Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd ciągnika VT-150. Specyfikacje, prace wideo i recenzje

Przegląd ciągnika VT-150. Specyfikacje, prace wideo i recenzje

Opis

Ciągnik BT 150 to wielofunkcyjny pomocnik w rolnictwie. Jest napędzany przez moduł gąsienicowy.

VT 150 należy do 4 klasy ciągu.

Produkcja tego modelu rozpoczęła się stosunkowo niedawno, w 2003 roku.

Wielu ekspertów było przekonanych do tego samochodu i że stanie się spadkobiercą słynnego DT-172 Volgar.

W tej chwili nie jest produkowany z dwóch powodów: nie znalazł szerokiego zastosowania, ale, co najważniejsze, jest to upadek Wołgogradzkiej Fabryki Traktorów

Specyfikacje

Waga i wymiary

Masa ciągnika gąsienicowego BT 150 wynosi 7,820 kg. Istnieje możliwość zainstalowania dodatkowych odważników o wadze 780 kg.

Wymiary gabarytowe mają następujące cechy: 5400 (z załącznikami) × 1850 × 3090 mm. Rozstaw osi wynosi 183 cm.

Rozstaw kół ciągnika BT 150 wynosi 47 cm.

silnik

Ciągniki BT 150 są wyposażone w czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem. Jego moc to 150 koni mechanicznych.

Aby umożliwić długotrwałą eksploatację maszyny, przewidziano układ chłodzenia olejowo-powietrznego.

Dzięki obecności ulepszonej wymiany ciepła nie ma potrzeby długiego rozgrzewania silnika przed rozpoczęciem pracy w okresie zimowym. W letnie upały termostaty nie pozwalają na nadmierne nagrzewanie się oleju.

Przegląd ciągnika VT-150. Specyfikacje, prace wideo i recenzje

Warto zwrócić uwagę na łatwość konserwacji tych silników. Maska całkowicie się składa i zapewnia właścicielom dostęp do wszystkich części zamiennych i elementów silnika.

Projektanci specjalnie zostawili wolną przestrzeń pod maską, aby można było wymienić silnik na mocniejszy.

Skrzynia biegów

Skrzynia biegów ciągnika BT 150 ma 5 stopni: 4 do jazdy do przodu i 1 do tyłu.

Dla wygodniejszego użytkowania skrzynia biegów została dodatkowo wyposażona w bieg pełzający, bieg wsteczny i skrzynkę wspomagającą.

Dla każdego zadania możliwe jest ustawienie wymaganej prędkości w zakresie od 0,39 do 18,6 km/h.

Podwozie i skrzynia biegów

Ciągniki BT 150 posiadają bezpośrednią przekładnię, która eliminuje utratę mocy podczas przenoszenia z silnika.

Weiterlesen:
Ciągnik T-150. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje silnika

System smarowania skrzyni biegów został ulepszony poprzez zainstalowanie ulepszonej pompy. Pomaga to przedłużyć żywotność całej maszyny.

Przegląd ciągnika VT-150. Specyfikacje, prace wideo i recenzje

Siła uciągu podczas startu maszyny wynosi 44 kN, podczas pełnej pracy w terenie liczba ta wzrasta do 55 kN.

Ciągnik gąsienicowy BT 150 jest wyposażony w suche sprzęgło jednotarczowe.

Kabina i elementy sterujące

Maszyna wyposażona jest w podwójną kabinę o dużej powierzchni. Jest szczelny i posiada wysokiej jakości izolację wodną i akustyczną.

Operator może kontrolować temperaturę w kabinie za pomocą wentylatora i klimatyzacji chłodnicy.

Dla wygody pracy przy złej pogodzie wycieraczki przedniej szyby są instalowane z przodu iz tyłu.

Wysokość siedziska można dostosować do wzrostu operatora.

Deska rozdzielcza znajduje się przed operatorem i pozwala kontrolować stan urządzenia oraz jego postęp.

Na drzwiach zamontowane są dodatkowe uszczelki gumowe, które ograniczają stukanie podczas zamykania oraz zapobiegają przedostawaniu się kurzu i wilgoci.

Hydraulika i osprzęt

Ciągniki BT 150 są wyposażone w trzypunktowy system mocowania osprzętu. Potrafi wykonywać prace orne, siewne, rekultywacyjne i kultywacyjne.

Ciągniki BT 150 mogą być używane do transportu towarów i aplikacji nawozów.

Utrzymanie

Ciągniki BT 150 nie znalazły swojego zastosowania ze względu na to, że wykorzystują specyficzne części zamienne, które trudno znaleźć.

Wielu zauważyło również, że gąsienice dobrze trzymają się nawierzchni, ale są wyjątkowo zawodne i ciągle się urywają. Nie ma możliwości używania ich na stałe.

Jeśli jesteś właścicielem ciągnika BT 150, to aby przedłużyć żywotność, musisz dokładnie przemyśleć prace konserwacyjne i naprawcze tego urządzenia.

  • Aby wydłużyć żywotność ciągnika, konieczne jest jego dotarcie, aby wszystkie części zużyły się i weszły w rowki. Zabieg ten trwa około 6-8 godzin, podczas których ciągnik pracuje na 50% swojej wydajności. Po zakończeniu procedury konieczna jest wymiana oleju silnikowego i paliwa.
  • Po zakończeniu sezonu roboczego ciągnik należy poddać obróbce mechanicznej, tj.: oczyścić z brudu, spuścić olej i benzynę, odłączyć przewody świecy zapłonowej i nasmarować części, aby nie doszło do korozji, przykryć i odstawić w suche miejsce.
  • W silnikach ciągników gąsienicowych BT 150 olej należy wymieniać co 100 godzin pracy. Producent zaleca stosowanie półsyntetycznych lub mineralnych olejów silnikowych.
  • Olej przekładniowy należy wymieniać co 1 godzin. Dla tego węzła należy użyć Tap-15v lub TAD-17i.
  • Ciągniki Caterpillar BT 150 napędzane są olejem napędowym. Paliwo musi być napełnione czystym i świeżym. Nie pozwala na stosowanie paliwa z obcymi zanieczyszczeniami lub zawartością wody.
Weiterlesen:
Najnowocześniejsze ciągniki NEW HOLLAND. Przegląd gamy modeli, wideo, obsługa, recenzje

Przegląd ciągnika VT-150. Specyfikacje, prace wideo i recenzje

Poważne usterki i naprawy

Wielu właścicieli narzeka na brak części zamiennych do VTZ. Dlatego wiele niuansów należy wyeliminować niezależnie.

Przed przystąpieniem do naprawy należy zapoznać się z instrukcją obsługi. Zawiera listę przyczyn problemów i sposobów ich rozwiązywania.

Jeśli silnik ciągnika nie uruchamia się, to:

  • Brak oleju napędowego lub silnikowego;
  • Brud dostał się do filtra paliwa lub powietrza;
  • Układ zapłonowy jest niesprawny;
  • Gaźnik nie miesza prawidłowo paliwa i powietrza.

Oto, co może powodować duże wibracje w ciągniku gąsienicowym BT 150:

  • Paliwo niskiej jakości;
  • Olej o niewłaściwej klasyfikacji;
  • Połączenia śrubowe nie są dokręcone;
  • Nieprawidłowe podłączenie ciągnika i osprzętu;
  • Problemy z gąsienicami.

Rozrusznik nie działa:

  • Zerwanie lub słaby kontakt drutu;
  • Słabe ładowanie baterii;
  • Zwarcie;
  • Zły kontakt przełącznika magnetycznego.

Ostatni punkt to najbardziej wrażliwy punkt w tym modelu. Dlatego lepiej raz w miesiącu sprawdzać gąsienice pod kątem pęknięć lub dziur i przeprowadzać odpowiednie naprawy.

Recenzja wideo

Opinie właściciela

Oto, co piszą właściciele BT 150 na forach tematycznych:

Stanislaus:

„Używam ciągnika od 2006 roku. Tym, którzy myślą o zakupie, radzę zabrać go z hamulcami bębnowymi. Dysk trzeba było wymienić po 100 tysiącach przebiegów. Tak, pracowali przez 5 lat. I co wtedy? Części zamienne są trudne do znalezienia. Bronowanie gleby odbywa się dwutorowo. Po raz pierwszy w dniach pracy wloty powietrza natychmiast się zepsuły. Układ tłokowy zmienił się po 2 tysiącach walcowanych godzin. Przez 8 lat zmieniły się trzy zestawy gąsienic.

Przed rozpoczęciem pracy sprężynowej należy koniecznie wyregulować układ paliwowy»

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector