Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd motobloków NEVA MB-3. Modyfikacje, instrukcja obsługi

Przegląd motobloków NEVA MB-3. Modyfikacje, instrukcja obsługi

Motoblok «Neva» MB-3 to uniwersalne urządzenie rolnicze i agrotechniczne, za pomocą którego można obrabiać grunty rolne, domki letniskowe, ogrody, ogrody warzywne o średniej i dużej powierzchni.

Ten typ ciągnika jednoosiowego jest przeznaczony do pracy na trudnej glebie, w tym zmiękczonej przed opadami; działa bez trudu nawet na glebach z zanieczyszczeniami gliniastymi. Wykonuje takie prace jak uprawa, hilling, mulczowanie, orka, bronowanie, może przewozić towary, sprząta też tereny, transportuje plony na składowiska, przewozi towary na krótkie odległości.

Motoblok Neva MB-3

Poprzednikiem MB3 jest motoblok MB2. Według właścicieli ma większą wagę i mniejszą zwrotność niż MB3.

Obecnie producent produkuje następujące modyfikacje Nevy MB-3: MB-3B-6.0, MB-3S-6.0 Pro i MB-3S-7.0 Pro.

Cechy «Neva» MB-3

  • agregacja z dowolnym sprzętem zawieszanym / ciągniętym:
  • pracować na ośmiu nożach;
  • podstawowym wyposażeniem ciągnika jednoosiowego są opony z głębokim bieżnikiem, które zwiększają przepuszczalność na lepkich glebach;
  • umiarkowane zużycie paliwa;
  • zaktualizowana skrzynia biegów;
  • regulowana kierownica;
  • prosta zmiana biegów;
  • średnia waga, która ułatwia zarządzanie ciągnikiem jednoosiowym;
  • potężne silniki (Briggs & Stratton lub Subaru — w zależności od modyfikacji).

Dostępne modyfikacje «Neva» MB-3

Producent oferuje kupującym następujące typy ciągnika Neva MB-3. Są to modele jednostek MB-3B-6.0, MB-3S-6.0 Pro i MB-3S-7.0 Pro. Urządzenia wyróżnia przede wszystkim wydajność oraz ilość agregowanego sprzętu zawieszanego i ciągniętego. Konstrukcja wszystkich trzech odmian jest nieco identyczna, wszystkie modele mają podobny zestaw właściwości technicznych.

Specyfikacje

ModyfikacjaMB-3B-6.0MB-3S-6.0ZawodowiecMB-3S-7.0Zawodowiec
Marka silnikaBriggs&StrattonSubaruSubaru
Moc silnika6,0 KM5,7 KM7,0 KM
Objętość robocza205cm³169cm³211cm³
Pojemność baku3,8l3,6l3,6l
Liczba biegów3 (1)3 (1)3 (1)
transmisjareduktor łańcuchareduktor łańcuchareduktor łańcucha
Rodzaj paliwaBenzyna AI-92, AI-95Benzyna AI-92, AI-95Benzyna AI-92, AI-95
Szerokość przetwarzania86-127cm86-127cm86-127cm
Liczba obrotów frezów23-124 obr / min23-124 obr / min23-124 obr / min
Głębokość przetwarzania20cm20cm20cm
Waga70kg70kg70kg
Weiterlesen:
Motobloki Centaur MB 1080D. Przegląd, charakterystyka, recenzje

Modyfikacje Neva MB-3 są wyposażone w różne silniki. Na przykład w modelu MB-3B-6.0 zainstalowany jest silnik Briggs & Stratton o mocy 6 KM i pojemności skokowej 0,2 litra.

Producent zaleca do tego silnika benzynę 92 lub 95. Waga modelu motobloku: 70 kg (bez paliwa i oleju). Uniwersalny model przeznaczony do wszelkiego rodzaju prac agrotechnicznych na glebach średnich i ciężkich.

Motoblock „Neva” MB-3S-6.0 Pro wyposażony jest w silnik Subaru o mocy 5,7 KM, jest to „młodszy” model w linii MB-3. Specyfikacje są identyczne jak w MB-3B-6.0. Zalecany rodzaj paliwa: benzyna AI-92, AI-95. Waga tej modyfikacji: 70 kg (bez paliwa i oleju).

Przegląd motobloków NEVA MB-3. Modyfikacje, instrukcja obsługi

Ciągnik prowadzony dobrze radzi sobie z glebami o dowolnej złożoności, porusza się szybko po rekultywowanej glebie, a operator może sterować urządzeniem bez żadnego wysiłku.

Okrętem flagowym linii jest Neva MB-3S -7.0 Pro z 7-konnym silnikiem Subaru. i pojemność robocza 0,21 litra. Rodzaj paliwa: benzyna AI-92, AI-95. Waga tej modyfikacji to 70 kg (bez oleju i benzyny). Jest słusznie uważany za jeden z najpotężniejszych modeli, świetnie sprawdza się na gęstej glebie, dziewiczej glebie, lepkich glebach.

Wymiary ciągnika pchanego Neva MB-3 nie różnią się zbytnio od jego poprzednika MB-2. Długość kadłuba — 1740 mm, szerokość — 650 mm, maksymalna objętość toru — 320 mm. Przy zastosowaniu przedłużeń osi rozstaw toru będzie wynosił 320 mm. Prześwit wynosi 140 mm. Średnica każdego frezu wynosi 360 mm, głębokość zanurzenia w glebie podczas obróbki 200 mm, maksymalna powierzchnia uprawianej gleby to 0,12 ha/godz.

Cechy silnika

Niezależnie od tego, czy wybierzesz model z silnikiem Briggs & Stratton, czy Subaru, jakość ciągnika prowadzonego będzie wysoka.

Stabilność i moc ciągników pchanych MB-3 zapewnia przekładnia łańcuchowa z aluminiową obudową. Mechaniczna sześciobiegowa skrzynia biegów umożliwia ruch na trzech biegach do przodu i jednym biegu wstecznym, dotyczy to wszystkich trzech podtypów MB3.

Weiterlesen:
Kultywatory silnikowe Prorab. Skład, charakterystyka, recenzje

Pierwszy bieg daje siłę pociągową — 180 kgf, natomiast prędkość można zredukować do 2 km/h. Ten tryb jest odpowiedni do hilling, spulchniania, kultywacji, bronowania, orki gleby.

Maksymalna prędkość to 12 km/h. Najbardziej nadaje się do transportu towarów i transportu plonów.

Kompaktowe rozmiary i waga ciągników jednoosiowych pozwala na ich transport nawet w bagażniku samochodu (pojemność bagażnika musi wynosić co najmniej 400 litrów).

Dodatkowe zalety to rozwinięta sieć części zamiennych w Rosji i na Ukrainie, a także wystarczająca liczba centrów serwisowych, które w razie potrzeby wykonują konserwację lub naprawę ciągnika.

Sprzęt zawieszany i ciągnięty

Dostępne rodzaje wyposażenia przyczep dla wszystkich przedstawicieli linii MB-3:

  • brony;
  • pompy wodne;
  • kopaczki do ziemniaków;
  • sadzarki do ziemniaków;
  • kosiarki;
  • noże montowane;
  • pługi zaczepiane;
  • dmuchawy do śniegu;
  • ciężary o różnych ciężarach (10, 15, 17 kg);
  • szczotki do czyszczenia.

Dostępne typy załączników do MB-3 i modyfikacji:

  • łapy (do hilling gleby);
  • kopaczka do ziemniaków;
  • koła trakcyjne;
  • mulczery;
  • hillerzy;
  • opryskiwacze;
  • pług zawieszany;
  • chwastowniki-zrywaki;
  • glebogryzarki;
  • siewniki (zwykłe i do czosnku).

Zawieszany i ciągnięty sprzęt pozwoli Ci kompleksowo wykorzystać ciągnik jednoosiowy w każdym gospodarstwie, zastosować jego właściwości do pełnoprawnej uprawy roli i zbioru.

Jak działa ciągnik jednoosiowy Neva MB-3

Przegląd wideo z pracy na ciągniku prowadzącym:

Uruchomienie motobloku MB-3S i obróbka dziewiczej gleby:

Konserwacja MB-3

Jakiego paliwa i oleju użyć?

We wszystkich modelach linii MB-3 producent zaleca stosowanie do skrzyni biegów oleju przekładniowego SAE85-W90 API GL-5, olej TM-5 może być stosowany w zakresie temperatur od -25 do +35 stopni Celsjusza.

Zalecany rodzaj paliwa: czysta benzyna AI-92 lub AI-95.

Do silnika zalecany jest olej LUKOIL — standard SAE 10W30 API SF/CC, a także RAVENOL SAE 30 API CD/SF lub oleje innych wiodących producentów. Używaj olejów syntetycznych zimą, półsyntetycznych latem.

W zimnych porach roku napełnij ciągnik prowadzony olejem, który był przechowywany w ciepłym pomieszczeniu! Objętość tankowania w zależności od pojemności skrzyni biegów ciągnika.

Docieranie i zasady pracy «Neva» MB3 na różnych rodzajach gleb

Ciągnik prowadzący jest docierany w ciągu pierwszych 20 godzin pracy. W tym okresie niezwykle ważna jest praca nie z pełną wydajnością, bez maksymalnego obciążenia ciągnika. Po 20 godzinach pracy zaleca się wyregulować napięcie paska napędowego za pomocą specjalnej śruby regulacyjnej znajdującej się w obudowie uchwytu sprzęgła.

Weiterlesen:
Sadzarki do ziemniaków i kopaczki do ziemniaków. Rodzaje, rodzaje, cechy

Zaleca się uprawę gleb o lekkiej i średniej gęstości na II biegu.

Uprawiaj dziewiczą glebę, gleby z zanieczyszczeniami gliniastymi i gęsto zagęszczoną glebę na pierwszym biegu. Użyj pełnego zestawu noży, aby zwiększyć szerokość uprawianej ziemi.

Warunki konserwacji „Neva” MB3

Codzienna konserwacja ciągnika jednoosiowego obejmuje czyszczenie powierzchni jednostki z zanieczyszczeń i kurzu, sprawdzanie elementów pod kątem uszkodzeń, zarysowań i korozji.

Regularnie sprawdzaj poziom benzyny i oleju w skrzyni biegów, silniku; uzupełnij lub wymień surowce w razie potrzeby.

Po 25 godzinach pracy:

  • nasmaruj linkę przepustnicy i linkę sprzęgła jakimś rodzajem oleju silnikowego;
  • sprawdź punkty mocowania połączeń gwintowanych, w razie potrzeby napraw je.

Po 100 godzinach pracy:

  • wymienić olej w skrzyni biegów;
  • oczyścić tuleję i oś dźwigni paska napędowego z brudu;
  • sprawdzić i wyregulować działanie sprzęgła;
  • wyczyścić i/lub wymienić filtry oleju i powietrza.

Silnik blokowy wymaga stałego monitorowania. Zmieniając sezon, pamiętaj o zmianie oleju (na przykład z zimy na lato). Użyj czystej, suchej szmatki, aby od czasu do czasu usuwać olej, kurz lub brud ze złączy i części. Z regularnością 1500 godzin (1 — 1,5 roku) rozmontuj i wyczyść silnik, zwiększy to jego żywotność i trwałość ciągnika.

Przydatne doświadczenie właścicieli motobloku Neva MB-3

Recenzje ciągnika Neva MB-3 w Internecie są w większości pozytywne. Użytkownicy zauważają ulepszoną charakterystykę MB-3 w porównaniu z poprzednim modelem, a także wysoką jakość działania jednostki.

Witalij:

„Ogólnie wrażenia z MB3 są tylko pozytywne. Musiałem się przyzwyczaić do startu „na gorąco”, ale przyzwyczaiłem się do tego — po prostu nie otworzyłem całkowicie przepustnicy powietrza i wtedy wszystko było w porządku. Podobały mi się uchwyty — wygodne, ponieważ mają regulowaną wysokość. Na początku nie podobało mi się, że silnik ma tylko 4 tryby prędkości, nie ma tak płynnej regulacji jak „gaz” w samochodzie, ale byłem zadowolony z mocy i prędkości zarówno podczas orki, jak i na biegu jałowym. W około sześć godzin zaorałem cztery akry dziewiczej ziemi, co więcej, dwukrotnie szedłem traktorem. Dobrze jeździ na luźnym terenie, bardzo żwawo, kierowca musi tylko sterować, a kierownicą trzeba kręcić.

Weiterlesen:
Kultywator benzyny Ludowej California-2 Patriot. Parametry modelu, praca wideo, recenzje

Aleksander:

„Trzy lata temu kupiłem ciągnik NEVA MB-3S-6,0 PRO z silnikiem EX17 Robin SUBARU.

W porównaniu do NEVA MB-2, mój MB3 ma niższy środek ciężkości. Wśród niedociągnięć: jeden strumień na kole pasowym silnika. Aby zainstalować aktywne mocowanie, będziesz potrzebować nowego koła pasowego. Brak przedniego sworznia mocującego. Przed mb3 używałem MB7 przez 2 lat. W MB3 są 3 biegi + bieg wsteczny, jest to wygodniejsze niż w MB2. Jestem całkiem zadowolony z motobloku ”.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию