Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd motobloków NEVA MB-2 (z klasyczną skrzynią biegów)

Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

NEVA MB2B-6,0FS

„Neva” MB2 B-6,0FS to narzędzie agrotechniczne wyposażone w silnik serii Briggs & Stratton I/C.

MB2B-6.0FS

Dzięki niemu możesz wykonywać prawie wszystkie rodzaje prac rolniczych.

  • Rodzaj złożoności gleby: dowolna.
  • Powierzchnia działek do przetworzenia: duża, średnia.
  • Jest dodatkowo wyposażony w rozrusznik elektryczny i reflektor.
  • Wydajność: wysoka.
  • Moc silnika wynosi 4,5 kW lub 6,0 KM.
  • Rodzaj paliwa do tankowania: benzyna.

Opis

Ten ciągnik prowadzony z tyłu stał się niezawodnym i wytrzymałym urządzeniem.

Główne zalety:

  • możliwość pracy na dodatkowych biegach (uzyskiwana poprzez przeniesienie pasa na drugi strumień koła pasowego);
  • obecność odblokowania lewego koła, co zapewnia zwrotność ciągnika i łatwość sterowania;
  • reflektor do pracy wieczorem lub przy pochmurnej pogodzie;
  • na glebach lekkich do uprawy można użyć ośmiu noży.

    Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

    Motoblok «Neva» MB2B-6,0FS

Charakterystyka

Marka silnikaBriggs & Stratton (USA)
silnikI / C
Moc, KM (kw)6.0 (4.5)
Zbiornik paliwa, l3.8
Waga, kg98
Liczba biegów(2+1)x2
Objętość robocza, cm3205
Rodzaj paliwaCzysta benzyna AI — 92, AI — 95
transmisjaOlejowany reduktor łańcuchowo-przekładniowy w aluminiowej obudowie
Szerokość uprawy, cm86-127
Prędkość wału23-42 (1. bieg)

89-160 (2. bieg)

Głębokość przetwarzania, cm20

Za pomocą „Neva” MB2B-6,0FS i dodatkowego wyposażenia montowanego lub ciągniętego możesz wykonywać następujące rodzaje prac:

  • oczyszczanie terenu z liści i śniegu;
  • podlewanie;
  • uprawa;
  • transport towarów i zbiory (wykorzystywany jest wózek i adapter), a także wiele innych prac na glebie i na budowie.

Neva MB 2S-6,5PRO

Motoblock „Neva” MB 2S-6,5PRO to klasyczna jednostka do prac rolniczych, wyposażona w japoński silnik liniowy Subaru.

MB 2S-6.5PRO
  • Rodzaj gleby do przetworzenia: dowolna.
  • Typ reduktora: łańcuch zębaty.
  • Siła trakcyjna, wydajność: wysoka.
  • Moc silnika: 4,6 kW (6,5 KM).
  • Rodzaj paliwa do tankowania: benzyna.

Polecany jest do obróbki gruntów dziewiczych i gleb, które przez długi czas nie były uprawiane i pielęgnowane.

Opis

Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

Motoblok «Neva» MB 2C-6,5PRO

W modelu Neva MB 2C-6,5PRO można zainstalować osiem frezów — ułatwi to uprawę gleby i zwiększy szerokość paska roboczego do 170 cm, a jednocześnie nie ucierpi jego zwrotność.

Przenosząc pasek na inny strumień koła pasowego, można osiągnąć pracę w innym zakresie prędkości. Funkcjonalność tego modelu obejmuje blokowanie lewego koła.

Funkcja wyłączania lewego koła zapewnia dobrą kontrolę nad ciągnikiem prowadzącym podczas skręcania, jednocześnie zmniejszając promień skrętu — minimalizuje to prawdopodobieństwo przewrócenia się jednostki.

«Neva» MB 2S-6,5PRO może być wyposażona w różnego rodzaju doczepiane urządzenia pomocnicze.

Rodzaje prac, które Neva MB 2C-6,5PRO umożliwia wykonywanie:

  • transport towarów;
  • uprawa (zbiór, kultywacja, bronowanie, orka);
  • oczyszczanie terytorium ziemi ze śniegu lub liści.
  • Oraz wiele innych prac

Charakterystyka

Marka silnikaSubaru (Japonia)
silnikWj17
Moc, KM (kw)6.2 (4.6)
Zbiornik paliwa, l3.6
Waga, kg100
Liczba biegów(2+1)x2
Objętość robocza, cm3169
Rodzaj paliwaCzysta benzyna AI — 92, AI — 95
transmisjaOlejowany reduktor łańcuchowo-przekładniowy w aluminiowej obudowie
Szerokość uprawy, cm86-170
Prędkość wału23-42 (1. bieg)

89-160 (2. bieg)

Głębokość przetwarzania, cm20

Neva MB 2S-7,5PRO

Motoblok «Neva» MB 2S-7,5PRO — główne cechy:

MB 2S-7.5PRO
  • Silnik: Subaru produkcji japońskiej, moc 4,6 kW, pojemność silnika 7,5 litra.
  • Rodzaj gleb, na których może być stosowany: gleby o dowolnej złożoności, w tym grunty dziewicze.
  • Obszar przetwarzania: duży, średni, mały.

Opis

Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

Motoblok «Neva» MB 2C-7,5PRO

Ugruntowała swoją pozycję jako technika, która działa stabilnie w każdych warunkach pogodowych.

Reduktor: łańcuch zębaty z dwużyłowym krążkiem. Przeniesienie paska pozwala na zwiększenie zakresu prędkości — w ten sposób osiąga się wzrost wydajności jednostki.

Motoblok «Neva» MB 2S-7,5PRO może z łatwością manewrować po powierzchni gleby, ponieważ jest wyposażony w funkcję odłączania kół. Lewe koło można wyłączyć, dzięki czemu nawet na niewielkiej powierzchni możliwe jest bezproblemowe rozstawienie ciągnika. Uprawę można prowadzić na ośmiu kosach – całkowita szerokość gleby wyniesie 170 cm.

„Neva” MB 2S-7,5PRO w połączeniu z osprzętem zawieszanym lub ciągnionym staje się prawdziwie uniwersalną maszyną rolniczą.

Rodzaje prac, które można wykonać za pomocą ciągnika jednoosiowego:

  • odśnieżanie lub zbieranie liści, zbieranie siana
  • przewóz towarów, żniwa
  • Kosić trawę
  • zbiory
  • przygotowanie gruntów pod prace rolnicze

Charakterystyka

Marka silnikaSubaru (Japonia)
silnikWj21
Moc, KM (kw)7.5 (5.5)
Zbiornik paliwa, l3.6
Waga, kg100
Liczba biegów(2+1)x2
Objętość robocza, cm3211
Rodzaj paliwaCzysta benzyna AI — 92, AI — 95
transmisjaOlejowany reduktor łańcuchowo-przekładniowy w aluminiowej obudowie
Szerokość uprawy, cm86-170
Prędkość wału23-42 (1. bieg)

89-160 (2. bieg)

Głębokość przetwarzania, cm20

Neva MB2 GX-200

MB2 GX-200

Motoblock „Neva” MB2 GX-200 to sprzęt agrotechniczny, za pomocą którego można prowadzić uprawę gleby — przygotowanie do siewu, zbioru, czyszczenia terenu.

Rodzaj gleb uprawianych tym modelem: gleby trudne do uprawy, w tym grunty dziewicze.

  • Charakterystyczne cechy modelu: silnik z żeliwną soczewką producenta Hondy o pojemności 5,6 litra, mocy 4,1 kW.
  • Wydajność i siła ciągnąca: wysoka.
  • Rodzaj paliwa do tankowania: benzyna.

Opis

Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

Motoblok «Neva» MB2 GX-200

Model ten ma nieco gorszą charakterystykę mocy od cięższych ciągników pchanych, ale jego wydajność jest wysoka, podobnie jak zwrotność na uprawianej glebie. Podobnie jak w innych modyfikacjach MB2 ten model działa z możliwością przeniesienia paska i uzyskania dodatkowego zakresu przełożeń — w ten sposób ciągnik prowadzący zapewnia większą wydajność podczas pracy.

Dzięki zablokowaniu lewego koła ciągnik Neva MB 2GX-200 można uruchomić prawie bez ruchu. Jest to wygodne na małych powierzchniach, gdy liczy się każde 10 cm łóżek. Możliwość użycia ośmiu noży pozwala operatorowi ciągnika prowadzonego z tyłu na obróbkę większego kawałka ziemi w krótszym czasie. Rozstaw kół, jaki tworzy ciągnik prowadzący podczas pracy na 8 nożach, wynosi 170 cm.

„Neva” MB 2GX-200 będzie jeszcze skuteczniejszym pomocnikiem na budowie, jeśli jest wyposażona w osprzęt lub sprzęt ciągnięty. Po wykonaniu tej czynności operator ciągnika prowadzącego będzie mógł wykonać:

  • czyszczenie liści, śniegu;
  • zbiór siana;
  • przewóz towarów, żniwa
  • Kosić trawę
  • przygotowanie terenu pod prace rolnicze.

Charakterystyka

Marka silnikaHonda (Japonia)
silnikGX-200
Moc, KM (kw)5.6 (4.1)
Zbiornik paliwa, l3.1
Waga, kg100
Liczba biegów(2+1)x2
Objętość robocza, cm3196
Rodzaj paliwaCzysta benzyna AI — 92, AI — 95
transmisjaOlejowany reduktor łańcuchowo-przekładniowy w aluminiowej obudowie
Szerokość uprawy, cm86-170
Prędkość wału23-42 (1. bieg)

89-160 (2. bieg)

Głębokość przetwarzania, cm20

Neva MB 2B-6,5RS

MB2 B-6,5RS

Wysokowydajny ciągnik prowadzony Neva MB 2B-6,5RS to jedna z potężnych modyfikacji klasycznego MB2.

Wyposażony w silnik Briggs&Stratton, który gwarantuje długą żywotność.

Opis

Wygodna konstrukcja i kształt pozwalają operatorowi ciągnika z operatorem prowadzącym szybko i wydajnie wykonywać każdy rodzaj pracy z glebą lub osprzętem/sprzętem ciągniętym.

Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

Motoblok «Neva» MB 2B-6,5RS

Obecny model jest wyposażony w 6,5-litrowy silnik japońskiego producenta Honda. i mocy 4,8 kW.

Opracowana prędkość transportowa ciągnika Neva MB 2B-6,5RS osiąga 12,5 km / h, uprawa — do 2 km / h.

Rozwinięte prędkości: orne – do 2 km/h, transportowe – do 12,5 km/h.

Dzięki przekładni z łańcuchem zębatym operator ciągnika prowadzącego może uzyskać dodatkowy zakres biegów — w tym celu wystarczy przełożyć pasek na koło pasowe.

Model Neva MB 2B-6,5RS posiada możliwość zablokowania lewego koła. Pomaga to uprościć proces obracania jednostki. Jeśli prace agro są prowadzone na glebie, która została już przetworzona, można użyć ośmiu noży jednocześnie. Tym samym obszar szerokości roboczej powiększy się do 170 cm, a czas uprawy skróci się.

W połączeniu z osprzętem zawieszanym / ciągniętym, ciągnik jednoosiowy Neva MB 2B-6,5RS może wykonywać prawie każdą pracę w terenie, a także prace w terenie: sadzenie, zbiór, odśnieżanie terenu, zbieranie siana , hilling, orka lub bronowanie ziemi. Wózek z przyczepą pomaga szybko przetransportować ładunek lub dostarczyć zebrane plony do miejsca przechowywania.

Charakterystyka

Marka silnikaBriggs & Stratton (USA)
silnikRS950
Moc, KM (kw)6.5 (4.8)
Zbiornik paliwa, l3.1
Waga, kg100
Liczba biegów(2+1)x2
Objętość robocza, cm3208
Rodzaj paliwaCzysta benzyna AI — 92, AI — 95
transmisjaOlejowany reduktor łańcuchowo-przekładniowy w aluminiowej obudowie
Szerokość uprawy, cm86-170
Prędkość wału23-42 (1. bieg)

89-160 (2. bieg)

Głębokość przetwarzania, cm20

Zawieszany i ciągnięty sprzęt do motobloków MB2 i ich modyfikacji

We wszystkich modyfikacjach ciągników Neva MB2 można używać następujących typów osprzętu:

Recenzje wideo ciągników jednoosiowych NEVA MB-2 (z klasyczną skrzynią biegów)

Ważne zasady eksploatacji ciągników pchanych MB2 – na co zwracać uwagę?

  • terminowa wymiana lub uzupełnianie oleju, jeśli poziom jest niewystarczający;
  • ostrożne obchodzenie się z dźwigniami sterującymi, sprzęgłem (nie przykładaj siły);
  • przestrzeganie zasad przechowywania (nie pozostawiaj urządzenia z płynami paliwowymi w środku bez pracy przez długi czas);
  • wymieniaj olej przed każdym nowym sezonem pracy (jesień-zima, wiosna-lato);
  • postępuj zgodnie z zaleceniami dotyczącymi rodzaju oleju i paliwa dla ciągnika jednoosiowego;
  • przeprowadzać konserwację co 20, 100, 200 godzin pracy, regularnie czyścić filtry powietrza i paliwa z zanieczyszczeń;
  • nie używaj ciągników jednoosiowych o małej mocy do pracy na trudnych glebach;
  • Przed zmianą biegu zatrzymaj maszynę, włącz żądany bieg i ruszaj.

Olej, docieranie

Przed pierwszym uruchomieniem należy skontrolować ciągnik prowadzący, aby upewnić się, że jest w stanie kompletnym. Rozruch należy przeprowadzić ustawiając ciągnik jednoosiowy w pozycji poziomej na płaskiej powierzchni. Pozostaw na 5-10 minut, a następnie stopniowo odsuń. Podczas pierwszego uruchomienia nie ładuj maszyny z pełną mocą.

Wymień olej silnikowy po 8 godzinach pracy.

Dokonując docierania — pierwsze 20 godzin pracy — postępuj zgodnie z zasadami eksploatacji, rozpoczynając pracę z pełnym zbiornikiem paliwa i dawką oleju w silniku i skrzyni biegów.

Typ oleju zalecany do modyfikacji skrzyni biegów MB2: olej przekładniowy TEP-15 (-5°С do +35°С) GOST 23652-79, ТМ-5 (-5°С do -25°С) GOST 17479.2-85, SAE90 API GI-2 i SAE90 API GI-5. Objętość tankowania — w zależności od modyfikacji ciągnika prowadzącego.

Rodzaj oleju silnikowego: latem zaleca się uzupełniać oleje półsyntetyczne np. 10W-40, zimą — oleje syntetyczne np. 5W-40.

Znani producenci odpowiednich olejów silnikowych do ciągników Neva MB 2 z klasyczną skrzynią biegów: Lukoil, Shell, Motul, Mobil, Castrol.

Rodzaj paliwa: benzyna bez zanieczyszczeń — AI92, AI-95.

Urządzenie głównych węzłów

Reduktor Motoblock Neva MB2: urządzenie, demontaż-montaż, naprawa

Rysunek 1. Widok ogólny ciągnika z operatorem prowadzącym

Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

Widok ogólny ciągnika z operatorem prowadzącym

Rysunek 2. Widok ogólny po lewej stronie

Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

Rysunek 3. Schematy mocowania kabla gazowego w różnych modyfikacjach MB2

Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

Schemat mocowania kabla gazowego

Rysunek 4. Schemat sprzężenia linki sprzęgła ze wspornikiem. Zakończenie linki sprzęgła w uchwycie.

Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

Zakończenie kabla sprzęgła w uchwycie

Rysunek 5. Schemat zaczepienia linki zwalniającej. Zakończenie linki zwalniającej w uchwycie

Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

Schemat podłączenia linki zwalniającej

Rysunek 6. Montaż noży kultywatorowych. Instalowanie gałki zmiany biegów.

Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

Montaż noży kultywatora. Instalowanie gałki zmiany biegów

Rysunek 7. Instalowanie 6 kultywatorów lub kół

Przegląd motobloków Neva MB-2. Instrukcja obsługi, schemat, opinie właścicieli silników

Montaż frezów na MB2

Przydatne doświadczenie właścicieli traktorów pchanych MB2 — co piszą o recenzjach?

Na jakie recenzje zasłużył sobie model Neva MB2 od swoich właścicieli? Badamy opinie członków forum, którzy zakupili już którąkolwiek z modyfikacji.

Anton, Riazań, RF:

„Kupiłem sobie Nevę z silnikiem Subarovsk na 7 koni. Ma już rok, ale jestem zadowolony z urządzenia. Nieźle startuje, w końcu japoński silnik daje o sobie znać, ale skrzynia biegów bardzo brzęczy, zwłaszcza jeśli podajesz duże prędkości. Z minusów: niewygodna regulacja paska. Żenujące było to, że silnik opiera się na czterech śrubach, z których jedna nie jest wygodna do zdobycia. Pasek się kręcił, więc odsunąłem linkę napinającą od osi. Nie ma pytań o pracę! Działa prawidłowo, ci, którzy piszą, że „podskakuje traktor z tyłu”, robią coś złego. Nawet bez środków obciążających działa u mnie dobrze, unosi się prosto ”.

Gena, Bojarka, Ukraina:

„Cudowny traktor z tyłu, mój ma już 12 lat — i wszystko pługuje. Silnik był wymieniany w zeszłym roku, ale stary, co najważniejsze, działa, po prostu zjada dużo oleju. To właśnie wymieniłem. Zainstalowałem zwykły chiński silnik, ale chcę powiedzieć, że od razu widać dobry sprzęt. Od samego początku działania nie podobało mi się, że pasek szybko się zużywał. Ale jest to materiał eksploatacyjny, więc nie mam żadnych skarg na samą maszynę.

Możesz również pomóc innym czytelnikom naszej strony swoją opinią na temat tego modelu, jeśli jesteś właścicielem dowolnego modelu ciągnika NEVA MB-2 (z klasyczną skrzynią biegów), możesz zostawić recenzję na jego temat lub zapytać wszelkie pytania dotyczące tego modelu poniżej w komentarzach.

голоса
Рейтинг статьи
Weiterlesen:
Szczotki do ciągników jednoosiowych do czyszczenia terytoriów. Przegląd, modyfikacje
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector