Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd ciągnika Salut 100K-M1. Recenzje właścicieli

Przegląd ciągnika Salut 100K-M1. Recenzje właścicieli

Motoblok Salut 100K-M1

Motoblok Salut 100 K-M1 należy do linii motobloków „100”, która otrzymała dźwięczną nazwę na cześć setnej rocznicy przedsiębiorstwa producenta „SPC Gas Turbine Engineering Salyut”. Jest to ciągnik pchany o średniej mocy.

Przegląd ciągnika Salut 100K-M1. Recenzje właścicieli

Motoblok Salut 100 K-M1

Opis

Podczas pracy z ciągnikiem Salyut 100 K-M1 nie jest wymagana żadna specjalna wiedza, a jedynie umiejętności i osobiste doświadczenie. Przed przystąpieniem do eksploatacji właściciel musi szczegółowo zapoznać się z instrukcją, opisem głównych elementów, poznać specyfikę pracy, parametry techniczne i możliwości sprzętu.

Cechy ciągnika Salyut 100 K-M1:

  • Jest to kultywator frezujący;
  • Przeznaczony do długotrwałej eksploatacji podczas wykonywania wielu prac rolniczych na terenie 10-50 akrów;
  • Wytrzymuje warunki temperaturowe w zakresie -30°С +40°С, działa najwydajniej w temperaturach dodatnich;
  • Ciągnik prowadzący można łatwo złożyć do transportu w bagażniku samochodu;
  • Zestaw motobloków zawiera: 6 noży, redlicę, parę kółek pneumatycznych.

silnik

Charakterystyczną cechą tego ciągnika prowadzonego z tyłu jest silnik Kohler (seria Courage SH), benzyna (produkowana w USA), jednocylindrowa, profesjonalna klasa, 6,5 KM.

Przegląd ciągnika Salut 100K-M1. Recenzje właścicieli

Silnik Kohler SH 265

Stosowana jest benzyna AI-92, AI-95, pojemność zbiornika gazu wynosi 3,6 litra. W ciepłym sezonie stosuje się oleje marek SAE 10W, 10W-30W, w zimnych porach — 5W-30, objętość 0,6 l.

W produkcji ciągnika jednoosiowego producenci zastosowali szereg innowacji, dzięki którym wzrosła żywotność i niezawodność urządzenia:

  • Wał korbowy jest stalowy z żeliwnymi tulejami cylindrów. Układ smarowania jest pod ciśnieniem, a zapłon jest elektroniczny.
  • Żywotność i moc zaworów przy mniejszej pojemności skokowej są zwiększone, co zapewnia znaczne oszczędności paliwa.
  • Dzięki konstrukcji Easy-Pull ma optymalnie szybki rozruch, niezależnie od warunków.
  • Chłodzenie powietrzem — technologia Twin-Cam.
  • Zmniejszony poziom hałasu — zastosowanie systemu Dual do wyważania tłoków.

Ważne! W ciągu pierwszych 25 godzin pracy silnik i skrzynia biegów docierają, więc nie należy od razu maksymalnie obciążać ciągnika prowadzącego.

transmisja

Skrzynia biegów ze sprzęgłem mechanicznym i reduktorem wypełnionym olejem (przekładnia z paskiem klinowym z napinaczem). Skrzynia biegów jest zamontowana w aluminiowej obudowie, jej objętość wynosi 1,1 litra.

Weiterlesen:
Urządzenie motoblokowe Ugra. Główne zalety

Przegląd ciągnika Salut 100K-M1. Recenzje właścicieli

reduktor biegu

Dzięki połączeniu przekładni przekładnia ma wysoki stopień niezawodności i trwałości. Skrzynia biegów jest w stanie wytrzymać duże obciążenia, w szczególności uderzenia ciał obcych.

Pierwszy raz olej TM-5-18 (TAD-17I) wlewa się do skrzyni biegów po docieraniu po 25 godzinach, następnie co 100 godzin pracy.

Dzięki czterem biegom do przodu i dwóm wstecznym, przełączanym za pomocą uchwytu na skrzyni biegów, wygodnie jest sterować ciągnikiem Salut 100 K-M1 i manewrować w obszarach o różnym terenie.

Przegląd ciągnika Salut 100K-M1. Recenzje właścicieli

Uchwyt kontrolny

Prędkość jest ustawiana poprzez przesunięcie pasów napędowych na kole napędowym z pierwszego zakresu prędkości na rowki o innej średnicy napędzanego koła pasowego. Orka dziewiczej gleby odbywa się na pierwszym biegu z prędkością 2,8 km / h, transportując ładunek wózkiem — z prędkością 7,8 km / h (czwarty bieg).

Koło pasowe

Sham — przy podłączaniu urządzeń aktywnych stosuje się koło pasowe do odbioru mocy z paskiem klinowym. W przeciwieństwie do innych modyfikacji, za pomocą koła pasowego można również zmienić zakres prędkości.

Przegląd ciągnika Salut 100K-M1. Recenzje właścicieli

Koło pasowe w kształcie litery V

Włączenie koła pasowego odbywa się w ten sposób:

  1. Usuń WOM.
  2. Obróć o 180°.
  3. Odłóż to.
  4. Zamocuj paski na innych strumieniach.
  5. Dostosować.

rama

Rama — reprezentuje podstawę ramy Salut 100K-M1, składa się z dwóch stalowych kwadratów. Na nim zamocowany jest silnik, ster, skrzydła ochronne, skrzynia biegów, podpora.

Przegląd ciągnika Salut 100K-M1. Recenzje właścicieli

Motoblok Salut 100 K-M1

Dzięki umieszczeniu silnika w dolnej przedniej części ciągnika pchanego, jego środek ciężkości znajduje się blisko podłoża, co zapobiega przewróceniu się Salute.

Szekla zaczepu

Zaczep — umieszczony z tyłu. Ponieważ w tej konstrukcji ciągnika jednoosiowego nie ma przedniego sworznia, mechaniczne połączenie różnych przyczep odbywa się bezpośrednio lub za pomocą uniwersalnego zaczepu.

Przegląd ciągnika Salut 100K-M1. Recenzje właścicieli

Szekla zaczepu

Gdy kierownica jest obrócona o 180 °, montowany jest przedni zaczep.

Weiterlesen:
Przegląd ciągnika benzynowego z napędem elektrycznym Tselina MB-802. Funkcje, korzyści, filmy, recenzje

otwieracz

Redlica — pełni funkcję ograniczenia głębokości uprawy, jest zamocowana z tyłu Salut 100K-M1.

Przegląd ciągnika Salut 100K-M1. Recenzje właścicieli

otwieracz

Frezy

Frezy to uniwersalny zaczep dołączany do ciągnika jednoosiowego. Montowane są na osi napędowej zamiast kół, biorąc pod uwagę wersje prawą i lewą. Poluzowanie odbywa się bez obracania warstw gleby.

Przegląd ciągnika Salut 100K-M1. Recenzje właścicieli

Nóż

Szerokość przechwytywania zależy od liczby stałych noży: 350mm; 600mm; 800 mm, średnica frezu — 310 mm.

Koła pneumatyczne

Koła pneumatyczne z głębokim bieżnikiem są zawieszone podczas pracy z agregatami zawieszanymi i transportu samego ciągnika.

Przegląd ciągnika Salut 100K-M1. Recenzje właścicieli

Koła pneumatyczne o średnicy 41 cm

Za pomocą tulei rozprężnych można zwiększyć prześwit odpowiednio od 110 do 120 mm, zamontować koła o średnicy 390-410 mm.

Charakterystyka

Moc:6,5 HP
Silnik:Kohler Courage SH 265
Liczba prędkości:4 do przodu/2 do tyłu (2/1 podwójny zakres)
Typ motobloku według wagi:średni (zgodnie z GOST 28523-90)
Szerokość orki:80/60/35 cm (6/4/2 frezy)
Głębokość orki:25 cm
Sprzęgło:Napęd pasowy z rolką napinającą
Reduktor:mechaniczna, przekładnia,
Ilość oleju przekładniowego:1,1 l
Opcje:Motoblok, 6 noży do spulchniania ziemi, koła pneumatyczne, przedłużenia osi, redlica
Typ silnika:benzyna, gaźnik, 4-suwowy
Pojemność butli:196 cmXNUMX cm
Pojemność baku:3,6 l.
Ilość oleju:0,6 l
Kąt bocznej stateczności statycznej:15 stopni, nie mniej
WOM:Koło pasowe
System biegowy:Oś pojedyncza, układ kół 2×2
Promień skrętu:1,5 m
Przekładnia kierownicza:Pręt
Średnica frezu kultywatora:31 cm
Liczba frezów:4 (do 6 możliwych)
Częstotliwość frezowania:20-130 rpm
Wymiary całkowite, GxWxH:1510x620x1335 mm, nie więcej, w pozycji roboczej
Waga:62…82 kg zgodnie z instrukcją

Wyposażenie opcjonalne

Możliwość współpracy z dużą liczbą specyficznych urządzeń i wyposażenia sprawia, że ​​ciągnik Salut 100 K-M1 jest techniką uniwersalną.

Salut oprócz markowego sprzętu doskonale dopasowuje się do jednostek montowanych innych producentów.

Najczęściej używane załączniki są montowane w następujący sposób:

Z szeklą przyczepy:

Weiterlesen:
Motoblock Kadvi MB-90 Charakterystyka, urządzenie i konserwacja

Za pomocą PWM przeprowadzana jest instalacja aktywnych urządzeń napędowych:

Na osi zamontowane są:

Opinie właściciela

Savenko Stepan, Żytomierz

„Poradzili mi, abym wypróbował frezarkę na Salut K-M1 zamiast rodzimych frezów. Na wiosnę użyłam go do zagonów, bruzdy są normalne i dobrej głębokości. Po uprawie ziemia od razu nadaje się do sadzenia i siewu. Potem wypluł ziemniaki, wynik jest doskonały — szybko bulwy nie bolą. I tak Salut jest zadowolony, najważniejsze jest, aby nie przeciążać na turnie i najpierw dobrze przeczytać instrukcje.

Lesov Igor, region Chersoniu.

„Mój pierwszy traktor prowadzący to Salut 5. Niedawno rozbudowany, kupiłem model o mocy 100 KM1. Pierwszą rzeczą, jaką zauważyłem, była łatwość obsługi. Ponadto byłem przekonany, że przy zmianie prędkości nie należy być zbyt leniwym i prawidłowo przestawiać paski — utrzymuj wyrównanie między kołem zębatym a kołami pasowymi silnika, aby paski wytrzymały dłużej.”

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector