Przegląd przyczep i adapterów do ciągników jednoosiowych Oka
Przyczepy i adaptery
Adapter i przyczepa to rodzaje osprzętu do ciągnika jednoosiowego zaprojektowane w celu zwiększenia nośności sprzętu i przenoszenia różnych ładunków. Następnie przyjrzymy się bliżej, z jakimi przyczepami i adapterami można używać motoblok «Oka».
Charakterystyka
Adapter to konstrukcja z siedziskiem i dwoma kołami. Urządzenie mocowane jest do jednostki za pomocą dwuczęściowego zaczepu. Jeden jest niezbędny do bezpośredniego podłączenia do minitraktora, drugi do regulacji odległości między dowolnymi osprzętem a ciągnikiem prowadzącym. Adapter można obsługiwać nogą lub ręką.
Przyczepa to konstrukcja, która wygląda jak adapter, ale z napędem na tylne koła. Z tyłu adaptera lub przyczepy, bezpośrednio za siedzeniem, można umieścić małe pudełko, w którym operator może umieścić różne towary do transportu, w tym plony zebrane z miejsca.
Adapter fabryczny AMPK-500
Producent „Kadvi” w linii przystawek fabrycznych do „Oka” opracował uniwersalny adapter napędu na wszystkie koła AMPK-500. Może być używany z ciężkimi ciągnikami pchanymi, w tym Oka.
Ten model jest wyposażony w napęd na tylne koła. Ciało można łatwo usunąć. Dzięki zastosowaniu takiego urządzenia operator może transportować ładunki o wadze do 500 kg.
Adapter firmy Kadvi można stosować bez korpusu — w połączeniu z sadzarką do ziemniaków, pługiem, obsypnikiem lub broną.
Podczas montażu adaptera siła uciągu ciągnika prowadzącego jest podwojona.
Oczywiście stosowanie adapterów i przyczep daje pewne korzyści, na przykład:
- umiejętność siedzenia podczas wykonywania prac agrotechnicznych;
- zdejmowany korpus można łatwo odłączyć;
- mechanizm przyczepy pozwala na zawieszenie dodatkowego wyposażenia;
- przynajmniej podwojenie wydajności;
- nadanie samochodowi większej wagi.
Габаритные размеры | |
długość | 2550 mm |
Wysokość łącznie z kołami | 1350 mm |
szerokość | 1070 mm |
W komplecie z adapterem kupujący otrzymuje również list przewozowy, instrukcję obsługi oraz dwie zawleczki.
Koszt takiego sprzętu zaczyna się od 33,5 tysiąca rubli.
Moduł napędowy EMK
Dla zainteresowanych mniejszym adapterem, wygodną opcją może być moduł jazdy EMK. Nadaje się do motobloków „Oka” i „Ugra”. Do tego modułu można dołączyć górkę, kosiarkę lub odśnieżarkę. Urządzenie wyposażone jest również w siedzisko, dzięki czemu operator może wykonywać więcej manipulacji na ziemi przy mniejszym wysiłku.
Przyczepa motoblokowa PMG 300-1
Lżejszą wersją firmy Kadvi, zastępującą opisany powyżej adapter AMPK500, jest przyczepa motoblokowa PMG 300-1. Urządzenie może podnosić ładunki o łącznej wadze do 350 kg, wymiary nadwozia to 1200x1600x340 mm.
Ogólna charakterystyka | |
Rozmiar: | 1200mm/920mm/1050mm. |
masa: | 95 kg. |
Wymiary ogólne: | 2800mm/1300mm/1050mm. |
Tor transportowy: | 1178 mm. |
Ładowność: | 250-300 kg. |
Analogi
W przypadku ciężkich ciągników jednoosiowych, w tym Oka, można używać adapterów i przyczep nie tylko produkowanych przez Kadvi OJSC, ale także innych rosyjskich producentów, na przykład fabryki Mobil K w Gagarinie; Vulkan LLC, Kanash; CJSC „Vsevolzhsky RMZ”, a także LLC „Mirotech Ural”, LLC „Plant Chuvashpiller” i inne.
- Przyczepa TM-250
- Adapter APM-350
- Przyczepa towarowa
Obecnie istnieje wielu producentów maszyn rolniczych, dlatego wysokiej jakości osprzęt fabryczny można łączyć z ciągnikiem Oka. Ważne jest tylko, aby odpowiednie parametry zaczepu odpowiadały parametrom ciągnika jednoosiowego.
Motoblok OKA z adapterem PNO-1:
Przezbrojenie ciągnika jednoosiowego na mini-traktor
Aby przekształcić traktor prowadzący w minitraktor, będziesz potrzebować więcej niż tylko umiejętności i czasu. Będziesz potrzebować mocnej, ciężkiej jednostki, która wytrzyma obciążenie przedniej osi, a także będzie w stanie wyciągnąć ładunek, którym naczepa będzie zapełniona podczas transportu.
Miniciągnik oparty na ciągniku jednoosiowym Oka
Do konwersji na mini-traktor odpowiedni jest model motobloku Oka MB-1D1M1. Ta modyfikacja ze wszystkich prezentowanych w linii MB1 jest najcięższa, a jej moc silnika jest większa od pozostałych — 8 koni mechanicznych.
Z opinii właścicieli ciągników jednoosiowych publikowanych na forach internetowych dla rolników wynika, że inne modyfikacje MB-1, na przykład 1D1M13 lub 1D1M14, nadają się również do ulepszania i przekształcania maszyny w ciągnik.
Przykład domowej roboty mini-traktora:
Części i części zamienne
Do samodzielnej produkcji mini traktora wymagana będzie duża liczba części. Przykładowa lista:
- blachy, narożniki, rury;
- elementy złączne (śruby, nakrętki itp.);
- aparatura do spawania konstrukcji metalowych;
- odzież ochronna;
- siedzenie kierowcy;
- koła transportowe.
Możesz zobaczyć przykład domowego mini-traktora, oglądając recenzję wideo.
Domowy mini traktor
Zestawy do przekształcenia ciągnika jednoosiowego w miniciągnik
Na rynku motocyklowym istnieje wiele firm, zarówno dużych, jak i małych, które sprzedają gotowe pakiety części zamiennych i części, aby z ciągnika jednoosiowego stworzyć prawdziwy uniwersalny mini traktor.
Aby uprościć zadanie, jeśli są wolne pieniądze, możesz skorzystać z gotowego pakietu do przekształcenia ciągnika prowadzącego w mini traktor.
Aby zapoznać się z przykładem gotowego zestawu części zamiennych i części do przekształcenia ciągnika jednoosiowego w pełnoprawny miniciągnik, sugerujemy obejrzenie recenzji wideo.
Przegląd zestawu do przebudowy (przekształcenia) ciągnika jednoosiowego w mini-traktor
Producenci takich rozwiązań są w Rosji, na Ukrainie, Białorusi. Oto tylko niektóre z firm zajmujących się produkcją zestawów do przekształcania traktorów jednoosiowych i kultywatorów w mały traktor:
- Firma Agromarka, Charków (koszt kompletu części zamiennych od 7 UAH);
- Bulat LLC, Charków (od 6 tys. UAH, w zależności od zestawu);
- PE Techno Garant, Kijów (od 9 tys. UAH);
- Firma „KM-Agrotech”, Krasnodar (od 56 tysięcy rubli);
- LLC „Grupa Katman”, Mińsk (od 1700 rubli białoruskich).
Opinie
Wiktor, Podolsk:
„Podoba mi się motoblok Oka, ponieważ pracuję z nim od 6 lat. Nie ma żadnych skarg na pracę, poza tym, że silnik jest głośny, ale prędkość jest normalna, około 8 km na godzinę. Do najbliższego targu pojechałem sam, wożąc worki z cementem. Droga na rynek zajęła około 45 minut i tym samym z powrotem. W przyczepie miałem kilka worków cementu, plus jedzenie dla daczy. Wziąłem przyczepę nie z fabryki, ani białoruskiej, ani krajowej, szczerze mówiąc nie byłem zainteresowany producentem. Wszystko poszło dobrze z mocowaniami, szybko podłączono i zaczęło działać. Nawet na stokach na drodze sprzęt nie zawodzi!
Valery, obwód moskiewski:
„W ogóle nie rozważam przyczep domowej roboty. Gdy pojawiło się pytanie o zakup wózka-naczepy, kupiłem produkt wyprodukowany przez miasto Gagarin. Konwencjonalny TPM-350. Służy tak samo, jak sam ciągnik. Naprawdę nie zauważyłem żadnych wad. Plusy: wygodne siedzenie, wystarczająco szerokie, jest schowek na rękawiczki, a nawet podnóżek. Teraz wydają się wypuszczać bez schowka, a to bardzo na próżno, ponieważ w drodze możesz potrzebować narzędzia i różnego rodzaju drobiazgów, ale nie ma ich gdzie schować, tylko w kieszeniach. Na piasku traktor z wózkiem w 500% się ślizga, ale na asfalcie, nawet pod górę, jedzie dobrze i szybko.