Przegląd przyczep do motobloków Neva
Na oficjalnej stronie producenta bloków silnikowych Neva (zakład Red October) znajduje się kilka modeli przyczep, które są zalecane do użytku w połączeniu z ich blokami silnikowymi.
Rodzaje i rodzaje przyczep do motobloków Neva
Wózek jednoosiowy doczepiany do adaptera APM
Jest to prosty wózek z jedną osią i nadwoziem na górze. Jest prosty w swojej konstrukcji, ale jednocześnie nie ma w nim nic zbędnego. Jest mocny, niezawodny i praktyczny.
Wózek jest przeznaczony do użytku w połączeniu z adapterem Neva do ciągnika.
Wózek służy do przewożenia dowolnego ładunku o wadze do 250 kg. Dodatkowo ta przyczepa jest wyposażona w opony pneumatyczne. Znacznie redukują wibracje i drgania podczas poruszania się po wybojach i wybojach.
- Prześwit przyczepy jednoosiowej wynosi 180 mm, a rozstaw kół 870 mm.
- Wymiary gabarytowe tego modelu wózka: długość 150 cm, szerokość 72 cm, wysokość 96 cm.
- Waga tego modelu to 56 kg.
Wózek dostarczany jest w stanie zdemontowanym ze szczegółową instrukcją montażu i dalszej eksploatacji.
Montaż jest prosty i intuicyjny. Zwykle zajmuje to około 10 minut.
Czytaj więcej w Instrukcja obsługi
Jeśli potrzebujesz przetransportować wózek, możesz go zdemontować i złożyć kompaktowo do transportu.
Wózek dwuosiowy doczepiany do adaptera APM
Konstrukcja tego wózka to stelaż i dwie doczepiane osie.
Różnica w stosunku do poprzedniego modelu polega na tym, że nie jest przeznaczony do przewozu ładunków masowych.
Nie ma dna, ale można to naprawić za pomocą arkusza metalu lub sklejki o odpowiednim rozmiarze. W takim przypadku długość arkusza można w razie potrzeby zmienić.
Jednak maksymalna ładowność jest dwukrotnie większa niż w przypadku wersji jednoosiowej i wynosi 500 kg.
- Prześwit podwozia dwuosiowego wózka wynosi 18 cm, a tor to 99 cm.
- Wózek dwuosiowy charakteryzuje się dużą zwrotnością, a także obecnością opon pneumatycznych.
- Maksymalna prędkość jazdy to 12 km/h.
- Wymiary gabarytowe: długość regulowana od 190 cm do 250 cm, szerokość — 41,5 cm, wysokość 110 cm
- Wózek z europaletą
- Wózek z europaletą i deskami
Schemat montażu i instrukcja obsługi
Adapter APM
Modele APM działają tylko z dodatkowym wyposażeniem z adapterem.
Jest to oś, na której montowane jest siedzenie i tylny zaczep do dalszego montażu przyczepy. Ten sprzęt jest używany nie tylko z przyczepą, ale także z wieloma innymi osprzętem.
Wózek przyczepa TPM
Ten wózek jest ulepszonym modelem wersji jednoosiowej. Można go używać bez adaptera, ponieważ z przodu znajduje się siedzenie.
Jego wysokość podczas agregacji idealnie pasuje do ciągnika Neva.
Wózek z przyczepą przeznaczony jest do zastosowania w budownictwie, rolnictwie lub domkach letniskowych, gdzie istnieje potrzeba przewożenia wszelkiego rodzaju towarów.
- Maksymalna nośność TPM wynosi 150 kg. A waga samej konstrukcji to 100 kg.
- Zalecana prędkość jazdy to 10 km/h.
- Wymiary to 270 cm długości, 125 cm szerokości i 120 cm wysokości.
- Prześwit wynosi 30 cm, a tor 1 m.
Z tyłu wózka znajduje się składana strona, która ułatwia proces załadunku i rozładunku.
Instrukcja obsługi
Wózek przyczepa TPM-M
Litera M w tytule wskazuje, że ten wózek doczepny TPM M jest tylko zmodernizowany.
Inżynierowie zmniejszyli rozmiar wózka, ale właściwości użytkowe pozostały takie same.
Wymiary tego modelu to 222 cm długości, 112,5 cm szerokości, 120 cm wysokości. Waga ulepszonego modelu jest również mniejsza. Teraz ma 85 kg.
Wózek z przyczepą (VRMZ)
To jedyny model, który nie jest produkowany przez Krasny Oktyabr. Na podstawie nazwy jasne jest, że jest produkowany w zakładzie w Wołdze „VMZ”.
Ze względu na swoją konstrukcję jest to ulepszony model TPM.
Główną cechą wózka powinna być nośność. W tym przypadku jest to 400 kg! A to prawie trzy razy więcej niż w przypadku TPM. Dlatego jest bardzo popularny wśród firm budowlanych lub właścicieli dużych stodół i magazynów, gdzie konieczny jest transport dużych ładunków i podróże dwukrotnie nieopłacalne.
Ponadto, aby korzystać z przyczepy wyprodukowanej przez VRMZ, nie trzeba kupować adaptera. Jest połączony bezpośrednio z wałem skrzyni biegów. A steruje się nim siedząc na wózku.
Odległość od jezdni do spodu przyczepy wynosi 30 cm.
Rozmiar toru wynosi 117 cm, pomimo zwiększonej nośności jego waga to tylko 95 kg.
Dla wygodnej i bezpiecznej obsługi na ramie zamontowany jest hamulec ręczny, dzięki któremu można szybko zatrzymać ruch.
Podobnie jak wszystkie inne przyczepy, ten model jest dostarczany niezmontowany z instrukcja do montażu i eksploatacji.
Modele rękodzieła
Te opcje są najczęstsze wśród właścicieli ze względu na łatwość ich produkcji i koszty. Po przeczytaniu materiałów na ten temat na forach można znaleźć wiele różnych opcji montażu.
Oto jeden z nich:
Konieczne jest sporządzenie (lub gotowe w Internecie) rysunek takiej przyczepy. Następnie obliczyć wymaganą ilość walcowanego metalu i narożników. W tej chwili po prostu dokładniej przeanalizujesz rysunek i, jeśli to konieczne, dokonasz w nim poprawek.
Jako spód przyszłego ciała możesz użyć metalu lub desek o odpowiednim rozmiarze. I zainstaluj narożniki na ich krawędziach, które będą podstawą całego ciała.
W kolejnym kroku na konstrukcji montuje się boki. Na tym etapie można rozważyć składanie burt, aby ułatwić załadunek i rozładunek ładunku.
Najczęściej montowana jest jedna oś. Powinien przebiegać wyraźnie pośrodku. A samo ciało jest lekko uniesione do przodu. Zapobiega to staczaniu się ładunku z przyczepy podczas transportu.
Do mocowania kół można użyć stalowego pręta. Musi być mocny, aby wytrzymać duże obciążenia i nieznacznie wystawać poza krawędzie wózka.
Dla wygody kierowcy z przodu zainstalowano fotel. Tutaj możesz wziąć stary lub zrobić nowy, co wystarczy wyobraźni. Na dole w niewielkiej odległości montowany jest podnóżek, na którym zostaną umieszczone nogi.
Konieczne jest również przemyślenie przyszłego sprzęgła z ciągnikiem prowadzącym. Na forach jest wiele specjalnych rysunków, które pokazują schematy i wymiary tego sprzęgła.
Dla tych, którzy chcą zobaczyć na filmie, jak składa się przyczepa do ciągnika Neva, możesz obejrzeć szczegółową instrukcję wideo:
Opinie właściciela
Na forach poświęconych ciągnikom Neva porusza się wiele różnych tematów. W tym wystarczająco dużo dyskusji na temat zwiastunów. Oto kilka opinii na ich temat.
Igor pisze:
„Przyczepa jest głównym osprzętem, którego używam podczas żniw. Uprawiam ziemniaki na dużych obszarach, więc dla mnie głównym czynnikiem jest nośność, ponieważ ziemniaki są dość ciężkie. I nie chcę widzieć gdzieś po drodze wymiocin na dole. Dlatego kupiłem przyczepę VRMZ. Używam go od XNUMX lat bez żadnych problemów.
Iwan pisze:
„Przyczepę wykonałem sam, bo nie widzę powodu, by przepłacać za gotowe konstrukcje. Mam w garażu aż nadto metalu. Po kilku tygodniach pracy model był gotowy. Efektem końcowym jest cud.”