Przegląd motobloków MKM-3 Lander (Mobil K, Plowman). Specyfikacje, recenzje
Motoblok MKM-3 Lander (oracz, mobilny K)
Producentem motobloków Plowman MKM-3 Lander jest rosyjska firma Mobil K LLC. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1993 roku i zajmowało się produkcją osprzętu do maszyn rolniczych, później, wraz z rozwojem produkcji i pojawieniem się własnego zakładu w mieście Gararin w obwodzie smoleńskim, firma zaczęła produkować ciągniki jednoosiowe , kultywatory silnikowe, a także narzędzia ogrodnicze i inne produkty sektora rolniczego.
Teraz z przenośnika Mobile K opuszczają nie tylko ciągniki jednoosiowe, ale także dmuchawy śniegowe specjalnie zaprojektowane do użytku w połączeniu z MKM-3. Więcej szczegółów na temat tego sprzętu znajdziecie w dalszej części artykułu.
Ponadto producent Mobile K nadaje z własnego kanału na youtube, gdzie właściciel traktora prowadzącego może również oglądać filmy o różnych modelach traktorów prowadzących i innego sprzętu. Link do filmu znajduje się w odpowiedniej sekcji tego artykułu.
Opis
Motobloki Ploughman MKM-3 należą do klasy lekkich motobloków do domków, szklarni, małych ogrodów. Urządzenie należy do sprzętu AGD, montaż i użytkowanie odbywa się zgodnie z załączoną instrukcją obsługi.
Modyfikacje modelu Plowman MKM-3 Lander:
- MKM-3-C6 (silnik Robin-Subaru EX17D PREMIUM, moc 6 KM, pojemność silnika 169 cm3, zbiornik paliwa 3,6 l);
- MKM-3-S7 (silnik Robin-Subaru EX21D PREMIUM, moc 7 KM, pojemność silnika 198 cm3, zbiornik paliwa 3,6 l);
- MKM-3-GX-200 (silnik Honda GX-200, moc 6,5 KM, pojemność silnika 168 cm3, pojemność baku 3 l);
- MKM-3-B6 (silnik Briggs & Stratton M106200, moc 6 KM, pojemność silnika 186 cm3, pojemność zbiornika gazu 3,8 l);
- MKM-3-B 6,5 (silnik Briggs & Stratton Vanguard, moc 6,5 KM, pojemność silnika 205 cm3, pojemność zbiornika paliwa 3,8 l);
- MKM-3-DK 6,5 (silnik Dinking DK168F-1, moc 6,5 KM, pojemność silnika 198 cm3, zbiornik paliwa 3 l).
- Lądownik MKM-3-S6
- Lądownik MKM-3-S7
- Lądownik MKM-3-GX-200
- Lądownik MKM-3-B6
- Lądownik MKM-3-B6.5
- Lądownik MKM-3-DK 6,5
Cechy motobloku MKM-3 Lander:
- Każdy model wyposażony jest w czterosuwowy silnik, chłodzony powietrzem.
- Sprzęgło mechaniczne, przekładnia z paskiem klinowym. Reduktor, objętość napełnienia olejem we wszystkich modyfikacjach jest taka sama, wynosi 1 litr.
- Smarowanie skrzyni biegów odbywa się poprzez natryskiwanie oleju.
- Typ paska do wszystkich modeli — A1040.
- Ogólne wymiary wszystkich modyfikacji MKM-3 Lander są takie same i wynoszą 155 x 73 x 130 cm.
- Waga urządzeń to 67 kg.
- Szerokość uprawy przy zastosowaniu tych modeli ciągników jednoosiowych z instalacją dwóch dodatkowych noży wynosi 103 cm, standard to 73 cm Głębokość obróbki to 30 cm Liczba noży to 4, średnica noży to 34 cm.
- Wszystkie ciągniki pchane z tej linii modelowej są wyposażone w koła w rozmiarze 4.00-8 (na życzenie można zamontować opony w rozmiarach 4,00-10).
- Tryb prędkości wszystkich modyfikacji jest taki sam i wynosi 2/1 (2 do przodu, 1 bieg wsteczny). Prędkość na pierwszym biegu: 3,5 km/h, na drugim – 7,8 km/h, na biegu wstecznym – 2,5 km/h.
Załączniki
Osprzęt do motobloków Plowman MKM-3 Lander są prezentowane w szerokim asortymencie zarówno na stronie internetowej producenta, jak iw krajowych sklepach internetowych. Następnie przyjrzymy się bliżej rodzajom załączników do MKM-3.
Frezy
Ciągnik prowadzący jest wyposażony w 4 zdemontowane noże. Montaż odbywa się za pomocą łączników znajdujących się w zestawie. Noże kultywatora są również dostępne w sprzedaży (oddzielnie). Frezy/noże są wykonane z hartowanej stali, grubość metalu jest zwiększona.
Adapter, przyczepa
Wszystkie typy osprzętu ciągniętego do Plowman MKM-3 Lander można nabyć osobno.
Taki sprzęt mocuje się za pomocą odpowiednich zaczepów, które również prezentujemy w asortymencie osprzętu. Wymiary adapterów: 1720x650x1050 mm, 1760x670x1150 mm.
Wymiary gabarytowe wózków i przyczep: 2505x1290x1156 mm, 2865x1490x980 mm, 2680x1290x980 mm, 2760x1490x980 mm, 2680x1360x1080 mm, 1785x1290x710 mm. Nośność: od 350 do 500 kg.
Kosiarki
Do motobloku Plowman MKM-3 można używać różnych typów kosiarek, w tym mulczujących, a nawet półprofesjonalnych. Do cięższych ciągników pchanych zalecana jest profesjonalna kosiarka Ghepard G85 107 cm.
- Kosiarka mulczująca
- Kosiarka Ghepard G85
Koła, gąsienice
Dostępne rozmiary kół pneumatycznych do ciągnika jednoosiowego tego modelu mogą być różne, najpopularniejsze to 4,00×8 i 4,00×10.
- Koła 4.00×10
- załącznik do toru
Właściciele często umieszczają koła o większej średnicy w ciężkich ciągnikach pchanych, aby zwiększyć prędkość przemieszczania sprzętu po terenie i siłę pociągową wymaganą do pracy z wózkiem lub przyczepą.
ostrogi
Sprzedawane są zarówno pojedynczo (różne średnice: od 350 mm do 650 mm), jak i w zestawach nasadek.
Zestawy te z reguły zawierają obsypniki, pług, łapy, a czasem zaczepy do wózka lub innego typu sprzętu ciągniętego. Komplet osprzętu kupowany jest zwykle do podstawowych prac ziemnych: orki, kopania ziemi.
Pług
Jeden z najpopularniejszych rodzajów załączników. Dla wygody operatora nowoczesne modele pługów mają zdejmowany lemiesz. Dzięki temu część jest łatwiejsza do wymiany lub czyszczenia z ziemi. Możesz zrozumieć, jak orać pługiem, oglądając wideo przedstawione w tym artykule.
pługi śnieżne
Łopaty-zrzuty, prezentowane w asortymencie załączników, mają następujące wymiary: 1460x1000x800 mm, 1000x520x400 mm. Masa produktów od 18 do 35 kg.
- Dmuchawa do śniegu
- ostrze łopaty
Oprócz standardowych odśnieżarek Mobil K produkuje również samojezdną odśnieżarkę — model C65, B6,5. Jest to całkowicie niezależny rodzaj sprzętu przeznaczonego do odśnieżania.
Recenzja wideo samobieżnej odśnieżarki Mobile K C65K7
kopaczka do ziemniaków
Wszechstronny kawałek, bez którego zbiory byłyby żmudnym zadaniem. Kopaczki do Plowmana MKM-3 Lander to klasyczna wersja produktu: o szerokości chwytania lemieszy 410 mm i wadze 5,2 kg.
Kopaczka do ziemniaków do kultywatorów silnikowych ma mniejszą wagę i szerokość roboczą: tylko 30,5 cm, waga 3,3 kg.
Wagi
Biorąc pod uwagę niską wagę ciągników Ploughman MKM-3, wielu rolników stosuje specjalne środki obciążeniowe.
Masa środka ważącego może być różna: od 18 kg lub więcej. Środki obciążające są przymocowane do osi kół i zwiększają stabilność ciągnika podczas pracy, głębokość uprawy gleby.
Sprzęgła
Zaczepy prezentowane na stronie producenta różnią się rodzajem regulacji kąta natarcia, sposobem mocowania, są przesuwne i konwencjonalne oraz przeznaczone są do stosowania z różnymi modelami ciągników jednoosiowych lub kultywatorów silnikowych.
Sprzęgła firmy Plowman MKM-3 nadają się również do motobloków, takich jak Salut, MTZ, Agros, Favorit i inne.
Informacje operacyjne
Ważnym dokumentem dla ciągnika Ploughman jest instrukcja obsługi. Uważnie go przestudiuj, nie naruszaj zaleceń dotyczących rodzajów benzyny i oleju do skrzyni biegów i silnika, w przeciwnym razie silnik może szybko ulec awarii, a filtry paliwa i oleju zatkają się.
Serwis
Zalecenie producenta: olej przekładniowy TAD-1711 według GOST 23652-79. Może być zastąpiony przez SAE 90, SAE 75W/90 zgodnie z API GL-4, GL-5. Ciągnik jednoosiowy jest dostarczany z już napełnioną skrzynią biegów. Po dotarciu olej należy spuścić, a zbiornik napełnić świeżym olejem.
Olej do silników czterosuwowych, chłodzonych powietrzem — SAE30 / SAE5W-30. Paliwo: dozwolona jest benzyna AI-92, AI-95 lub AI-93.
Podstawowe awarie i sposoby ich eliminacji
Poniższa tabela, będąca fragmentem instrukcji obsługi, pokazuje możliwe usterki ciągników Ploughman MKM-3 Lander. Skorzystaj z tych wskazówek podczas rozwiązywania problemów. Jeśli problem będzie się powtarzał, skontaktuj się z centrum serwisowym w swojej okolicy.
Pierwszy start
Docieranie na motobloku MKM-3 Plowman powinno trwać 20 godzin. Przy zerowym obciążeniu silnika pozwól urządzeniu pracować przez 10 minut (2500 obr/min), przy 30% obciążeniu kolejne 10 minut, a kolejne 10 minut przy 60% mocy maksymalnej.
Ważne! Za jednym przejazdem uprawiaj glebę kultywatorami bez zapadania się na głębokość większą niż 12 cm.
Ciągnik po dotarciu uważany jest za gotowy do pracy. W okresie docierania silnik i skrzynia biegów docierają, a ciągnik prowadzący dostosowuje się do przyszłych obciążeń. Przestrzeganie zasad docierania i terminów planowanych przeglądów pozwoli Państwu z korzyścią korzystać ze sprzętu przez wiele lat.
Warunki planowanej konserwacji lądownika motoblokowego Plowman MKM-3:
- co 50 godzin pracy (przegląd planowy, wymiana oleju, paliwa, czyszczenie filtra);
- 100, 200 lub więcej godzin — podobne czynności, w tym czyszczenie lub wymiana świecy zapłonowej, pasków, filtrów, w razie potrzeby — frezów.
Przegląd wideo
Przegląd urządzenia motoblok MKM-3 Lander Plowman
Opinie właściciela
Na forach można przeczytać opinie o tym modelu. Właściciele zwracają uwagę na jego wysoką funkcjonalność, moc i łatwość obsługi.
Aleksander, Rostów:
„Używam tego ciągnika jednoosiowego od 5 lat, nie mam żadnych skarg. Wyłącznie na małych powierzchniach ta maszyna nie jest przeznaczona do trudnej pracy, nawet nie próbuj orać takiej dziewiczej gleby. Ale jako kultywator, pomocnik podczas orki, ten model jest w sam raz. Kto potrzebuje ciężkiego ciągnika jednoosiowego, może wziąć Nevę lub coś podobnego, ważącego 100 lub więcej. Taki traktor prowadzący jak MKM3 może być używany również przez kobietę. Dodatkowo jest ochrona od ziemi — podczas frezowania grudy nie latają, ponieważ. mają skrzydła ochronne.
Ilja, Omsk:
„Podobał mi się ten ciągnik jednoosiowy przede wszystkim za jego oryginalność. Wszystkie części są niezawodne, nigdzie nie ma taniego plastiku, dobre mocowania i spawanie. Może i jest niewielki, ale pod względem funkcjonalności pasuje idealnie! Jeśli masz mały ogródek lub domek to polecam Plowman MKM z silnikiem Hondy. I choć koni jest tylko 6,5, ta moc wystarczy na średnie odcinki. Jestem zadowolony z szerokiego wyboru osprzętu, telefon ma dobry asortyment plus dużo informacji o konserwacji.”
Victor, obwód moskiewski:
„Mój traktor prowadzący ma już 6 lat. W tym czasie studiowałem ją od góry do dołu, pracowałem nie tylko w swoim ogrodzie, ale także pomagałem sąsiadowi w sezonie. Nagromadziło się wiele informacji. Opowiem o zaletach i niektórych wadach.
Zalety: stabilność podczas jazdy, dobre rozłożenie ciężaru, środek ciężkości znajduje się bezpośrednio nad kołami, brak przechyłów, jak w przypadku innych lekkich ciągników pchanych. Bardzo kompaktowy — w razie potrzeby przełóż do bagażnika.
Wady: pasek napędowy — jakość niezbyt dobra, pękł już podczas docierania, ale dopuszczam możliwość małżeństwa. I musiałem ponownie spawać mocowanie rolki napinającej.