Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd ciągnika DT-175 „Volgar”. Specyfikacje, rozwiązywanie problemów, filmy dotyczące obsługi, recenzje

Przegląd ciągnika DT-175 „Volgar”. Specyfikacje, rozwiązywanie problemów, filmy dotyczące obsługi, recenzje

Pod koniec lat 80. 20 art. Firma VTZ rozpoczęła produkcję ciągnika DT 175 Volgar. Został opracowany w celu zastąpienia przestarzałego DT 75.

Ciągnik gąsienicowy DT 175 ma lepszą zdolność do jazdy w terenie i należy do 3. klasy. Najwyższa prędkość ruchu to 21 km/h.

W tym samym czasie opracowano modyfikację DT 175C. Wyróżniał się poprawioną charakterystyką prędkości, najwyższą prędkość zwiększono z 8 do 15 km/h.

W modelu ciągnika DT 175C zainstalowany jest konwerter momentu obrotowego. Dzięki niemu zmiany biegów są płynniejsze, pomimo przyczepności na haku.

Przegląd ciągnika DT-175 „Volgar”. Specyfikacje, rozwiązywanie problemów, filmy dotyczące obsługi, recenzje

Specyfikacje

Waga i wymiary

Masa ciągnika DT 175 Volgar sięga 8030 kg. A jego wymiary całkowite to 517×190×290 cm.

Jest to uważane za normę dla ciągników gąsienicowych 3. klasy trakcji.

Szerokość toru — 47 cm.

silnik

Ciągnik DT 175 Volgar jest wyposażony w czterosuwowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny SMD-66. Jego moc to 170 KM.

Wtrysk paliwa odbywa się bezpośrednio do cylindrów, a zasilanie odbywa się przez odbiornik.

Turbosprężarka dostarcza dużą ilość powietrza, co skutkuje lepszym spalaniem paliwa.

Przegląd ciągnika DT-175 „Volgar”. Specyfikacje, rozwiązywanie problemów, filmy dotyczące obsługi, recenzje

Charakterystyczne cechy techniczne silnika SMD-66 obejmują:

  • Ustawienie wymaganej ilości dostarczanego paliwa;
  • Zwiększona liczba obrotów wału korbowego;
  • Powietrze jest schładzane przed wprowadzeniem do silnika przez intercooler;
  • Zainstalowany jest termostat, który niezależnie utrzymuje wymaganą temperaturę Tosol podczas pracy, a zimą pomaga szybko się rozgrzać;
  • Paliwo jest dodatkowo podgrzewane przed podaniem do cylindra, aby ułatwić rozruch silnika zimą.

Skrzynia biegów

Skrzynia biegów ciągnika DT 175 Volgar ma 5 stopni: 4 do jazdy do przodu i 1 do tyłu.

Ze względu na obecność dwóch biegów niskich (technologicznych) można go bez problemu wykorzystać do prac polowych oraz transportu ciężkich maszyn i przyczep przy niskich prędkościach.

Weiterlesen:
Ciągnik Białoruś (MTZ): przegląd wideo gamy modeli, działanie, specyfikacje silnika

Podwozie i skrzynia biegów

Transmisja ciągnika DT 175 Volgar obejmuje:

  1. Sprzęgło dwutarczowe, na stałe zamknięte i suche. Sprzęgło znajduje się w kole zamachowym silnika;
  2. Przeniesienie momentu obrotowego odbywa się za pośrednictwem przekładni kardana;
  3. Ciągnik DT 175 C jest wyposażony w przekładnię hydrokinetyczną G4-400-70, która może pracować z ciężkim osprzętem.
  4. W rolkach gąsienicowych podwozia zwiększono średnicę i szerokość felgi.
  5. Średnica sworzni gąsienic wynosi 25 mm, a szerokość 47 cm, dzięki czemu powierzchnia styku ciągnika DT 175 Volgar z powierzchnią wzrosła, a przyczepność poprawiła się. Model ten może być stosowany na glebach wilgotnych i luźnych.

Kabina i elementy sterujące

Ciągniki DT 175 i 175C są wyposażone w organiczną kabinę z przemyślanym układem manetek i deski rozdzielczej. Kabina operatora zamontowana jest na 7 gumowych amortyzatorach, które znacznie redukują wibracje podczas jazdy.

Siedzisko znajduje się nad prawą gąsienicą, dzięki czemu bruzda jest dobrze widoczna.

Przegląd ciągnika DT-175 „Volgar”. Specyfikacje, rozwiązywanie problemów, filmy dotyczące obsługi, recenzje

Producent zainstalował izolację akustyczną w celu zmniejszenia hałasu. Boczna i górna wyściółka kabiny posiadają specjalne płyty pełniące funkcję termosu.

Latem chronią przed upałem, a zimą z zimna. Okna są dodatkowo przyciemniane, aby zapobiec przedostawaniu się światła słonecznego do kabiny operatora.

Ciągniki DT 175 i 175C mają wał odbioru mocy, który znajduje się z tyłu skrzyni biegów. Wszystkie załączniki i przyczepy są z nim połączone.

Stosowanie

Ciągnik DT 175 Volgar zyskał dużą popularność w swoim czasie ze względu na swoje wysokie parametry techniczne i lepszą zdolność do jazdy w terenie.

Znajduje zastosowanie nawet w najtrudniejszych warunkach i na ciężkich glebach.

Ciągnik gąsienicowy DT 175 służy do orki i bronowania ciężkich dziewiczych gruntów, służy jako spychacz do wyrównywania mieszanek piasku i żwiru oraz odśnieżania, zrywania drewna z bali i transportu ciężkich przyczep.

Możesz również znaleźć opinie na forach, gdy ciągnik DT 175 Volgar był używany jako koparka.

Weiterlesen:
Ciągnik Kirovets (K-700, K-701, K-744): zdjęcie, przegląd wideo gamy modeli, dane techniczne

Serwis

Zanim zaczniesz w pełni korzystać z ciągnika DT 175 Volgar, musisz zapoznać się z instrukcją obsługi.

Pomoże to zrozumieć zasadę działania maszyny i zasady jej konserwacji.

Pomimo dużej wagi i imponujących właściwości technicznych ciągnik DT 175 Volgar jest łatwy w utrzymaniu.

    • Aby wydłużyć żywotność ciągnika, konieczne jest jego dotarcie, aby wszystkie części zużyły się i weszły w rowki. Zabieg trwa około 8 godzin. W tej chwili silnik może być obciążony tylko połową mocy. Pod koniec procedury wymień olej silnikowy.
    • Jeśli nie planujesz używać ciągnika przez dłuższy czas, musisz go wyczyścić, odstawić w suche miejsce, spuścić olej i benzynę, odłączyć przewody świecy zapłonowej i nasmarować części, aby nie powstała korozja.
    • Olej silnikowy należy wymieniać co 100 godzin pracy. Do zatoki najlepiej nadają się radzieckie oleje według GOST: M-10G2k lub M-10DM.
    • Olej przekładniowy należy wymienić po 1 tysiącu radełkowanych godzin. Tap-15v służy do wymiany.
    • Silniki ciągników DT 175 Volgar zasilane są olejem napędowym. Wyróżniają się bezpretensjonalnością w stosunku do jakości paliwa, jednak aby silnik działał jak najdłużej bez awarii, konieczne jest stosowanie czystego i świeżego oleju napędowego.

Poważne usterki i naprawy

Jedną z cech wyróżniających ciągnik gąsienicowy jest ich prostota konstrukcji, nie ma w nich nic zbędnego, a wszystkie szczegóły znajdują się na intuicyjnym poziomie. Aby naprawić większość awarii, nie trzeba posiadać specjalnych umiejętności, wystarczy zapoznać się z instrukcją obsługi.

Silnik nie uruchamia się:Brak oleju lub paliwa;

Brud dostał się do filtra powietrza lub paliwa;

Świeca zapłonowa nie iskrzy;

Gaźnik nie jest prawidłowo ustawiony

Nadmierne wibracje pochodzące z ciągnika:Dostępność paliwa i oleju;

Mocowanie łączników na urządzeniu;

Osprzęt montażowy

Hamulce nie działają:Zwiększył się luz pedału (dostosuj jego położenie);

Zużyta tarcza lub klocek hamulcowy (wymień odpowiednie części).

Jeśli układ hydrauliczny nie podnosi narzędzia:W układzie hydraulicznym nie ma wystarczającej ilości oleju (konieczne jest doprowadzenie go do pożądanego znaku);

Pompa układu hydraulicznego jest wyłączona (powinna być włączona);

Zawór bezpieczeństwa jest zablokowany (trzeba go zdemontować i wyczyścić).

Rozrusznik nie działa:Zerwanie lub słaby kontakt drutu (przylutuj lub połącz);

Słabe ładowanie akumulatora (naładuj go);

Zwarcie (oczyść powierzchnię kolektora lub wymień szczotki);

Słaby kontakt przełącznika magnetycznego (przekręć skok przełącznika o 2-3 obroty).

Wideo

Oto przegląd wideo przedstawiający sposób prowadzenia uprawy za pomocą ciągnika gąsienicowego DT 175 Volgar:

A oto recenzja wideo Volgara jadącego przez zaśnieżone pole:

Opinie właściciela

Oto, co piszą na forach tematycznych ci, którym udało się zapoznać z ciągnikiem DT 175 Volgar w akcji:

Alexander:

„Kupiłem ciągnik w 1990 roku iz powodzeniem pracowałem nad nim przez 20 lat. I spełnił swój cel z zemstą. Pudełko nigdy nie było rozbierane do naprawy. Parę razy osłabiałem bębny i zmieniałem taśmy. Z biegiem czasu zmodernizował silnik: trochę wcześniej wykonał wtrysk paliwa. Dzięki temu moc silnika wzrosła na naszych oczach. Teraz już zasłużony odpoczynek, silnik nie pracuje, a gąsienice zbyt często porywają, chociaż skrzynię biegów i hydraulikę można jeszcze wyjąć na sprzedaż.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector