanie startu przy niskim poziomie oleju.
Charakterystyka
Moc znamionowa (kW) | 4,4 |
Prędkość obrotowa wału wyjściowego (obr/min) | 700 |
Liczba biegów (przód/tył) | 6 / 2 |
Zakres prędkości do przodu (km/h) | 1.08-10.73 |
Zakres prędkości do tyłu (km/h) | 1.31-2.04 |
Szerokość orki (mm) | 206-640 |
Rodzaj uruchomienia | rozrusznik elektryczny |
Model silnika | KM178FS |
Liczba obrotów silnika (obr/min) | 1800 |
Moc silnika (KM) | 5,5 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Wymiary gabarytowe, DxSxW, (mm) | 1770x645x1040 |
Ciężar, kg | 120 |
KIPOR KDT610L
KIPOR KDT610L to jednostka robocza ze startem ręcznym.
Moc silnika wynosi 5,5 KM, co pozwala na użytkowanie ciągnika pchanego na glebie do 1 hektara o dowolnej złożoności.
Zmienna szerokość orki i możliwość korzystania z osprzętu sprawiają, że model jest jeszcze bardziej funkcjonalny i poszukiwany.
Niski poziom hałasu, niezawodność konstrukcji i niskie zużycie paliwa korzystnie odróżniają prezentowany model od innych.
Sześć biegów do przodu pozwala przyspieszyć do 10 km/h, a sterowanie ułatwia regulowana kolumna kierownicy.
Charakterystyka
Moc znamionowa (kW) | 4,4 |
Prędkość obrotowa wału wyjściowego (obr/min) | 700 |
Liczba biegów (przód/tył) | 6 / 2 |
Zakres prędkości do przodu (km/h) | 1.08-10.73 |
Zakres prędkości do tyłu (km/h) | 1.31-2.04 |
Szerokość orki (mm) | 206-640 |
Rodzaj uruchomienia | rozrusznik elektryczny |
Model silnika | KM178FS (technologia YAMNAR) |
Liczba obrotów silnika (obr/min) | 1800 |
Moc silnika (KM) | 5,5 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Wymiary gabarytowe, DxSxW, (mm) | 1770x645x1040 |
Ciężar, kg | 122 |
KIPOR KDT910L
KIPOR KDT910L to przedstawiciel linii profesjonalnej, przeznaczonej do dużych powierzchni i trudnych gleb.
Ułatwia to silnik o mocy 8,5 KM, który wyposażony jest w system kontroli zużycia paliwa, dzięki czemu jego zużycie jest niskie.
Duże gabaryty i znaczna waga 121 kg przyczyniają się nie tylko do wysokiej jakości uprawy gleby, ale również możliwości przewozu towarów przyczepą.
Charakterystyka
Moc znamionowa (kW) | 6.3 |
Prędkość obrotowa wału wyjściowego (obr/min) | 700 |
Liczba biegów (przód/tył) | 6 / 2 |
Zakres prędkości do przodu (km/h) | 1.08-10.73 |
Zakres prędkości do tyłu (km/h) | 1.31-2.04 |
Szerokość orki (mm) | 206-640 |
Rodzaj uruchomienia | podręcznik |
Model silnika | KM186FS (technologia YANMAR) |
Liczba obrotów silnika (obr/min) | 1800 |
Moc silnika (KM) | 8.5 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Wymiary gabarytowe, DxSxW, (mm) | 1770x645x1040 |
Ciężar, kg | 121 |
KIPOR KDT910E
KIPOR KDT910E to największa maszyna w linii profesjonalnych ciągników jednoosiowych. Jego waga to 140 kg, więc nie ma potrzeby kupowania dodatkowych obciążników.
Dzięki mocy silnika 8,5 KM. działka do 1 hektara jest łatwa w obróbce.
Zastosowanie osprzętu znacznie rozszerza możliwości ciągnika prowadzącego, umożliwiając jego właścicielowi skrócenie czasu przetwarzania dużych powierzchni.
Model uruchamiany jest za pomocą rozrusznika elektrycznego. Wszystkie elementy sterujące znajdują się na kierownicy, więc operator może regulować tylko ruch ciągnika prowadzonego z tyłu.
Ważną funkcją w agregacie jest system kontroli poziomu oleju, informujący właściciela o jego braku i blokujący start agregatu.
Charakterystyka
Moc znamionowa (kW) | 6.3 |
Prędkość obrotowa wału wyjściowego (obr/min) | 700 |
Liczba biegów (przód/tył) | 6 / 2 |
Zakres prędkości do przodu (km/h) | 1.08-10.73 |
Zakres prędkości do tyłu (km/h) | 1.31-2.04 |
Szerokość orki (mm) | 206-640 |
Rodzaj uruchomienia | rozrusznik elektryczny |
Model silnika | KM186FS (technologia YANMAR) |
Liczba obrotów silnika (obr/min) | 1800 |
Moc silnika (KM) | 8.5 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Wymiary gabarytowe, DxSxW, (mm) | 1770x645x1040 |
Ciężar, kg | 140 |
KIPOR KDT910C
KIPOR KDT910C to najmniejszy z profesjonalnych ciągników pchanych, gdyż jego waga to zaledwie 118 kg przy mocy silnika 8,5 KM.
Przyda się w gospodarstwach rolnych, do pracy na terenach ogrodnictwa krajobrazowego, a także w obiektach użyteczności publicznej.
Ręczny typ startu jest prosty i niezawodny. Skrzynia biegów posiada 4 biegi do przodu i 2 do tyłu, co pozwala na przyspieszenie jednostki do 10,5 km/h.
Szerokość uprawianego rzędu może wahać się od 20 cm do 64 cm, co jest bardzo wygodne przy uprawie różnego rodzaju sadzonek.
Silnik jest cichy i niezawodny, wykonany w technologii YAMNAR.
Charakterystyka
Moc znamionowa (kW) | 4,4 |
Prędkość obrotowa wału wyjściowego (obr/min) | 700 |
Liczba biegów (przód/tył) | 4 / 2 |
Zakres prędkości do przodu (km/h) | 1.08-10.73 |
Zakres prędkości do tyłu (km/h) | 1.31-2.04 |
Szerokość orki (mm) | 206-640 |
Rodzaj uruchomienia | podręcznik |
Model silnika | KM186FS (technologia YANMAR) |
Liczba obrotów silnika (obr/min) | 1800 |
Moc silnika (KM) | 8.5 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Wymiary gabarytowe, DxSxW, (mm) | 1770x645x1040 |
Ciężar, kg | 118 |
Rodzaje załączników
Zastosowanie dodatkowego wyposażenia znacznie poprawia właściwości użytkowe ciągników jednoosiowych Kipor.
Poniżej przedstawiamy gamę przystawek, które są bezpośrednio produkowane przez firmę:
- przecinak do śrub
- Noże do rowów
- Okuchnik, przeznaczony do tworzenia kalenic w łóżkach
- ostrogi, znacznie ułatwiające przejazd ciągnika prowadzonego na lepkiej glebie
- Cylindry do kruszenia grud ziemi
- Wszechstronny pług, który szybko i skutecznie radzi sobie z twardą glebą
- Różne rodzaje frezów
Funkcje aplikacji
Jest to szczególnie ważne podczas pracy na mokrej glebie, gdy na jednostkę napędową spadają grudy ziemi i odpryski brudu.
Producenci zalecają dokładną konserwację po każdym użyciu.
Obejmuje następujące działania:
- Mycie urządzenia po pracy i wycieranie. Podczas prania należy unikać kontaktu filtra powietrza z wodą.
- Okresowe smarowanie wszystkich głównych elementów i punktów styku części.
- Przeprowadzenie gruntownej konserwacji po wszystkich wykonanych pracach, w celu konserwacji urządzenia, a także przed wiosennym sezonem polowym w celu przygotowania do pracy.
- Producenci zalecają stosowanie oleju silnikowego klasy CC, SAE30 latem i wiosną oraz CC SAE10W30 jesienią i zimą.
Recenzja wideo pracy
Poniżej znajduje się przegląd wideo z działania ciągnika Kipor KGT 510
Poniższy film wyraźnie pokazuje pracę na ciągniku Kipor KDT610L
Właściciel ciągnika Kipor 910C z operatorem prowadzącym przedstawił szczegółowy przegląd wideo wszystkich zalet i wad, które zostały zidentyfikowane podczas pracy.
Opinie właściciela
Liczne recenzje właścicieli ciągników jednoosiowych Kipor różnią się od siebie. Wielu zgadza się, że jednostki wysokoprężne są dość głośne, a koła dołączone do zestawu nie radzą sobie ze swoim zadaniem i trzeba założyć ucha.
Vlad:
„Kupiłem ciągnik jednoosiowy Kipor 910 2 lata temu i wykorzystuję go w pełni. Konstrukcja jest wysokiej jakości i nigdzie nie wisi i nie puka. Jednak naprawdę nie lubię kół, dzięki którym zarządzanie staje się czystą torturą. Ciągnik prowadzony z tyłu jedzie na boki nawet przy użyciu obciążników. Silnik jest dla mnie bardzo głośny, muszę pracować ze słuchawkami, ale zimą nie ma problemów z rozruchem.”
Eric:
„Używam Kipora 910 od około roku i zgadzam się z poprzednim właścicielem — koła nie są wysokiej jakości. Olej zużywa dużo, a tylko udaje się go uzupełnić. Chociaż w silniku wysokoprężnym podoba mi się to, że nawet przy niskich obrotach ciągnie i nie gaśnie. Noże są wysokiej jakości i mocne, łatwo przylegają i pewnie trzymają. Uwielbiam łatwość obsługi i łatwość konserwacji”.
Anton :
„Kupując Kipor 510 byłem zadowolony, że w zestawie znajduje się aktywna przecinarka. Podczas pierwszego startu musiałem cierpieć, aby zmontować jednostkę i poprawnie ją uruchomić. Ogólnie wygląda dziecinnie, ale mimo to działa dobrze. 6 biegów do przodu to fajny bonus, którego nie wiesz, jak zastosować.