Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd ciągnika RTM-160. Charakterystyka, zdjęcia, prace wideo, recenzje

Opis

Ciągnik RTM 160 służy do orki gruntów rolnych, siewu, zbioru i przetwarzania upraw.RTM 160 jest produkowany w zakładzie w Uralvagonzavod.

Ciągnik ten jest agregowany z osprzętem, który można zamontować zarówno z tyłu, jak i z przodu maszyny, w zależności od potrzeb.

Ciągnik RTM 160 może uprawiać ziemię nawozami płynnymi i sypkimi.

Maksymalna głębokość orki to 30 cm.

Uralvagonzavod wyprodukował swój pierwszy ciągnik RTM 160 w 2004 roku, a w 2009 roku z linii montażowej zjechał ostatni przedstawiciel tego modelu.

Zasadniczo jednostka została dostarczona na terytorium Federacji Rosyjskiej. Opcje eksportu można również znaleźć na Bałkanach.

Przegląd ciągnika RTM-160. Charakterystyka, zdjęcia, prace wideo, recenzje

Specyfikacje

Waga i wymiary

Masa ciągnika RTM 160 sięga 6,3 tony, a całkowite wymiary to 4655 × 2350 × 3050 mm.

Wysokość ramy — 50 cm Rozstaw osi — 180 cm.

silnik

Ciągniki RTM 160 są wyposażone w sześciocylindrowy silnik wysokoprężny YaMZ 236 D2 o pojemności 11,15 litra. i moc 175 KM.

Aby przedłużyć okres ciągłej pracy maszyny te wyposażone są w chłodzenie wodne.

Jako dodatkowa konfiguracja istnieje możliwość zainstalowania biegacza i WOM.

Skrzynia biegów

Skrzynia biegów w ciągniku RTM 160 jest wyposażona w zamknięte koła zębate śrubowe.

Pudełko ma 4 zakresy prędkości, każdy po 4 stopnie. W sumie jest 16 pozycji do przodu i 8 do tyłu.

Dzięki tak szerokiemu zakresowi można wybrać optymalną prędkość jazdy od 0,07 (ze względu na obecność pnącza) do 34,3 km/h podczas transportu towarów.

Podwozie i skrzynia biegów

Ciągnik RTM 160 posiada napęd 4×4.

Uralvagonzavod przewidywał możliwość zablokowania tylnej osi i środkowego mechanizmu różnicowego.

Koła bliźniacze są zamontowane ze wszystkich stron maszyny, dzięki czemu ciągnik RTM 160 może pracować nawet na najcięższych glebach.

Kabina i elementy sterujące

Kabina ciągnika RTM 160 jest przeszklona i umieszczona pośrodku. Zapewnia to właścicielom przegląd ruchu maszyny i osprzętu z każdej strony.

Weiterlesen:
Ciągnik Challenger: przegląd gamy modeli, stan tech. charakterystyka, zdjęcia, recenzje wideo

Aby zapewnić wygodną pracę, Uralvagonzavod zapewnił obecność klimatyzatora i pieca.

Główny nacisk w kokpicie położono na prostotę i wygodę. Fotel operatora wyposażony jest w miękkie podłokietniki. Deska rozdzielcza dostarcza pełnej informacji o stanie ciągnika RTM 160.

Po prawej stronie fotela znajdują się dźwignie do regulacji pozycji przystawek.

Stosowanie

Ciągnik RTM 160 posiada wysokiej jakości napęd hydrauliczny, który jest w stanie napędzać osprzęt o wadze do 300 kg.

Maszyny te mogą wykonywać następujące prace: orka (pługiem), frezowanie (kosiarką aktywną), koszenie trawy (kosiarkami rotacyjnymi i segmentowymi), sadzenie i zbiór upraw (dzięki sadzarce i koparce) , odśnieżanie (łopatą) oraz transport towarów (przyczepa).

Ciągniki RTM 160 najczęściej wykorzystywane są w rolnictwie do prac polowych. Maszyny te to profesjonalne urządzenia o wysokich parametrach technicznych i szerokim zakresie zastosowań.

Aby utrzymać te wskaźniki i utrzymać ciągnik RTM 160 w sprawności, konieczne jest utrzymanie go zgodnie z instrukcją obsługi oraz umiejętność wykonywania podstawowych napraw.

Serwis

Ciągnik RTM 160 jest łatwy w utrzymaniu.

  1. Aby wydłużyć żywotność ciągnika, konieczne jest jego dotarcie, aby wszystkie części zużyły się i weszły w rowki. Zabieg trwa około 8 godzin. W tej chwili silnik może być obciążony tylko połową mocy. Pod koniec procedury wymień olej silnikowy.
  2. Olej silnikowy należy wymieniać co 100 godzin pracy. Zaleca się nalewanie opcji półsyntetycznych lub mineralnych o klasyfikacji 10W-40 lub 15W-40.
  3. Olej przekładniowy należy wymienić po 1000 godzinach pracy. Aby to zrobić, powinieneś znaleźć środek smarny o klasyfikacji SAE 85W-90 API GL-5.
  4. Maszyny te nie są wrażliwe na jakość paliwa, ale nie należy wlewać starego oleju napędowego z dużą ilością osadów, ponieważ spowoduje to zatkanie filtrów paliwa. Średnie zużycie paliwa to 30 litrów na godzinę, a pojemność zbiornika to 230 litrów.
  5. Jeśli nie planujesz używać ciągnika przez dłuższy czas, musisz go wyczyścić, odstawić w suche miejsce, spuścić olej, odłączyć przewody elektryczne i nasmarować części, aby nie powstała korozja.
Weiterlesen:
Ciągnik John Deere: przegląd oferty, dane techniczne, filmy, recenzje

Poważne usterki i naprawy

Maszyny te zyskały popularność dzięki prostocie ich konstrukcji i wymienności części.

Jeśli właściciele mają jakiekolwiek problemy z działaniem ciągnika RTM 160, to na forach tematycznych można znaleźć sposoby rozwiązania prawie każdego z nich.

Jeśli silnik się nie uruchamia, oto możliwe przyczyny tego:

  • Za mało paliwa lub smaru;
  • Zatkany filtr paliwa lub powietrza;

Jeżeli maszyna wibruje zbyt mocno, należy przeprowadzić następujące naprawy:

  • Wymień całkowicie paliwo i olej (może być złej jakości);
  • Dokręć wszystkie śruby (ponieważ jeśli nie są dokręcone do końca, wystąpią znaczne wibracje);
  • Sprawdź sprzęgło osprzętu (w przypadku niewłaściwej agregacji pojawiają się nie tylko wibracje, ale także duża szansa na wyłączenie napędu hydraulicznego).

Hamulce nie działają:

  • Zwiększył się luz pedału (dostosuj jego położenie);
  • Zużyta tarcza lub klocek hamulcowy (wymień odpowiednie części).

Załącznik nie podnosi się:

  • W układzie hydraulicznym nie ma wystarczającej ilości oleju (konieczne jest doprowadzenie go do pożądanego znaku);
  • Pompa układu hydraulicznego jest wyłączona (powinna być włączona);
  • Zawór bezpieczeństwa jest zablokowany (trzeba go zdemontować i wyczyścić).

Przegląd wideo

Poniższy przegląd wideo pokazuje frezowanie gleby RTM 160:

A oto przegląd wideo bronowania gleby ciągnikiem RTM 160:

Opinie właściciela

Oto, co na forach mówią właściciele ciągników TDT 55:

Sergei:

„Korzystam z ciągnika przez 3 lata. Każdego roku frezuję, orzę, przewożę ładunki i przetwarzam plony. W okresie eksploatacji wymieniłem 2 krzyże, kratka chłodnicy była zużyta i kilka razy zmieniałem mankiety na rozdzielaczu hydraulicznym. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że przed rozpoczęciem prac sezonowych przeguby kulowe należy posmarować smarem i wymienić uszczelki. W przeciwnym razie powstanie na nich rdza.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector