Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd ciągnika MTZ-82. Projekt, docieranie, obsługa, wideo

Opis

MTZ-82 to ciągnik, bez którego trudno wyobrazić sobie współczesny przemysł rolniczy. Produkowany jest w Mińskiej Fabryce Traktorów od końca lat 70. i jest unowocześnioną wersją słynnego MTZ-50.

Jego głównym celem jest zapewnienie wykonywania usług użyteczności publicznej, rolnictwa oraz różnych operacji transportowych i załadunkowych.

Ciągnik doskonale radzi sobie z całym zakresem zadań dzięki udanej konstrukcji i możliwości korzystania z osprzętu.

„Białoruś-82” został opracowany jako ciągnik uniwersalny i należał do klasy trakcji 1,4, co umożliwia eksploatację w gospodarstwach rolnych, ogrodach, parkach, działkach domowych itp.

Podstawowe wyposażenie składa się z poprzecznicy holowniczej oraz 2 par wyjść hydraulicznych i zaczepu mechanicznego.

Dzięki tym cechom ciągnik może być używany na równi z ładowarkami transportowymi, spychaczami i koparkami, jednak stosunkowo niewielka waga może stać się przeszkodą w podnoszeniu ciężarów.

Ciągnik był niejednokrotnie modernizowany z uwzględnieniem wcześniejszych niedociągnięć i wprowadzeniem najnowszych technologii, dzięki czemu model do dziś nie stracił na popularności.

Wśród zalet są wydajność, niezawodność elementów roboczych, minimalne koszty naprawy i eksploatacji. Szczególnie cieszy, że ciągnik może pracować na terenach o różnych warunkach klimatycznych, ponieważ jest przystosowany zarówno do pracy w niskich temperaturach, jak i do pracy w upale.

Na rynku maszyn rolniczych prezentowane są różne konfiguracje, takie jak MTZ-82.1, MTZ-82N, MTZ-82R, T-70V/S, MTZ-82K, T-80L i inne, różniące się różną funkcjonalnością.

Wyposażone są w bieg pełzający, przekładkę umożliwiającą podwojenie tylnych kół, wsporniki cargo na przednich i tylnych kołach, bieg wsteczny i nie tylko.

  • MTZ-82.1 — różni się kabiną o podwyższonym komforcie, która spełnia wymagania OESD. Możliwość zainstalowania dodatkowego wyposażenia pozwala na wykorzystanie modelu do siewu i zbioru.
  • MTZ-82R — przeznaczony do wykonywania prac na polach ryżowych.
  • MTZ-82N — służy do pracy pod zboczem. Cechą konstrukcyjną było obniżenie środka ciężkości.
  • MTZ-82K — przeznaczony do użytku na stromych zboczach i w terenie górzystym. Cechą modelu były napędy końcowe i mechanizm stabilizujący.
Weiterlesen:
Ciągnik JCB (Jisibi). Przegląd gamy modeli, specyfikacji, recenzji

Wygląd i wymiary

Konstrukcja jest typowa dla wszystkich maszyn produkowanych w Mińskiej Fabryce Traktorów — jest to kabina, która znajduje się za elektrownią i dzięki temu nie przeszkadza w naprawach silnika.

Koła na przedniej osi nie są proporcjonalne pod względem wielkości do tylnej osi.

Przegląd ciągnika MTZ-82. Projekt, docieranie, obsługa, wideo

Wymiary to 393x197x278 cm, natomiast prześwit to 46 cm, a całkowita waga urządzenia to 3770 kg. Rozstaw kół przednich jest regulowany i może wynosić od 140 do 180 cm.

Koła na tylnej osi można również przesunąć z 210 cm na 180 cm.

Model jest wyposażony w dość pojemnościowy zbiornik o pojemności 130 litrów, co pozwala na długi czas bez tankowania. Znacząco wpływa na to zużycie paliwa, które wynosi około 2 l/h.

Kabina i sterowanie

Kabina ciągnika jest wystarczająco wygodna dla kierowcy. Jest wyposażony w ramę, która ma za zadanie zapewnić kierowcy dodatkowe bezpieczeństwo na wypadek przewrócenia się samochodu.

Narzędzie jest wyposażone w system kontroli przechyłu, który zmniejsza ryzyko przewrócenia się ciągnika. Szerokie okna widokowe zapewniają dobry widok we wszystkich kierunkach.

Istnieje również system wycieraczek przedniej i tylnej szyby.

Przegląd ciągnika MTZ-82. Projekt, docieranie, obsługa, wideo

Jako usługi dodatkowe stosuje się ogrzewanie i chłodzenie kabiny. Możliwe jest również włączenie funkcji oczyszczania powietrza.

W suficie kabiny znajduje się właz, który w razie potrzeby można otworzyć, aby zwiększyć wentylację, a boczne okna nie są integralne z konstrukcją i można je również otworzyć, aby przewietrzyć kabinę.

Elementy sterujące są kompaktowe i łatwo dostępne dla kierowcy. Wszystkie niezbędne czujniki znajdują się na desce rozdzielczej. Rysunek pokazuje przybliżone położenie wszystkich dźwigni sterujących.

silnik

Pierwsze modele były wyposażone w silniki dwucylindrowe i czterosuwowe o mocy 12 KM. Od tego czasu nastąpiły spore zmiany i wprowadzane są silniki o mocy 81 KM, a układ wtrysku paliwa jest bezpośredni.

Weiterlesen:
Przegląd skidera TDT-55. Charakterystyka modelu, praca wideo, recenzje

Chłodzenie cieczą umożliwia pracę na ciągniku w czasie upałów bez konieczności postojów. Maksymalna prędkość, jaką może rozwinąć ciągnik, wynosi 33,4 km/h.

Przegląd ciągnika MTZ-82. Projekt, docieranie, obsługa, wideo

Skrzynia biegów, skrzynia biegów i układ hydrauliczny

Model jest wyposażony w manualną skrzynię biegów, która ma 9 biegów do przodu i 2 do tyłu. Jednak dodatkowe funkcje zapewnia reduktor, dzięki czemu ciągnik jest znacznie bardziej funkcjonalny.

Skrzynia biegów podzielona jest na trzy części — dwie osie (przód i tył) oraz skrzynię biegów. Cechą urządzenia jest obecność blokady mechanizmu różnicowego, którą można aktywować zarówno automatycznie, jak i ręcznie.

Istotną zaletą nowoczesnych modeli jest obecność wału odbioru mocy, w którym koło zamachowe obraca się z prędkością 1200 obr./min.

Przegląd ciągnika MTZ-82. Projekt, docieranie, obsługa, wideo

Stosuje się go do pracy ze sprzętem na zawiasach. Najczęściej używane są następujące załączniki:

  • Burowie;
  • Grabie;
  • Brony talerzowe;
  • Rozdrabniacze gałęzi;
  • Kopaczki do ziemniaków;
  • Sadzarki do ziemniaków;
  • kosiarki;
  • Kultywatorzy;
  • Łopata;
  • Mulczery;
  • Kosiarki;
  • Opryskiwacze;
  • Pługi;
  • Rozsiewacze nawozów;
  • noże;
  • Szczotki do obiektów użyteczności publicznej;
  • Siewniki;
  • Przyczepy.

Przegląd ciągnika MTZ-82. Projekt, docieranie, obsługa, wideo

Funkcje operacji

Aby praca urządzenia w okresie zimowym, gdy temperatura powietrza spadała do +5°C i poniżej, nie stała się dla kierowcy istotnym problemem, należy zwrócić szczególną uwagę na płyn w chłodnicy. Po prostu zawiesza się i utrudnia uruchomienie silnika.

Aby uniknąć tego typu problemów, wymaga to specjalnego przygotowania urządzenia do sezonu oraz odpowiedniej konserwacji.

Producent zaleca stosowanie płynu niezamarzającego zamiast wody, która dzięki swoim właściwościom jest bardziej odporna na niskie temperatury.

Poniższe wskazówki pomogą Ci uniknąć awarii:

  1. Nie uruchamiaj silnika, jeśli w zbiorniku nie ma wody.
  2. Uruchom silnik po rozgrzaniu go gorącą wodą.
  3. Temperatura cieczy nie może spaść do 40°C lub mniej.
  4. Przed spuszczeniem wody odczekaj, aż silnik ostygnie do 50°C.
  5. Woda musi być spuszczona jednocześnie ze zbiornika chłodzącego, z grzałki (jeśli występuje) oraz z systemu grzewczego.
  6. Upewnij się, że woda nie zamarza w kurkach spustowych.
  7. Miej oko na ciężar właściwy płynu niezamarzającego (nie niższy niż 1,055).
  8. Używaj oleju napędowego zgodnie z porą roku.
  9. Używaj sezonowego oleju napędowego.
  10. Jeśli ciągnik nie pracuje przez dłuższy czas, olej ze skrzyni korbowej należy spuścić do pojemnika.
  11. Zimny ​​silnik napełniany jest olejem rozgrzanym w kąpieli wodnej.
Weiterlesen:
Ciągnik Challenger: przegląd gamy modeli, stan tech. charakterystyka, zdjęcia, recenzje wideo

Bieganie

We wszystkich mechanizmach kluczową rolę odgrywa docieranie. Szacowany czas to 60 godzin.

Podczas zabiegu wszystkie części i zespoły są docierane, co w konsekwencji wydłuża żywotność urządzenia. Ważną rolę odgrywa kolejność działań.

Eksperci zalecają pierwsze 25 godzin pracy ciągnika do lekkich prac, bez użycia osprzętu, a pozostały czas można spędzić bez obciążenia i korzystając z układu hydraulicznego.

Ważny! Nie przeciążaj silnika.

Po zakończeniu docierania ciągnika należy wykonać następujące czynności:

  • Rozgrzej silnik i dokręć wszystkie elementy złączne, a także wyreguluj luzy zaworowe.
  • Spuść olej po wyłączeniu silnika i tylnego przystawki odbioru mocy.
  • Przepłucz wszystkie korki i filtry olejem napędowym.
  • Wlej świeży olej i nasmaruj wszystkie części ciągnika. Więcej informacji na temat tej procedury i kolejności prac można znaleźć w instrukcji obsługi.
  • Sprawdź wszystkie zbiorniki ciągnika pod kątem wycieków.
  • Wyreguluj łożyska i dokręć mocowania kół.
  • Upewnij się, że wszystkie mechanizmy działają poprawnie i zabierz się do pracy.
  • Olej silnikowy należy wymieniać co 100 godzin pracy. Do zatoki najlepiej nadają się radzieckie oleje według GOST: M-10G2k lub M-10DM.
  • Olej przekładniowy należy wymienić po 1 tysiącu radełkowanych godzin. Tap-15v służy do wymiany.
  • Pod koniec sezonu roboczego ciągnik należy odłożyć na mole. Należy go wyczyścić, odstawić w suche miejsce, spuścić olej i benzynę, odłączyć przewody świecy zapłonowej i nasmarować części, aby nie powstała korozja.

Poważne awarie

Jak każdy sprzęt, ciągnik MTZ-82 jest podatny na awarie. Poniżej znajdują się główne wady:

  1. Silnik nie uruchamia się z powodu obecności powietrza w układzie paliwowym lub awarii pompy paliwa.
  2. Elementy filtrujące są często zatkane.
  3. Przy stosowaniu paliwa niskiej jakości silnik może zachowywać się niestabilnie.
  4. Źle wyregulowane luzy zaworowe.
  5. Z powodu przedostawania się oleju do komory spalania spaliny przybierają postać niebieskiego dymu.
  6. Przegrzanie silnika.
  7. Podczas zmiany biegów pojawiają się hałasy.
  8. W układzie hamulcowym zużywają się okładziny tarcz łączących.
Weiterlesen:
Przegląd ciągnika RTM-160. Charakterystyka, zdjęcia, prace wideo, recenzje

Recenzja wideo

Prezentowany film zawiera pełny przegląd ciągnika MTZ-82

Opinie właściciela

Liczne recenzje właścicieli i zwykłych użytkowników ciągnika MTZ-82 potwierdziły, że model jest bardzo wytrzymały w trudnym terenie, ma mocną i niezawodną konstrukcję.

Jest również łatwy w utrzymaniu.

Eugene:

„Wybraliśmy ciągnik do wykonywania prac polowych na dużych powierzchniach i transportu towarów w terenie. Ciągnik w pełni uzasadnił oczekiwania. Dobrą wiadomością jest to, że praktycznie nie było z tym problemów. Wszystkie awarie, które wystąpiły podczas eksploatacji, nie wywołały negatywnej reakcji i były rozwiązywane na miejscu lub w warsztacie.”

Kuzmich:

„Kupiłem nowy ciągnik w 2012 roku i zdałem sobie sprawę, że robią coś innego niż wcześniej. Zaczęła się rozpadać podczas włamania. Korek wyleciał z wału korbowego, zbiorniki paliwa po chwili przeciekały.

Gene:

„Kupiłem traktor w 209 roku. Postanowiłem zastanowić się nad tym modelem, ponieważ zakład w Mińsku jest na ustach wszystkich i zawsze cieszył konsumentów niezawodnością swojego produktu. Nie pomyliłem się, bo to właśnie mtz-82.1 stał się wiernym pomocnikiem w gospodarstwie domowym. Ważne jest, że montaż został wykonany w zakładzie w Mińsku. Bo sąsiad ma rosyjski montaż, a jakość użytych części i elementów jest znacznie gorsza. «

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector