Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd motobloków NEVA MB-1. Dane techniczne, instrukcja obsługi, opinie właścicieli

Przegląd motobloków NEVA MB-1. Dane techniczne, instrukcja obsługi, opinie właścicieli

Przegląd motobloków NEVA MB-1. Dane techniczne, instrukcja obsługi, opinie właścicieli

Motoblok «Neva» MB1-N MultiAGRO (GP200)

Motoblock «Neva» MB1-N MultiAGRO (GP200) to sprzęt do prac rolniczych na małych i średnich obszarach.

MB1H MA (GP200)

Polecany do stosowania na glebach gliniastych.

Wyposażony w 4-suwowy jednocylindrowy silnik Honda GP200 (Japonia).

Opis

Ten typ silnika okazał się trwały i działa przez długi czas bez awarii.

Główne zalety tego modelu motobloków to:

  • silnik pracujący z wysoką niezawodnością;
  • położenie gałki zmiany biegów bezpośrednio na kierownicy;
  • autorski rozwój producenta — reduktora MultiAgro;
  • składana tarcza, za pomocą której można przełożyć pasek;
  • przekładnia z napędem na pasek klinowy;
  • pracować z dowolnym rodzajem załączników.

    Motoblok «Neva» MB1-N MultiAGRO (GP200)

Reduktor MultiAGRO, główny godny uwagi detal modelu, może pracować na trzech biegach do przodu i jednym do tyłu. Składana osłona, za pomocą której można zmienić pasek, umożliwia pracę na dodatkowych biegach. Dzięki temu rolnik może wybrać optymalną prędkość dla różnych rodzajów prac rolniczych. Przełączanie biegów odbywa się za pomocą uchwytu znajdującego się bezpośrednio na kierownicy ciągnika prowadzonego.

Możliwości trakcyjne Neva MB1-N MultiAGRO (GP200) są wyższe, a koszty energii są niższe. Regulowana kierownica pozwoli Ci wybrać pozycję dogodną dla operatora o dowolnym wzroście, odpowiednią do wykonywania różnych prac na ciągniku prowadzącym. W tym modelu przewidziano możliwość zamontowania koła podporowego, co pozwala na łatwiejsze i stabilniejsze poruszanie się maszyny na frezach bez utraty równowagi. W dolnym położeniu kierownicy, koło można łatwo wymienić na ucha.

Ciągnik jednoosiowy jest dostarczany do sprzedaży bez koła podporowego.

Charakterystyka

Marka silnikaHonda (Japonia)
silnikGP200
Moc, KM (kw)5.8 (4.3)
Zbiornik paliwa, l3.1
Waga, kg75
Liczba biegów(3+1)x2
Objętość robocza, cm3196
Rodzaj paliwaCzysta benzyna AI — 92, AI — 95
transmisjaReduktor MultiAGRO
Szerokość uprawy, cm86-127
Prędkość wału23.5-42.5 (1. bieg)

46.5-83.5 (2. bieg)

82.5-148.5 (3. bieg)

Głębokość przetwarzania, cm20

Motoblok «Neva» MB1-B MultiAGRO (RS950)

MB1B MA (RS950)

Motoblok «Neva» MB1-B MultiAGRO (RS950) przeznaczony jest do gleb o średniej gęstości. Główną zaletą tego modelu jest jego wszechstronność, możliwość dobrania przełożenia idealnego do szybkości pracy, a także mocny silnik Briggs & Stratton RS950, który słusznie zyskał reputację niezawodnego i trwałego urządzenia.

Opis

Ciągnik jednoosiowy wyposażony jest w autorskie opracowanie producenta — skrzynię biegów MultiAGRO.

Motoblok «Neva» MB1-B MultiAGRO (RS950)

Główne zalety tego modelu ciągnika jednoosiowego:

  • szybki rozruch silnika i łatwa zmiana biegów;
  • sterowanie, z którym poradzi sobie nawet początkujący;
  • 3 biegi do przodu i 1 bieg wsteczny z możliwością zmiany pasa i uzyskania dodatkowego kompletu biegów;
  • wysoka wydajność.

Możliwości trakcji i sprzęgania ciągnika Neva MB1-B MultiAGRO (RS950) są zwiększone dzięki zwiększonemu przełożeniu.Kierownica maszyny jest regulowana na wysokość, co pozwala operatorowi wybrać optymalną dla siebie pozycję wzrost.

Dźwignia zmiany biegów „Neva” MB1-B MultiAGRO (RS950) znajduje się bezpośrednio na kierownicy. Dodatkowy zestaw kół zębatych można uzyskać obracając osłonę bloku silnika i przenosząc pasek na drugi strumień koła pasowego. Ciągnik jednoosiowy jest przeznaczony do wszystkich prac rolniczych, w szczególności do uprawy.

Aby ułatwić wymianę kół z frezami, wystarczy opuścić kierownicę i koło podporowe do najniższej pozycji. Koło podporowe nie jest dołączone i należy je zakupić osobno. Zalety tego sprzętu są oczywiste — w obecności koła podporowego ciągnik prowadzący łatwiej porusza się po kosach i nie traci równowagi podczas pracy na ziemi.

W razie potrzeby «Neva» MB1-B MultiAGRO (RS950) może pełnić funkcje transportowe: wymaga to adaptera i wózka. Jeśli celem właściciela jest oczyszczenie terenu za pomocą ciągnika, pomoże ciągnięta odśnieżarka, szczotka lub łopata.

Charakterystyka

Marka silnikaBriggs & Stratton (USA)
silnikRS950
Moc, KM (kw)6.5 (4.8)
Zbiornik paliwa, l3.1
Waga, kg75
Liczba biegów(3+1)x2
Objętość robocza, cm3208
Rodzaj paliwaCzysta benzyna AI — 92, AI — 95
transmisjaReduktor MultiAGRO
Szerokość uprawy, cm86-127
Prędkość wału23.5-42.5 (1. bieg)

46.5-83.5 (2. bieg)

82.5-148.5 (3. bieg)

Głębokość przetwarzania, cm20

Motoblok «Neva» MB1 B-6,0FS

MB1B-6,0FS

Motoblok «Neva» MB1-B-6, OFS to urządzenie agrotechniczne, którego głównym zadaniem jest praca na glebach średniociężkich w warunkach słabego oświetlenia.

Z tym modelem ciągnika prowadzonego w gorącym okresie najlepiej pracować wieczorem lub wcześnie rano, gdy słońce jeszcze nie wzeszło, a także przy pochmurnej pogodzie.

Opis

Ciągnik prowadzący jest wyposażony w jednocylindrowy 4-suwowy silnik Briggs & Stratton.

Przegląd motobloków NEVA MB-1. Dane techniczne, instrukcja obsługi, opinie właścicieli

Motoblok «Neva» MB1B-6,0FS

Główne funkcje i cechy modelu:

  • obecność reflektora, rozrusznika elektrycznego i generatora, z którymi można pracować nawet przy braku normalnego oświetlenia;
  • autorski rozwój producenta — reduktora MultiAGRO;
  • mocny, niezawodny silnik;
  • wysoka wydajność połączona ze zmniejszonym zużyciem energii.

Motoblok «Neva» MB1B-6,0FS działa na 4 biegach: trzy do przodu, jeden do tyłu. Przy zastosowaniu przeniesienia taśmy na drugi strumień koła pasowego można zastosować dodatkowe biegi, dobierając tym samym optymalną prędkość jednostki. Dla wygody przenoszenia pasa producent umieścił tarczę obrotową na ciągniku prowadzonym, a dźwignię zmiany biegów można znaleźć bezpośrednio na kierownicy.

Kolejna cecha: regulacja wysokości kierownicy i możliwość dobrania indywidualnej wysokości dla każdej rączki. Ułatwi to pracę na nierównym terenie. W razie potrzeby możesz wymienić koła na frezy.

Możliwość regulacji kierownicy w ciągniku Neva MB1B-6,0FS pozwala wybrać żądaną wysokość dla każdego uchwytu, co jest wygodne podczas pracy na nierównych powierzchniach. Narzędzie techniczne można agregować z dowolnym rodzajem osprzętu, w tym przystosowaniem ciągnika do odśnieżania terenu, transportu plonów i ładunku.

Motoblock «Neva» MB1 B-6,0FS jest dostarczany bez koła podporowego.

Charakterystyka

Marka silnikaBriggs & Stratton (USA)
silnikI/C6.0
Moc, KM (kw)6.0 (4.5)
Zbiornik paliwa, l3.8
Waga, kg75
Liczba biegów(3+1)x2
Objętość robocza, cm3208
Rodzaj paliwaCzysta benzyna AI — 92, AI — 95
transmisjaReduktor MultiAGRO
Szerokość uprawy, cm86-127
Prędkość wału23.5-42.5 (1. bieg)

46.5-83.5 (2. bieg)

82.5-148.5 (3. bieg)

Głębokość przetwarzania, cm20

Motoblok «Neva» MB1 C-6,0

MB 1C-6,0

Motoblok «Neva» MB1 C-6,0 jest przeznaczony do przetwarzania gleb i gleb średnio ciężkich. Jest łatwy w użyciu i utrzymaniu. Zakłada kompletny zestaw z całym spektrum wyposażenia na zawiasach.

  • silnik o wysokich zasobach silnikowych;
  • reduktor „MultiAGRO”;
  • zmiana biegów w kierownicy

Opis

Motoblok «Neva» MB1C-6,0

Motoblock „Neva” MB1S-6,0 jest wyposażony w jednocylindrowy czterosuwowy silnik o zwiększonej żywotności. Wyposażony w skrzynię biegów MultiAGRO zapewniającą 3 biegi do przodu i 1 bieg wsteczny

Zmniejszony środek ciężkości ciągnika Neva MB1S-6,0 z operatorem prowadzącym pozwala zminimalizować obciążenie fizyczne operatora. Aby ułatwić obsługę, dźwignia zmiany biegów ciągnika Neva MB1S-6,0 znajduje się na kierownicy.

Ciągnik pchany Neva MB1S-6,0 wyposażony jest w opcję 3 w 1, dzięki której produkt jest ustawiany w pozycji postojowej, transportowany nożami i stabilizowany podczas uprawy.

Koło podporowe nie jest dołączone

Charakterystyka

Marka silnikaSubaru (Japonia)
silnikEX17
Moc, KM (kw)6.0 (4.5)
Zbiornik paliwa, l3.6
Waga, kg75
Liczba biegów3 + 1
Objętość robocza, cm3169
Rodzaj paliwaCzysta benzyna AI — 92, AI — 95
transmisjaReduktor MultiAGRO
Szerokość uprawy, cm86-127
Prędkość wału23.5-42.5 (1. bieg)

46.5-83.5 (2. bieg)

82.5-148.5 (3. bieg)

Głębokość przetwarzania, cm20

Nasadki do Neva MB-1

Motobloki „Neva” MB1 i wszystkie jego modyfikacje są agregowane z dowolnym rodzajem sprzętu montowanego i ciągniętego.

Dlatego rolnicy tak wysoko cenią możliwości tych ciągników pchanych w pracy bezpośrednio na ziemi lub w ogrodzie.

Agregaty doczepiane do motobloków „NEVA” MB1

Osprzęt do motobloków «NEVA» MB1

Dołączone wyposażenie, za pomocą którego można wykonywać różnego rodzaju prace glebowe na ciągnikach Neva MB1 i ich modyfikacjach:

Recenzje wideo

Obsługa i konserwacja motobloków Neva MB-1 MultiAgro

Jaki jest najlepszy olej i paliwo do użycia?

Rodzaj oleju w skrzyni biegów zalecany przez producenta: olej przekładniowy SAE85W-90 API GL-5 (dozwolone jest stosowanie oleju TM-5 (od -25 do +35) GOST 17479.2-85).

Objętość napełniania l., 1,5.

Rodzaj oleju silnikowego: latem lepiej stosować olej SAE 10W-30, zimą SAE 5W-30.

Zalecany przez producenta rodzaj paliwa: czysta benzyna AI — 92, AI — 95.

Uzupełnianie oleju powinno odbywać się tylko w razie potrzeby.

Po raz pierwszy zaleca się wymianę oleju w silnikach Briggs & Stratton już po 5 godzinach od pierwszego uruchomienia ciągnika prowadzonego, w przyszłości w tych silnikach zaleca się wymianę oleju co 8 godzin eksploatacji i przed zmianą sezonu (wiosna-lato i zima-jesień).

W silnikach Hondy olej wymieniany jest po pierwszych 20 godzinach pracy po pierwszym uruchomieniu, a następnie co najmniej raz na sześć miesięcy.

Wskazówki dotyczące pierwszego uruchomienia i docierania ciągników jednoosiowych Neva MB1 MultiAGRO

Pierwsze uruchomienie należy przeprowadzić ciągnik prowadzony z zachowaniem następujących zasad:

  1. sprawdzić kompletny zestaw ciągnika jednoosiowego;
  2. uruchamiaj silnik tylko wtedy, gdy ciągnik prowadzący znajduje się na równej powierzchni;
  3. sprawdzić, czy poziom paliwa i oleju jest wystarczający;
  4. upewnij się, że połączenia gwintowane są dobrze zamocowane;
  5. uruchomić silnik, płynnie włączając zapłon;
  6. pozwól ciągnikowi prowadzącemu pracować na biegu jałowym przez 5-10 minut;
  7. ruszaj się i zabieraj się do pracy.

Bieganie — jest to okres pierwszych 20 godzin pracy ciągnika jednoosiowego.

W okresie docierania ważne jest przestrzeganie poniższych zaleceń:

  • nie obciążaj ciągnika prowadzącego z pełną mocą;
  • nie uprawiaj dziewiczej gleby na nowej maszynie — pozwól sprzętowi „wejść” do pracy, wjechać na wcześniej uprawianą ziemię;
  • nie uzupełniaj ciągnika prowadzącego dodatkowymi frezami, używaj tylko kompletnych;
  • zmieniać biegi dopiero po zatrzymaniu się głównego koła pasowego;
  • wymienić olej po 20 godzinach pracy.

Zmiana biegu

Aby prawidłowo zmieniać biegi w ciągniku prowadzonym bez skracania „życia” ciągnika prowadzonego, postępuj zgodnie z poniższymi prostymi zaleceniami:

  1. Zatrzymaj ciągnik prowadzący, aby zmienić bieg — nie łamać gałki zmiany biegów, gdy samochód jest w ruchu!
  2. Rozpoczęcie ruchu odbywa się poprzez przeniesienie silnika na ½ od maksimum, następnie włączany jest niezbędny bieg. Płynnie naciskając sprzęgło, zapewnisz, że traktor pchany zacznie się poruszać. Następnie możesz stopniowo zwiększać liczbę obrotów silnika, aby nadać sprzętowi niezbędną prędkość.
  3. Zwolnij dźwignię sprzęgła, aby zmienić bieg. Upewnij się, że koło pasowe nie obraca się, zmień bieg. Wznów jazdę, naciskając sprzęgło. Wykonuj wszystkie zmiany płynnie, bez wysiłku i bez szarpania dźwigniami i rączką.

Wymiana pasów napędowych

Ciągniki pchane NEVA MB-1 i ich modyfikacje mają wbudowany napęd pasem klinowym przód-tył.

Aby wymienić pasek w ciągniku z operatorem prowadzącym, musisz znać rodzaj paska, jego długość (możesz go po prostu zmierzyć ręcznie) oraz stopień naprężenia.

Przed wymianą obudowa jest zdejmowana z mechanizmu paska klinowego, a następnie tylny drążek jest usuwany z koła pasowego. Klucz jest poluzowany, a następnie rolka obciążona sprężyną jest usuwana. Następnie naciąga się nowy pasek, zakłada z powrotem i wzmacnia te części, które zostały usunięte.

Rodzaj pasa odpowiedni do tego typu ciągników jednoosiowych: pas przedni A-1213.

Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika można wykonać samodzielnie tylko wtedy, gdy masz już doświadczenie w takich naprawach.

Aby dostosować, potrzebujesz:

  • odkręć śruby małej i pełnej przepustnicy tak bardzo, jak to możliwe;
  • uruchomić i rozgrzać silnik;
  • przełączyć silnik na najniższą prędkość;
  • następnie osiągnij stabilną pracę na biegu jałowym i ustaw maksymalną prędkość biegu jałowego;
  • następnie wyreguluj minimalną prędkość obrotową silnika na biegu jałowym, na przemian z maksymalną. Odbywa się to, dopóki silnik nie zacznie stabilnie pracować na biegu jałowym i bez zewnętrznego hałasu lub stukania.

Ustawienie zaworu

Regulacja lub regulacja zaworów odbywa się za pomocą kluczy, śrubokręta i szczelinomierza. Istotą regulacji jest ustawienie standardowych luzów między zaworami, wtedy silnik będzie działał prawidłowo.

Aby wyregulować, zdejmij pokrywę silnika, a następnie pokrywę skrzynki zaworowej, wyreguluj luzy za pomocą szczelinomierza, a następnie załóż pokrywę skrzynki i obudowę.

Wymiana oleju w skrzyni biegów bloku silnika

Jednym z najważniejszych punktów serwisowych dla skrzyni biegów ciągnika jest terminowa wymiana oleju.

Producent zaleca stosowanie oleju przekładniowego SAE85W-90 API GL-5 do skrzyń biegów tego modelu i ich modyfikacji (dozwolony jest olej TM-5 (od -25 do +35) GOST 17479.2-85). Objętość napełniania: 1,5 l.

Wymiana uszczelek olejowych

Najczęstszym problemem związanym z uszczelkami jest wyciek. Jeśli zauważysz, że wycieka olej, lepiej wymienić uszczelki.

Jest to dość proste: trzeba zdjąć uszczelki, wyczyścić wałek z oleju i gruzu, wymienić uszczelki na nowe i zamontować pokrywę na miejscu, zabezpieczając ją śrubami.

Możliwe problemy z zapłonem

Jeśli zapłon słabnie, prawdopodobnie trzeba go ponownie ustawić. Aby to zrobić, wyjmij świece, wytrzyj elektrody i, jeśli to konieczne, oczyść świece z sadzy lub wymień je, a następnie umieść szczelinę między elektrodami. Następnie świeca jest mocowana w głowicy cylindrów, a wał korbowy jest przewijany.

Przy prawidłowym zapłonie zgaśnie iskra koloru biało-niebieskiego.

Zaleca się również sprawdzenie koła zamachowego i stojana, normalna szczelina między tymi częściami wynosi 0,10 — 0,15 mm. Za pomocą szczelinomierza tę szczelinę można zwiększyć. Jeśli nie masz szczelinomierza, użyj żyletki lub ćwierć zgiętego arkusza poziomego.

Brak iskry

Jeśli nie ma iskry, najprawdopodobniej problem polega na tym, że nagromadziły się na niej osady węgla. Pomoże w tym czyszczenie nagarów i wycieranie elektrod.

Jeśli świeca zapłonowa jest dobra, iskra zabłyśnie i będzie miała kolor jasnoniebieski. Jeśli zapłon nie powiedzie się, iskra będzie jasnożółta.

Zmieniamy świece

Producent podkreśla, że ​​wyjęcie i założenie świecy zapłonowej w ciągniku prowadzonym jest możliwe dopiero po ostygnięciu głowicy cylindrów.

Jeśli wyjęłeś świecę zapłonową i przekroczyłeś moment dokręcania o więcej niż połowę, nie możesz już używać takiej świecy zapłonowej.

Świece zalecane przez producenta do ciągników jednoosiowych tego modelu i ich modyfikacji: świeca A11P (wyprodukowana w Rosji) — szczelina 0,5 ÷ 0,6 mm. Wymiary klucza 20,8 mm; świeca zapłonowa NR17С (BRISK) — szczelina 0,5÷0,6 mm. Wymiary klucza 20,8 mm; świeca WR8AC (BOSCH) — szczelina 0,5 ÷ 0,6 mm. Wymiary pod klucz 20,8 mm.

Recenzje właścicieli — co mówią na forach

Ważne jest, aby wiedzieć, co ich właściciele sądzą o ciągnikach MB1 pchanych. Ponieważ tego typu sprzęt jest dostępny w kilku wersjach, przyjrzyjmy się recenzjom każdego z nich, zaczerpniętym z forów farmerów.

Oleg — Jarosław, RF

«Witam! Mniej więcej miesiąc temu kupiłem ciągnik prowadzący MB1-N MultiAGRO (GP200). Mam małą działkę, od dawna wybieram traktor jednoosiowy i nadal nie mogę się zdecydować. Kryteriów wyboru było kilka. Oczywiście chciałem kupić coś niezawodnego. Model ten wpadł mi do głowy zarówno pod względem ceny, jak i dostępności części zamiennych. Dostarczenie ciągnika na plac budowy było łatwe. Teraz jestem bardzo zadowolona z zakupu, działa bez zarzutu, teraz zobaczmy jak zachowa się zimą i wiosną”

Siergiej — Nikołajew, Ukraina

„Zastanawiałem się, co kupić, MK-200 lub MB-1 z silnikiem BrigsStraton, który ma reflektor. Znajomy poradził MB1. Ogólnie kupiłem tę bestię i mogę powiedzieć, że wszystko mi odpowiada. Nie żałuję, że go wybrałem. Potężny, działa stabilnie, latem przetworzył na nim witrynę i ze spokojną duszą poszedł odpocząć. Wrócił, bez problemu kontynuował pracę, wykopał ziemniaki. Teraz schowałem go w garażu do zimy. Zimą planuję oczyścić podwórko ze śniegu, a jednocześnie sprawdzę, czy wygodnie jest na nim pracować wieczorem”

Michał — Chmielnicki, Ukraina

«Dobry dzień. Kupiłem sobie Mb1 B MultiAGRO (RS950). Podobało mi się, jak od razu się manewruje. Dobrze trzyma równowagę, nie opada na bok. Zaorałem też 5 akrów i kosiłem trawę. Oczywiście nie da się go porównać z poprzednią jednostką, to był jakiś 90-latek, w ogóle staruszek. Nawiasem mówiąc, zgodnie z dodatkowym wyposażeniem: kosiarka jest idealna, ma również regulowaną wysokość, kosi z hukiem. Wszystkim radzę ten traktorek, dobry sprzęt!

Możesz również pomóc innym czytelnikom naszej strony swoimi opiniami na temat tego modelu, jeśli posiadasz ten model ciągnika jednoosiowego, możesz zostawić recenzję na jego temat lub zadać jakiekolwiek pytanie dotyczące tego modelu poniżej w komentarzach.

голоса
Рейтинг статьи
Weiterlesen:
Przegląd motobloków Khoper MT 80E. Opis, charakterystyka, opinie
Ссылка на основную публикацию