Przegląd motobloków NEVA MB-3. Modyfikacje, instrukcja obsługi
Motoblok «Neva» MB-3 to uniwersalne urządzenie rolnicze i agrotechniczne, za pomocą którego można obrabiać grunty rolne, domki letniskowe, ogrody, ogrody warzywne o średniej i dużej powierzchni.
Ten typ ciągnika jednoosiowego jest przeznaczony do pracy na trudnej glebie, w tym zmiękczonej przed opadami; działa bez trudu nawet na glebach z zanieczyszczeniami gliniastymi. Wykonuje takie prace jak uprawa, hilling, mulczowanie, orka, bronowanie, może przewozić towary, sprząta też tereny, transportuje plony na składowiska, przewozi towary na krótkie odległości.
Poprzednikiem MB3 jest motoblok MB2. Według właścicieli ma większą wagę i mniejszą zwrotność niż MB3.
Obecnie producent produkuje następujące modyfikacje Nevy MB-3: MB-3B-6.0, MB-3S-6.0 Pro i MB-3S-7.0 Pro.
Cechy «Neva» MB-3
- agregacja z dowolnym sprzętem zawieszanym / ciągniętym:
- pracować na ośmiu nożach;
- podstawowym wyposażeniem ciągnika jednoosiowego są opony z głębokim bieżnikiem, które zwiększają przepuszczalność na lepkich glebach;
- umiarkowane zużycie paliwa;
- zaktualizowana skrzynia biegów;
- regulowana kierownica;
- prosta zmiana biegów;
- średnia waga, która ułatwia zarządzanie ciągnikiem jednoosiowym;
- potężne silniki (Briggs & Stratton lub Subaru — w zależności od modyfikacji).
Dostępne modyfikacje «Neva» MB-3
Producent oferuje kupującym następujące typy ciągnika Neva MB-3. Są to modele jednostek MB-3B-6.0, MB-3S-6.0 Pro i MB-3S-7.0 Pro. Urządzenia wyróżnia przede wszystkim wydajność oraz ilość agregowanego sprzętu zawieszanego i ciągniętego. Konstrukcja wszystkich trzech odmian jest nieco identyczna, wszystkie modele mają podobny zestaw właściwości technicznych.
Specyfikacje
Modyfikacja | MB-3B-6.0 | MB-3S-6.0Zawodowiec | MB-3S-7.0Zawodowiec |
Marka silnika | Briggs&Stratton | Subaru | Subaru |
Moc silnika | 6,0 KM | 5,7 KM | 7,0 KM |
Objętość robocza | 205cm³ | 169cm³ | 211cm³ |
Pojemność baku | 3,8l | 3,6l | 3,6l |
Liczba biegów | 3 (1) | 3 (1) | 3 (1) |
transmisja | reduktor łańcucha | reduktor łańcucha | reduktor łańcucha |
Rodzaj paliwa | Benzyna AI-92, AI-95 | Benzyna AI-92, AI-95 | Benzyna AI-92, AI-95 |
Szerokość przetwarzania | 86-127cm | 86-127cm | 86-127cm |
Liczba obrotów frezów | 23-124 obr / min | 23-124 obr / min | 23-124 obr / min |
Głębokość przetwarzania | 20cm | 20cm | 20cm |
Waga | 70kg | 70kg | 70kg |
Modyfikacje Neva MB-3 są wyposażone w różne silniki. Na przykład w modelu MB-3B-6.0 zainstalowany jest silnik Briggs & Stratton o mocy 6 KM i pojemności skokowej 0,2 litra.
Producent zaleca do tego silnika benzynę 92 lub 95. Waga modelu motobloku: 70 kg (bez paliwa i oleju). Uniwersalny model przeznaczony do wszelkiego rodzaju prac agrotechnicznych na glebach średnich i ciężkich.
Motoblock „Neva” MB-3S-6.0 Pro wyposażony jest w silnik Subaru o mocy 5,7 KM, jest to „młodszy” model w linii MB-3. Specyfikacje są identyczne jak w MB-3B-6.0. Zalecany rodzaj paliwa: benzyna AI-92, AI-95. Waga tej modyfikacji: 70 kg (bez paliwa i oleju).
Ciągnik prowadzony dobrze radzi sobie z glebami o dowolnej złożoności, porusza się szybko po rekultywowanej glebie, a operator może sterować urządzeniem bez żadnego wysiłku.
Okrętem flagowym linii jest Neva MB-3S -7.0 Pro z 7-konnym silnikiem Subaru. i pojemność robocza 0,21 litra. Rodzaj paliwa: benzyna AI-92, AI-95. Waga tej modyfikacji to 70 kg (bez oleju i benzyny). Jest słusznie uważany za jeden z najpotężniejszych modeli, świetnie sprawdza się na gęstej glebie, dziewiczej glebie, lepkich glebach.
Wymiary ciągnika pchanego Neva MB-3 nie różnią się zbytnio od jego poprzednika MB-2. Długość kadłuba — 1740 mm, szerokość — 650 mm, maksymalna objętość toru — 320 mm. Przy zastosowaniu przedłużeń osi rozstaw toru będzie wynosił 320 mm. Prześwit wynosi 140 mm. Średnica każdego frezu wynosi 360 mm, głębokość zanurzenia w glebie podczas obróbki 200 mm, maksymalna powierzchnia uprawianej gleby to 0,12 ha/godz.
Cechy silnika
Niezależnie od tego, czy wybierzesz model z silnikiem Briggs & Stratton, czy Subaru, jakość ciągnika prowadzonego będzie wysoka.
Stabilność i moc ciągników pchanych MB-3 zapewnia przekładnia łańcuchowa z aluminiową obudową. Mechaniczna sześciobiegowa skrzynia biegów umożliwia ruch na trzech biegach do przodu i jednym biegu wstecznym, dotyczy to wszystkich trzech podtypów MB3.
Pierwszy bieg daje siłę pociągową — 180 kgf, natomiast prędkość można zredukować do 2 km/h. Ten tryb jest odpowiedni do hilling, spulchniania, kultywacji, bronowania, orki gleby.
Maksymalna prędkość to 12 km/h. Najbardziej nadaje się do transportu towarów i transportu plonów.
Kompaktowe rozmiary i waga ciągników jednoosiowych pozwala na ich transport nawet w bagażniku samochodu (pojemność bagażnika musi wynosić co najmniej 400 litrów).
Dodatkowe zalety to rozwinięta sieć części zamiennych w Rosji i na Ukrainie, a także wystarczająca liczba centrów serwisowych, które w razie potrzeby wykonują konserwację lub naprawę ciągnika.
Sprzęt zawieszany i ciągnięty
Dostępne rodzaje wyposażenia przyczep dla wszystkich przedstawicieli linii MB-3:
- brony;
- pompy wodne;
- kopaczki do ziemniaków;
- sadzarki do ziemniaków;
- kosiarki;
- noże montowane;
- pługi zaczepiane;
- dmuchawy do śniegu;
- ciężary o różnych ciężarach (10, 15, 17 kg);
- szczotki do czyszczenia.
Dostępne typy załączników do MB-3 i modyfikacji:
- łapy (do hilling gleby);
- kopaczka do ziemniaków;
- koła trakcyjne;
- mulczery;
- hillerzy;
- opryskiwacze;
- pług zawieszany;
- chwastowniki-zrywaki;
- glebogryzarki;
- siewniki (zwykłe i do czosnku).
Zawieszany i ciągnięty sprzęt pozwoli Ci kompleksowo wykorzystać ciągnik jednoosiowy w każdym gospodarstwie, zastosować jego właściwości do pełnoprawnej uprawy roli i zbioru.
Jak działa ciągnik jednoosiowy Neva MB-3
Przegląd wideo z pracy na ciągniku prowadzącym:
Uruchomienie motobloku MB-3S i obróbka dziewiczej gleby:
Konserwacja MB-3
Jakiego paliwa i oleju użyć?
We wszystkich modelach linii MB-3 producent zaleca stosowanie do skrzyni biegów oleju przekładniowego SAE85-W90 API GL-5, olej TM-5 może być stosowany w zakresie temperatur od -25 do +35 stopni Celsjusza.
Zalecany rodzaj paliwa: czysta benzyna AI-92 lub AI-95.
Do silnika zalecany jest olej LUKOIL — standard SAE 10W30 API SF/CC, a także RAVENOL SAE 30 API CD/SF lub oleje innych wiodących producentów. Używaj olejów syntetycznych zimą, półsyntetycznych latem.
W zimnych porach roku napełnij ciągnik prowadzony olejem, który był przechowywany w ciepłym pomieszczeniu! Objętość tankowania w zależności od pojemności skrzyni biegów ciągnika.
Docieranie i zasady pracy «Neva» MB3 na różnych rodzajach gleb
Ciągnik prowadzący jest docierany w ciągu pierwszych 20 godzin pracy. W tym okresie niezwykle ważna jest praca nie z pełną wydajnością, bez maksymalnego obciążenia ciągnika. Po 20 godzinach pracy zaleca się wyregulować napięcie paska napędowego za pomocą specjalnej śruby regulacyjnej znajdującej się w obudowie uchwytu sprzęgła.
Zaleca się uprawę gleb o lekkiej i średniej gęstości na II biegu.
Uprawiaj dziewiczą glebę, gleby z zanieczyszczeniami gliniastymi i gęsto zagęszczoną glebę na pierwszym biegu. Użyj pełnego zestawu noży, aby zwiększyć szerokość uprawianej ziemi.
Warunki konserwacji „Neva” MB3
Codzienna konserwacja ciągnika jednoosiowego obejmuje czyszczenie powierzchni jednostki z zanieczyszczeń i kurzu, sprawdzanie elementów pod kątem uszkodzeń, zarysowań i korozji.
Regularnie sprawdzaj poziom benzyny i oleju w skrzyni biegów, silniku; uzupełnij lub wymień surowce w razie potrzeby.
Po 25 godzinach pracy:
- nasmaruj linkę przepustnicy i linkę sprzęgła jakimś rodzajem oleju silnikowego;
- sprawdź punkty mocowania połączeń gwintowanych, w razie potrzeby napraw je.
Po 100 godzinach pracy:
- wymienić olej w skrzyni biegów;
- oczyścić tuleję i oś dźwigni paska napędowego z brudu;
- sprawdzić i wyregulować działanie sprzęgła;
- wyczyścić i/lub wymienić filtry oleju i powietrza.
Silnik blokowy wymaga stałego monitorowania. Zmieniając sezon, pamiętaj o zmianie oleju (na przykład z zimy na lato). Użyj czystej, suchej szmatki, aby od czasu do czasu usuwać olej, kurz lub brud ze złączy i części. Z regularnością 1500 godzin (1 — 1,5 roku) rozmontuj i wyczyść silnik, zwiększy to jego żywotność i trwałość ciągnika.
Przydatne doświadczenie właścicieli motobloku Neva MB-3
Recenzje ciągnika Neva MB-3 w Internecie są w większości pozytywne. Użytkownicy zauważają ulepszoną charakterystykę MB-3 w porównaniu z poprzednim modelem, a także wysoką jakość działania jednostki.
Witalij:
„Ogólnie wrażenia z MB3 są tylko pozytywne. Musiałem się przyzwyczaić do startu „na gorąco”, ale przyzwyczaiłem się do tego — po prostu nie otworzyłem całkowicie przepustnicy powietrza i wtedy wszystko było w porządku. Podobały mi się uchwyty — wygodne, ponieważ mają regulowaną wysokość. Na początku nie podobało mi się, że silnik ma tylko 4 tryby prędkości, nie ma tak płynnej regulacji jak „gaz” w samochodzie, ale byłem zadowolony z mocy i prędkości zarówno podczas orki, jak i na biegu jałowym. W około sześć godzin zaorałem cztery akry dziewiczej ziemi, co więcej, dwukrotnie szedłem traktorem. Dobrze jeździ na luźnym terenie, bardzo żwawo, kierowca musi tylko sterować, a kierownicą trzeba kręcić.
Aleksander:
„Trzy lata temu kupiłem ciągnik NEVA MB-3S-6,0 PRO z silnikiem EX17 Robin SUBARU.
W porównaniu do NEVA MB-2, mój MB3 ma niższy środek ciężkości. Wśród niedociągnięć: jeden strumień na kole pasowym silnika. Aby zainstalować aktywne mocowanie, będziesz potrzebować nowego koła pasowego. Brak przedniego sworznia mocującego. Przed mb3 używałem MB7 przez 2 lat. W MB3 są 3 biegi + bieg wsteczny, jest to wygodniejsze niż w MB2. Jestem całkiem zadowolony z motobloku ”.