Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd ciągnika Belarus MTZ-40. Cechy modelu, jego zalety i wady

Przegląd ciągnika Belarus MTZ-40. Cechy modelu, jego zalety i wady

Opis

Ciągnik MTZ-40 był produkowany przez krótki czas w Mińskiej Fabryce Traktorów, ale jego charakterystyka zadowoliła wielu właścicieli małych gospodarstw.

Faktem jest, że maszyna była przeznaczona do pracy w szklarniach, ogrodach oraz na terenach o ograniczonej powierzchni. Wysiłek trakcyjny wynosił 0,9 klasy.

Pomimo zewnętrznej zwartości ciągnik był również używany do transportu towarów.

Krótki odstęp czasu, jaki przypadł na produkcję ciągnika, wynikał z faktu, że równolegle produkowano bardziej popularne modyfikacje, takie jak MTZ-2, MTZ-5 i MTZ-5L.

Przegląd ciągnika Belarus MTZ-40. Cechy modelu, jego zalety i wady

Władze ZSRR postawiły przed projektantami zadanie stworzenia małego i wydajnego modelu ciągnika, więc taki okazał się Belarus MTZ-40. W Głównym Instytucie Samochodowym i Traktorowym zaproponowano projekt i rozpoczęto masową produkcję.

Cechy konstrukcyjne

Model MTZ-40 okazał się zwrotny i miał dobrą zdolność do jazdy w terenie, dzięki wysokiemu prześwitowi i wytłoczonemu wzorowi na oponach.

I pomimo tego, że nie było wspomagania kierownicy, prowadzenie samochodu nie było trudne.

Ciągnik rozwijał prędkość do 24 km/h, co pozwalało na wykorzystanie go do transportu towarów.

Wymiary i waga

W porównaniu z innymi modelami MTZ-40 uznano za bardzo mały i lekki. Jego waga wynosiła 2,6 tony, a wymiary całkowite (WxDxS) — 2,1×3,6×1,6 m.

silnik

Silnik wysokoprężny, w który był wyposażony ciągnik, był wówczas uważany za bardzo ekonomiczny i zużywał tylko 182 g / KM. za godzinę.

Udało się to osiągnąć dzięki zmianom w systemie elektroenergetycznym i usprawnieniom w dystrybucji gazu.

Wiele części silnika zostało poddanych dodatkowym ulepszeniom, które umożliwiły osiągnięcie mocy 45 KM.

Skrzynia biegów

Głównym zadaniem konstruktorów było wydłużenie okresu eksploatacji między remontami, a osiągnęli to poprzez wzmocnienie konstrukcji, utwardzanie powierzchni sprzęgieł.

Skrzynia biegów ciągnika jest mechaniczna z biegiem wstecznym, a charakterystyczną cechą jest to, że bieg wsteczny jest dostępny dla wszystkich 7 biegów.

Weiterlesen:
Ciągnik DT-20 - zdjęcia, przegląd wideo, dane techniczne i recenzje

Jego zastosowanie przydało się nie tylko przy realizacji manewrów, ale także przy obsłudze dodatkowego wyposażenia.

Przegląd ciągnika Belarus MTZ-40. Cechy modelu, jego zalety i wady

Zalety i wady

Wady obejmują następujące czynniki:

  • Niedoskonały układ chłodzenia silnika;
  • Słaby start w chłodne dni;
  • System ogrzewania kabiny nie poradził sobie z zadaniem.

Dużo więcej zalet:

  • Model ma wysoki stopień zwrotności;
  • Doskonałe możliwości terenowe;
  • W działaniu jest łatwy do kontrolowania;
  • Niezawodna jednostka napędowa;
  • Pasuje do nasadek innych modeli;
  • Konserwacja nie jest trudna;
  • Obecność rewersu, dzięki któremu możesz wykonywać wszystkie rodzaje pracy.

MTZ-40 stał się przodkiem wielu z następujących modyfikacji.

Przegląd ciągnika Belarus MTZ-40. Cechy modelu, jego zalety i wady

Ciągnik MTZ T-40 (MT-3) 1993.

Rodzaje załączników

Dzięki wzmocnionej konstrukcji do ciągnika MTZ-40 można było dołączyć następujące osprzęt:

  1. ładowarki;
  2. Depresja;
  3. pędzle;
  4. kosiarki;
  5. Grabie;
  6. przetrząsacze;
  7. Rozrzutniki;
  8. Wiadra.

Funkcje operacji

Producent zaleca stosowanie oleju silnikowego M-40G do ciągnika Belarus MTZ-8 w temperaturach do +5°C oraz M-10G w temperaturach od +5°C i powyżej.

Jako smar stosuje się Litol-24.

Do skrzyni korbowej silnika wysokoprężnego stosuje się olej silnikowy M-8DM w niskich temperaturach i M-10DM w wysokich temperaturach.

Ważny! Przed uruchomieniem silnika zimą wskazane jest wstępne podgrzanie do 20-30°C.

Docieranie i konserwacja

Nie zaleca się rozpoczynania eksploatacji ciągnika bez uprzedniego pełnego docierania.

Podczas docierania wszystkie części są docierane, co pomaga wydłużyć żywotność silnika.

Po raz pierwszy, co trwa około 20 godzin pracy, nie przekraczaj obciążenia silnika o więcej niż 50% pełnej mocy.

Po zakończeniu docierania należy wyczyścić ciągnik, wymienić olej, filtr oleju silnika i układu hydraulicznego układu zawieszenia, nasmarować podzespoły i mechanizmy, sprawdzić skok pedałów sprzęgła, hamulców i ciśnienie w oponach .

Po zakończeniu sezonu roboczego ciągnik należy odłożyć na mole: wyczyścić części, nasmarować je i odstawić w suche miejsce.

Poważne awarie

Najczęstsze awarie ciągnika Belarus MTZ 40:

    • Silnik nie działa lub jego praca nie jest stabilna
Weiterlesen:
Ciągnik T-16. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Być może:

— w układzie paliwowym jest powietrze,

— awaria pompy paliwa,

— paliwo złej jakości

zatkane elementy filtrujące

— luzy zaworowe nie wyregulowane.

    • Niebieski dym wydechowy

Być może:

— olej przedostający się do komory spalania,

— przegrzanie silnika.

    • Hałasy podczas zmiany biegu

— w układzie hamulcowym zużywają się okładziny tarcz łączących.

Recenzja wideo

Proponujemy zamieścić film z MTZ-40 na naszej stronie internetowej

Opinie właściciela

Jeśli jesteś właścicielem ciągnika MTZ-40 lub miałeś okazję pracować nad nim i poznać wszystkie zalety i wady, zapraszamy do pozostawienia recenzji w naszym magazynie internetowym.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector