Przegląd ciągników pchanych NEVA MB-2 (ze skrzynią biegów MultiAgro). Recenzje właścicieli
Motoblok NEVA MB2-B MultiAGRO (I/C 6.5)
Motoblock „Neva” MB2-B MultiAGRO (I / C 6.5), wyposażony w silnik benzynowy Briggs & Stratton I / C, ma doskonałe właściwości techniczne i jest przeznaczony do przetwarzania gleb o średniej i lekkiej gęstości.
Opis
Konstrukcja ciągnika prowadzącego jest interesująca, ponieważ wał korbowy znajduje się poziomo. Taki układ wałów optymalizuje parametry techniczne silnika, a tym samym znacznie zmniejsza zużycie benzyny.
Zalety ciągnika pchanego Neva MB2-B MultiAGRO (I/C 6.5):
- możliwość zamontowania 8 noży (maksymalna szerokość uprawy to 126 cm);
- blokada lewego koła
- zwiększona średnica koła (4,5×10);
- mocny i niezawodny reduktor MultiAgro;
- Silnik 6,5 litra. i moc 4,8 kW;
- dodatkowe koła zębate (gdy pasek jest przenoszony na drugi strumień koła pasowego);
- obrotowa tarcza.Motoblok MB2-B MultiAGRO (I/C 6.5)
Urządzenie może pracować w połączeniu z dowolnym rodzajem sprzętu ciągniętego lub zawieszanego. Dzięki połączeniu adaptera i wózka możesz przewozić towary, sprzątać ziemię, kosić trawę i zbierać plony.
Koła o zwiększonej średnicy zapewniają ciągnikowi prowadzonemu większą stabilność podczas jazdy. Ta technika może działać skutecznie nawet bez środka ważącego.
Charakterystyka
Marka silnika | Briggs & Stratton (USA) |
silnik | I/C6.5 |
Moc, KM (kw) | 6.5 (4.8) |
Zbiornik paliwa, l | 3.1 |
Waga, kg | 85 |
Liczba biegów | (3+1)x2 |
Objętość robocza, cm3 | 208 |
Rodzaj paliwa | Czysta benzyna AI — 92, AI — 95 |
transmisja | Reduktor MultiAGRO |
Szerokość uprawy, cm | 81-126 |
Prędkość wału | 23.5-42.5 (1. bieg) 46.5-83.5 (2. bieg) 82.5-148.5 (3. bieg) |
Głębokość przetwarzania, cm | 20 |
Motoblok Neva MB2-N MA GX200
Motoblok «NEVA» MB2-N MA CX200 z przekładnią MultiAgro to urządzenie do wykonywania wszelkiego rodzaju prac na glebach o różnej gęstości. Umożliwia obróbkę nawet zaniedbanych gleb o dużej gęstości gleby, może być stosowany na dużych powierzchniach.
Wyposażony w jednocylindrowy, 4-suwowy, benzynowy silnik Honda GX200 produkcji japońskiej.
Opis
Silnik 4,3 kW, pojemność silnika — 5,8 litra.
Zalety «NEVA» MB2-N MA CX200:
- funkcja odblokowania obu kół;
- zwiększona średnica kół (4,5×10) — przyczynia się do łatwej manewrowości nawet na trudnych glebach;
- 8 noży (maksymalna szerokość taśmy do obróbki — 126 cm);
- łatwy rozruch silnika;
- zwiększona ergonomia silnika;
- reduktor MultiAgro — opracowanie autorskie producenta, chronione patentem;
- podwojenie liczby dostępnych prędkości podczas zmiany pasa (6 biegów do przodu i 2 biegi wsteczne);
Motoblok «NEVA» MB2-N MA CX200 ze skrzynią biegów MultiAgro to wyjątkowa zwrotna jednostka do szerokiej gamy prac rolniczych.
Umożliwia montaż dowolnych załączników, a także osprzętu ciągniętego.
Łatwa wymiana kółek do frezów jest możliwa dzięki zamontowaniu ciągnika MB2-N MA CX200 na kole podporowym (brak w zestawie; można dokupić osobno). Koła o większej średnicy gwarantują równowagę ciągnika prowadzonego podczas pracy.
Charakterystyka
Marka silnika | Honda (Japonia) |
silnik | GX-200 |
Moc, KM (kw) | 5.8 (4.3) |
Zbiornik paliwa, l | 3.1 |
Waga, kg | 85 |
Liczba biegów | (3+1)x2 |
Objętość robocza, cm3 | 196 |
Rodzaj paliwa | Czysta benzyna AI — 92, AI — 95 |
transmisja | Reduktor MultiAGRO |
Szerokość uprawy, cm | 81-126 |
Prędkość wału | 23.5-42.5 (1. bieg) 46.5-83.5 (2. bieg) 82.5-148.5 (3. bieg) |
Głębokość przetwarzania, cm | 20 |
Sprzęt zawieszany i ciągnięty
Wyposażenie przyczepy do ciągnika jednoosiowego Neva MB2 ze skrzynią biegów MultiAgro:
- Szczotka rotacyjna ShchRM-1
- Wózek przyczepa TPM
- Wózek przyczepa TPM-M
- Wózek jednoosiowy doczepiany do adaptera APM
- Wózek z przyczepą (VRMZ)
- Wózek dwuosiowy doczepiany do adaptera APM
- Odśnieżarka SMB «NEVA»
- Nóż montowany na motoblokach HNM
- Motoblokowa pompa wodna NMT
- Kosiarka rotacyjna KR-0,5 «NEVA»
- Jednorzędowa sadzarka zawieszana do ziemniaków
- kopaczka do ziemniaków
- Brona BD 850
- Materiał ważący
- Środek ważący „Neva”
- Adapter APM
Osprzęt do ciągnika pchanego Neva MB2 ze skrzynią biegów MultiAgro:
- Frez do motobloku Neva
- Pług «MOLE»
- Pług zawieszany PN
- Pług jednoskibowy H
- Okuchnik STV NPD
- Okuchnik zawiasowy dwurzędowy OND
- Okuchnik dwurzędowy STV
- Dysk Okuchnik jednorzędowy
- Zestaw montażowy do kosiarki Zarya na ciągniku Neva MB1
- Zestaw montażowy do kosiarki Zarya na ciągniku jednoosiowym Neva MB Compact
- Komplet kół trakcyjnych 16×6,50-8
- Widok ogólny ciągnika z operatorem prowadzącym
- Koła metalowe KMS do orki
- Koła uniwersalne KUM 540 do hillingu
- Koła uniwersalne KUM 540 z długim rękawem
- Zawieszana kopaczka do ziemniaków KNM
- Groostry H do orki
- Groostry H do orki z długim rękawem
Recenzje wideo
Motoblock Neva MB-2 (Przegląd nowego motobloku)
Montaż silnika na MB-2 Multiagro
Funkcje operacji
- Olej przekładniowy zalecany przez producenta: olej przekładniowy SAE85W-90 API GL-5 (olej TM-5 można stosować w zakresie temperatur od -25 do +35 stopni), GOST 17479 2-85, objętość napełnienia 1,5 l.
- Zalecany olej silnikowy: latem — oleje półsyntetyczne np. 10W-40 (i inne), zimą — syntetyczne 5W-40 (i inne).
- Rodzaj paliwa do silnika MB2 MultiAgro: benzyna AI95, AI 92.
- Częstotliwość wymiany oleju: po pierwszym uruchomieniu — po 8-20 godzinach; po zakończeniu docierania — po 20 godzinach eksploatacji, przegląd planowy z wymianą oleju w skrzyni biegów i silniku — co 100, 200 godzin.
Wymiana oleju jest obowiązkowa przed rozpoczęciem prac sezonowych (wiosna-lato, zima-jesień).
Dozwolone jest uruchamianie Neva MB2 MultiAgro tylko wtedy, gdy dźwignia zmiany biegów na skrzyni biegów znajduje się w położeniu neutralnym. Dźwignia sprzęgła musi być w swoim pierwotnym położeniu!
Na glebach twardych uprawę można prowadzić w kilku przejazdach, za każdym razem zwiększając głębokość obróbki — dzięki czemu ciągnik prowadzący może wydobywać z ziemi drobne kamienie bez uszkadzania frezów.
Ciągnika prowadzonego nie wolno używać na zboczach o nachyleniu przekraczającym 15 stopni. Po zakończeniu pracy ciągnik prowadzony jest na płaskiej powierzchni, zawór dopływu paliwa na silniku jest zamknięty.
Przed rozpoczęciem sezonu, a także po każdych 25 godzinach pracy linka sprzęgła jest smarowana w dwóch miejscach (punkt styku ze śrubą regulacyjną i punkt mocowania z rączką).
W sezonie zimnym do smarowania stosowany jest olej mineralny, w sezonie ciepłym smar LITOL-24.
Recenzje i opinie właścicieli
Zapoznajmy się z opiniami rolników, którzy już zakupili ten model.
Ilja, Riazań, Rosja:
„Chcę podzielić się moimi wnioskami na temat Neva MB2. Kupiłem go dla ojca, więc powiem, że traktor pchany jest bardzo wygodny mimo mocy wymiary są takie, że można nim spokojnie jeździć po luźnym podłożu — nie ugniata, dobrze manewruje , jest wystarczająco lekki. MB2-B MultiAGRO (I/C 6.5) pracował na tlenku glinu — zrobił to bez problemu, a jego emerytowany ojciec bez problemu z niego korzysta. Dobry, zwinny traktor pchany przejedzie i zawróci tam, gdzie inni nie zmieszczą się!”
Włodzimierz, Ufa, Rosja:
«Kupiłem sobie» MB2-N MA CX200. Od razu opiszę zalety: pierwszy to zarządzanie. Można go trzymać jedną ręką bez użycia siły, ciągnik prowadzony nigdzie nie spada. Zaczepiłem przyczepę i lemiesz, i odśnieżarkę, wszystko działa! Drugi plus to początek. Działa bardzo dobrze i płynnie. Podobały mi się wierzchowce, jak drobiazg, ale bez luzów, bez zwisania. Na razie nie wyciągam żelaznych wniosków, czekam na wiosnę, wtedy sprawdzę jak to zadziała. A jednak polecam Nevę do zakupu, fajny sprzęt.”