Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd gamy modeli motobloków MTZ. Opis, charakterystyka

Przegląd gamy modeli motobloków MTZ. Opis, charakterystyka

Przegląd gamy modeli ciągników jednoosiowych MTZ

W sumie zakład Smorgon wyprodukował 7 różnych modyfikacji ciągników jednoosiowych, które różnią się charakterystyką. Były to modele 05, 06, 07, 08, 09, 10 i 12.

Jednak połowa z nich stała się najczęstsza i najbardziej pożądana:

  • MTZ-05
  • MTZ-06
  • MTZ-09
  • MTZ-12

Przyjrzyjmy się głównym cechom tych ciągników jednoosiowych.

Motoblok MTZ-05

Pierwszy traktor pchany z rodziny MTZ. Białoruś tego modelu została po raz pierwszy wypuszczona w 1978 roku. To był początek pracy Mińskiej Fabryki Traktorów. Produkowany był do 1992 roku.

Przegląd gamy modeli motobloków MTZ. Opis, charakterystyka

Motoblok MTZ-05

Następnie MTZ 05 został przerwany ze względu na rozpoczęcie produkcji nowych modeli. Jednak prostota konstrukcji, łatwość konserwacji i szeroki zakres zastosowań sprawiają, że Belarus 05 jest popularny nawet dzisiaj. Cena tego ciągnika jednoosiowego była znacznie niższa niż w przypadku pełnoprawnego ciągnika, ale jednocześnie pełni on podobne funkcje, ale na mniejszej powierzchni.

  • Moc ciągnika jednoosiowego to standardowo 5 koni mechanicznych, w późniejszych modelach ich liczba została zwiększona do 8.
  • Motoblok MTZ-05 przeznaczony jest do pracy na małych terenach rolniczych i ogrodach.
  • Wymiary gabarytowe to 180 cm długości, 85 cm szerokości i 1070 wysokości. Przy tych parametrach ciągnik jednoosiowy waży 135 kg.
  • Wysokość do jazdy 30 cm.
  • Dzięki kompaktowym rozmiarom jest w stanie wykonywać różne prace z dużą precyzją bez uszkadzania upraw.
  • Punkt kontrolny motobloku MTZ-05 ma 6 kroków: 4 do jazdy do przodu i 2 do jazdy do tyłu. Maksymalna prędkość do przodu wynosi 9,6 km/h, a do tyłu 2,15 km/h.
  • Wygodny system sterowania zapewnia skręt kierownicy w lewo iw prawo o 15°. Umożliwia to wygodne sterowanie ciągnikiem prowadzącym podczas cofania. Wysięgnik ma również regulowaną wysokość, dzięki czemu wygodniej z nim pracować dla operatora o dowolnym wzroście.

Teraz MTZ 05 jest wycofany z produkcji, ale na podstawie recenzji nadal jest poszukiwany, można znaleźć używany w doskonałym stanie. Cena wyniesie od 30 do 50 tysięcy rubli.

Weiterlesen:
Przegląd adapterów i przyczep do ciągników jednoosiowych MTZ

Motoblok MTZ-06

To bardziej zaawansowana modyfikacja MTZ-05.

Przegląd gamy modeli motobloków MTZ. Opis, charakterystyka

Motoblok MTZ-06

Waga tego modelu to również 135 kg. Jednak jego wydajność jest znacznie lepsza.

  • Maksymalna wysokość zanurzenia osprzętu wynosi do 30 cm, w przypadku pługa lub noża (które są przeznaczone do mieszania wierzchniej warstwy gleby) ta wysokość jest wystarczająca. Szerokość robocza wynosi 1,1 m.
  • Aby poprawić właściwości użytkowe, zainstalowano na nich silnik. Weima 177F- jest to licencjonowany silnik, który został opracowany wspólnie z inżynierami fabryki Smorgon specjalnie z myślą o maszynach rolniczych.

Weima 177F ma moc 9 koni mechanicznych. Na podstawie recenzji ten silnik jest jednym z najlepszych do ciągników MTZ.

Przegląd gamy modeli motobloków MTZ. Opis, charakterystyka

Silnik Weima

Ze względu na swoje parametry MTZ-06 jest dziś bardzo popularny w rolnictwie na obszarze postsowieckim. Cena Białorusi 06 wynosi od 50 tysięcy rubli.

Motoblok MTZ-09

Ten model jest najpopularniejszym z rodziny motobloków zakładu Smorgon. Opinie właścicieli mówią, że jest idealny pod względem ceny i wydajności.

Przegląd gamy modeli motobloków MTZ. Opis, charakterystyka

Motoblok MTZ-09

Zaczęto go produkować w 1992 roku, aby zastąpić MTZ 05.

  • Waga MTZ 09 wynosi 179 kg. To znacznie więcej niż nowoczesne analogi, a nawet w porównaniu z MTZ 05 i 06 to o 30 kg więcej. Jednak im większa waga, tym większa niezawodność i mniejsza szansa na awarię części.
  • W standardowej konfiguracji Belarus 09 przewidziano 2 opcje silnika: UD-15 i UD-25. Pierwszy jest jednozaworowy, drugi dwuzaworowy. Jednak teraz czas nie stoi w miejscu i rozwija się, dlatego coraz bardziej preferowane są japońskie silniki Hondy, które stały się standardem niezawodności podczas pracy z różnymi maszynami rolniczymi. Istnieją również opcje z chińskim silnikiem Lifan.
  • Moc ciągnika prowadzącego (w zależności od silnika) może wynosić od 9 do 13 KM.
  • Prześwit wynosi standardowo 30 cm.
  • Maksymalna waga załadowanej przyczepy z ciągnikiem jednoosiowym MTZ-09 może wynosić do 650 kg. Istnieją recenzje z różnych regionów Rosji, kiedy pomagał w transporcie nie tylko stosunkowo lekkiego siana, ale także ścinał drzewa i plony.
  • Wymiary gabarytowe: długość — 178 cm, szerokość — 84 cm, wysokość 107 cm.
  • Ten blok silnikowy jest przeznaczony do obróbki terenów od 1 do 4 hektarów.
  • Maksymalna prędkość jazdy to 12 km/h.
Weiterlesen:
Przegląd motobloków NEVA MB-1. Dane techniczne, instrukcja obsługi, opinie właścicieli

Cena używanego MTZ 09 zaczyna się od 60 tysięcy rubli. Koszt nowego to około 120 000.

Motoblok MTZ-12

Jest także przedstawicielem ciężkich motobloków. Jego waga to 148 kg.

Przegląd gamy modeli motobloków MTZ. Opis, charakterystyka

Motoblok MTZ-12
  • MTZ-12 jest wyposażony w czterosuwowy silnik gaźnikowy SK-12 chłodzony powietrzem.
  • Przy wadze 148 kg jest prawie identyczny rozmiarami jak MTZ 09. Jego wymiary to 188 cm długości, 85 cm szerokości i 101 cm wysokości.
  • Rozmiar toru można regulować w zakresie od 450 do 700 mm.
  • Maksymalna ładowność z przyczepą to 650 kg. A maksymalna waga kompatybilnych osprzętu to 30 kg.
  • Prędkość tego ciągnika jednoosiowego wynosi 9,6 km/h. Pomimo mniejszej prędkości, moc tego ciągnika jednoosiowego wynosi standardowo 12 KM.

Cena nowego MTZ-12 wynosi około 150 tysięcy rubli. Pojawiają się jednak opinie o zakupie używanej wersji za 80 tys. w dobrym stanie.

Modyfikacje silnika

Motobloki MTZ są produkowane z różnymi silnikami, a praca Białorusi będzie zależeć od ich cech.

stare silniki

  • UD-15. Jest to czterosuwowy gaźnikowy jednocylindrowy silnik zasilany wysokooktanową benzyną. Na podstawie recenzji realna moc tego silnika wynosi około 4 KM. Jeśli całkowicie otworzysz przepustnicę, liczba ta może zostać zwiększona do 6 KM. A jeśli uznasz, że nie będzie nowy, to ta liczba może być mniejsza.
  • UD-25. To ulepszony model UD-15 z dwoma cylindrami. Jego moc na pełnym gazie to 12 KM. Jednak na podstawie opinii podczas długotrwałej eksploatacji w rzeczywistości jest to 8 KM.

UD-15 i UD-25 są obecnie używane niezwykle rzadko. Ponieważ są lepsze importowane analogi.

Honda GX270

Najlepszą opcją dla sprzętu ogrodowego jest Honda GX 270.

Przegląd gamy modeli motobloków MTZ. Opis, charakterystyka

Silnik Honda GX270

To wysokiej jakości silnik montowany w Japonii.

  • Objętość Hondy GX 270 wynosi 270 cm3. Moc to 9 KM.
  • Zbiornik paliwa przeznaczony jest na 5,3 litra paliwa. Przy maksymalnym obciążeniu zużycie paliwa wynosi 2,5 l/h. To minimalna wartość spośród innych analogów. Działa na benzynie 92 lub 95.
  • Honda GX 270 jest uruchamiana ręcznie, ale istnieją modele z rozrusznikiem elektrycznym.
Weiterlesen:
Brait Motoblock BR-75. Przegląd, specyfikacje, opinie właścicieli

Istnieje wiele pozytywnych recenzji na temat tego silnika, ale jego cena jest dość wysoka. Takie jest prawo rynku, za jakość trzeba płacić więcej.

Lifan LF177

Tańszy model to Lifan LF177.

Przegląd gamy modeli motobloków MTZ. Opis, charakterystyka

Silnik Lifan LF177

Ten silnik pojawił się na rynku stosunkowo niedawno. Zgodnie z deklarowanymi cechami jest identyczny z Hondą GX 270. I od Ciebie zależy, czy lepsza jest kopia, czy oryginał. Lifan jest produkowany w Chinach.

Załączniki

MTZ zyskało swoją popularność dzięki dużej liczbie różnych kompatybilnych z nim załączników.

Są w stanie ułatwić pracę ręczną w wielu zawodach na wsi. Niezależnie od tego, czy chodzi o uprawę ziemi, hilling, odśnieżanie czy transport ładunków. Dlatego nie dziwi fakt, że są bardzo poszukiwane.

Cecha motobloków MTZ

Jeśli spojrzysz na recenzje właścicieli, oto pozytywne i negatywne aspekty, które można rozróżnić, opierając się na doświadczeniu pracy z nim.

Plusy:

  • Wielofunkcyjność (duża liczba załączników, dzięki którym jest wydajny);
  • Wysoka moc, która pozwala na pracę na średnich i dużych powierzchniach;
  • Łatwość zarządzania i konfiguracji;
  • Wysoka jakość wykonania;
  • Utrzymanie.

Wady:

  • Dość wysoka cena wśród konkurentów;
  • Skrzynia biegów czasami nie jest wyraźnie ustalona;
  • Aby przełączyć mechanizm różnicowy, musisz się wysilić;
  • Wymaga obowiązkowego włamania przed uruchomieniem.

Przegląd gamy modeli motobloków MTZ. Opis, charakterystyka

Adapter HorseAM IS-2

Osobno warto wspomnieć o wadze. Wszystkie ciągniki jednoosiowe MTZ są ciężkie. To jednocześnie plus i minus. Z jednej strony dzięki dużej wadze można obrabiać nawet najtwardsze gleby.

Jednak z drugiej strony wzrasta również obciążenie fizyczne operatora, a podczas pracy w przygotowanej glebie pojawia się szybkie zmęczenie. Ten problem można rozwiązać za pomocą specjalnego adaptera. Reprezentuje możliwość sterowania ciągnikiem prowadzącym podczas siedzenia.

Weiterlesen:
Minitraktor z motobloku Salut. Instrukcje, schematy, rysunki

Recenzje wideo

Przegląd frezowania gleby za pomocą ciągnika z operatorem prowadzącym MTZ

Orka pola pługiem MTZ-09N

Praca odśnieżarki SN-1M z Belarus-09N

Hilling ziemniaków ciągnikiem jednoosiowym MTZ

Porównanie MTZ i Motor Sich

Jeśli spojrzysz na ceny i recenzje, to ciągniki samojezdne Motor Sich są w przybliżeniu na tym samym poziomie co Białoruś.

Charakterystyka porównawcza

  • MTZ ma możliwość ustawienia trzech wskaźników (425,600 i 700), natomiast Motor Sicz ma ich 4 (500, 600, 700, 800).
  • Prześwit dla MTZ wynosi 30 cm, a dla Motor Sich 24.
  • Zakład w Smorgonie korzysta z importowanych silników, a zakład w Zaporożu produkuje je we własnym zakresie. Jednocześnie maksymalna prędkość na motoblokach Motor Sich wynosi 16 km / h, a na MTZ około 12.
  • Maksymalna waga zaczepu dla ukraińskich motobloków wynosi 45 kg, a dla białoruskiego 30.
  • Aby uzyskać wyższą wydajność, waga konstrukcji znacznie wzrosła.
  • Najcięższy ciągnik jednoosiowy Smorgon MTZ-12 waży 170 kg, ale waga Motor Sicz zaczyna się od 220 kg.

To znacząca różnica, a przed zakupem przeczytaj opinie właścicieli i zastanów się, czy potrzebujesz takiej mocy?

Który ciągnik prowadzący lepiej wybrać krajowy lub chiński

W ostatnich latach chińskie towary można znaleźć niemal we wszystkich obszarach sprzedaży. Motobloki nie są wyjątkiem. Chińczycy starają się wprowadzać nowe technologie, prezentować znane nam towary tylko po to, by je ulepszać.

  • Teraz na rynku pojawiły się pierwsze chińskie modele diesla. To absolutny plus, ponieważ obecnie wszyscy nasi producenci współpracują wyłącznie z wysokooktanowymi silnikami benzynowymi. Diesel jest tańszy, a przez to bardziej ekonomiczny.
  • Ponadto chińskie silniki wysokoprężne zużywają mniej paliwa niż silniki benzynowe, aby wykonywać te same zadania. Więc dodatkowo zaoszczędź pieniądze właściciela.

Sądząc po recenzjach, silniki wysokoprężne nie są teraz bardzo popularne, ponieważ ich koszt jest znacznie wyższy.

Obecnie trwa aktywny rozwój silnika wysokoprężnego do motobloków MTZ, aw niedalekiej przyszłości planowane jest rozpoczęcie produkcji takich modeli.

Weiterlesen:
Motobloki Shtenli 900. Przegląd, dane techniczne, recenzje

Cóż, Chiny to Chiny. W tym samym zakładzie można wyprodukować dwie identyczne maszyny. Pomimo tego, że jeden z nich przetrwa wiele lat, a drugi złamie się za tydzień. Jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze i wybrać tańszą opcję, kup chińską, jeśli chcesz uzyskać niezawodny traktor prowadzący, weź krajowy. Koszt jest wyższy, ale jakość wykonania jest znacznie lepsza.

Opinie właściciela

E-mail:

„Czas leci, ale niektóre rzeczy pozostają takie same. MTZ, ponieważ był najbardziej niezawodnym ciągnikiem pchanym, pozostaje takim. Mam względnego MTZ-05 od 1985 roku i nadal działa. Ale w każdym razie wszystko zależy od rąk właściciela. Kupiłem już z silnikiem Hondy: 6 biegów, wał odbioru mocy, blokada koła. Fabuła! Wiele jednostek do pracy. Kupiłem go od razu z przeciwwagami. Jeśli coś jest zepsute, znalezienie części nie stanowi problemu. Istnieje wiele centrów usług, które pomogą w ich wyborze. Motoblok MTZ doskonale nadaje się do obróbki dużych powierzchni. Na przykład mam 1 ha. Skargi, nie. Napełniam 92 benzyną, trochę zużywa. Tylko pozytywne odczucia ze współpracy z nim”

Aleksa:

„Około 20 lat temu mój ojciec kupił MTZ do domu (w tym wieku miałem 11 lat). W młodości, czego po prostu z nim nie robiłem, próbowałem wycisnąć maksimum z maksimum. Poruszyłbym wtedy mózgiem, wychłostałbym się. Ale uwierz mi, to działa nawet teraz! Jedyna rzecz, po moich przygodach z nim, musiałem wymienić silnik na Hondę. Skrzynka nadal pracuje, wykonano tylko konserwację prewencyjną. Zmieniłem sprzęgło, po prostu zdjąłem je z motocykla i było na biegu jałowym. Teraz mój syn dorasta, powoli angażuje się w pracę z traktorem, a potem myślę, że przekaże go również mojemu wnukowi. Jeśli wybierasz rzetelnego asystenta do pracy, to zdecydowanie polecam”

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector