Skuter śnieżny z piłą łańcuchową. Pomocne wskazówki
Na rosyjskich szerokościach geograficznych zima słynie z mrozów i obfitych opadów śniegu. Wysokość padającego śniegu często sięga i przekracza metr, dlatego występują pewne trudności z poruszaniem się. Ludzie o wielkim bogactwie mogą kupić skuter śnieżny, ale niewiele osób wie, że taki skuter śnieżny z silnikiem można łatwo zrobić własnymi rękami z improwizowanych środków. Aby to zrobić, będziesz potrzebować listy części zamiennych i części, trochę wolnego czasu oraz dostępu do schematów i filmów.
Jak zrobić skuter śnieżny z piły łańcuchowej własnymi rękami?
Pierwszym krokiem w montażu skutera śnieżnego własnymi rękami powinno być opracowanie rysunku i diagramu. Dzięki temu zobaczysz, jakie części i części możesz uzyskać skąd, co musisz złożyć, kupić i tak dalej.
Następnie musisz zdemontować wybraną piłę łańcuchową, przygotować inne komponenty, elementy złączne, komponenty i części zamienne. W ten sposób praca nie stanie w miejscu, a wszystkie niezbędne szczegóły będą pod ręką. Aby uzyskać więcej informacji, możesz obejrzeć film o tym, jak własnymi rękami złożyć skuter śnieżny z piły łańcuchowej. Dzięki temu będziesz mieć więcej pomysłów na projekt i strukturę domowej maszyny.
Wybór piły łańcuchowej do budowy skutera śnieżnego własnymi rękami
W tej chwili na rynku rosyjskim istnieje ogromna liczba modeli produkcji zagranicznej i krajowej. Wszystkie różnią się od siebie kosztem, mocą, wagą, wymiarami oraz wieloma innymi wskaźnikami technicznymi i charakterystykami.
Najpopularniejsze marki na naszym rynku to piły łańcuchowe Drużba, Ural, Stihl, z których każda jest mniej lub bardziej odpowiednia do budowy skutera śnieżnego w domu własnymi rękami.
Skuter śnieżny wykonany z radzieckiej piły nie będzie wyróżniał się niezawodnością i dużą mocą, ponieważ radzieckie piły łańcuchowe są już przestarzałe. Nawet przy wysokiej jakości i regularnej konserwacji radzieckie instrumenty często zawodzą, a ich naprawa nie jest tak prosta ze względu na brak komponentów i trudności ze znalezieniem części zamiennych.
Pilarki „Przyjaźń”
Te piły są uwielbiane za prostotę i minimalizm projektu, ponieważ Przyjaźń jest uważana za najprostszą piłę łańcuchową tego rodzaju. Jedyne, co można przypisać wadom, to stosunkowo duża waga w stosunku do małej mocy silnika. Warto również wziąć pod uwagę, że pilarki Drużba nie mają części, z którymi mocowane są osłony bezpieczeństwa. Silnik dwusuwowy wytwarza 1 kW mocy przy zasilaniu benzyną. Waga zespołu piły to 12 kg, a długość prowadnicy to 45 cm.
Piły „Ural” na napędzie benzynowym
W przeciwieństwie do Drużby, pilarki Ural są bardziej niezawodnymi, mocniejszymi i lżejszymi modelami. Tak więc przy tej samej masie 12 kg pilarki Ural pracują z mocą 2,68 kW z tym samym dwusuwowym silnikiem benzynowym. Osobliwością jest to, że dobra jakość karoserii i części zamiennych pozwala na pracę z piłą łańcuchową nawet w ekstremalnych warunkach.
Niemieckie pilarki wysokiej jakości „Stihl”
Jeszcze mocniejsza i niezawodna pilarka, która gwarantuje doskonałą jakość tylko dlatego, że jest produkowana w Niemczech. Cechą asortymentu pił na napęd benzynowy tej firmy jest to, że jest całkowicie bezpieczny dla środowiska i operatora. Lekka waga i kompaktowe wymiary sprawiają, że piły Stihl są jeszcze wygodniejsze, a na tle Drużby i Uralu prezentują się jeszcze korzystniej.
Czego potrzebujesz, aby zmontować skuter śnieżny własnymi rękami?
Poniżej wymieniamy wszystkie niezbędne części i komponenty, których będziesz potrzebować podczas montażu skutera śnieżnego własnymi rękami. Ale warto też wspomnieć, że każdy mężczyzna, który ma ochotę, internet i wolny czas, może w domu złożyć skuter śnieżny. Umiejętności specjalne są całkowicie opcjonalne, chociaż będą traktowane jako okoliczność pomocnicza. Pamiętaj, że złożenie skutera własnymi rękami znacznie zaoszczędzi Twój budżet w porównaniu z zakupem nowego, drogiego pojazdu.
Schematy i instrukcje krok po kroku dotyczące montażu skutera śnieżnego z piły własnymi rękami
Powyższy rysunek przedstawia przykładowy schemat tego, jak powinien wyglądać rysunek przyszłego skutera śnieżnego. Ważne jest, aby zaprojektować wszystko, aby wiedzieć i wizualnie zrozumieć, jak połączyć silnik, skrzynię biegów, narty lub gąsienice.
Ten rysunek sugeruje użycie następujących elementów:
- kierownica;
- zbiornik paliwa, który można wyjąć z piły łańcuchowej Drużba;
- Silnik „Ural”;
- tuleja sterująca stojaka na narty, reprezentowana przez dwie rury o średnicy 30;
- dwie główne, sterowe narty;
- koło gąsienicowe wykonane z dwóch arkuszy nylonu S4;
- sama gąsienica, wzięta ze skutera śnieżnego Buran;
- rama
- rolka gąsienicowa;
- ogranicznik pleców;
- dwa urządzenia zapewniające napięcie toru;
- cztery łożyska nr 80204;
- skrzynka ze sklejki z deskami bocznymi;
- siedzenie;
- dwa stopnie napędów łańcuchowych z napędzanymi i napędzającymi kołami łańcuchowymi;
- dźwignia zwrotnicy;
- dwa drążki kierownicze i wał kierowniczy;
- mostek przedni w formie rury o średnicy 30;
- wał napędowy i oś napinacza gąsienicy.
Dzięki tym wszystkim komponentom możesz zmontować wysokiej jakości, niezawodny i trwały skuter śnieżny po prostu własnymi rękami, bez uciekania się do drogich specjalistów. Jeśli chcesz również zaprojektować tory i stojaki własnymi rękami, zalecamy zapoznanie się z diagramami:
stojaki:
wał napędowy:
Możesz obejrzeć procedurę, instrukcje krok po kroku i dodatkowe wskazówki w filmie, jak złożyć skuter śnieżny z piły łańcuchowej własnymi rękami.
Porady i wskazówki dotyczące budowania i używania samobieżnych
Pamiętaj, że Twój skuter śnieżny, ze względu na to, co robisz własnymi rękami, nie jest uważany za kompletny pojazd. W związku z tym lepiej jest wykluczyć ruch na autostradach i głównych drogach i jeździć na własne ryzyko i ryzyko po zaśnieżonych szlakach. Również obecność nart nie czyni ze skutera pływającego pojazdu terenowego. Chociaż ich ogólny wygląd jest dość podobny, stosunek wagowy jest bardzo różny.
Należy również pamiętać, że silnik piły łańcuchowej nie ma dużej mocy. W związku z tym transport dużych ładunków staje się trudny, a czasem nawet niemożliwy. Najczęściej składane własnymi rękami skutery śnieżne mają tylko jedno miejsce. W ten sposób otrzymujesz mini skuter śnieżny z piłą łańcuchową, w którym możliwa jest nawet wersja dla dzieci.
Dodatkowe oświetlenie zależy od Ciebie, możesz zainstalować jeden lub więcej reflektorów, aby zapewnić wygodną jazdę w nocy lub w warunkach słabej widoczności.
Właściciel zaleca montaż osi wahadłowej za osią napędową skrzyni biegów w pozycji prostopadłej do osi napędowej zębnika. Zwraca również uwagę, że przy napinaniu łańcucha należy zwrócić uwagę na to, że gdy łańcuch zwisa, rozciąga się jeszcze bardziej.
Instrukcje wideo i recenzje dotyczące montażu skutera śnieżnego własnymi rękami z piły łańcuchowej
Opinie właścicieli domowych skuterów śnieżnych
W Internecie i na forach można znaleźć wiele pozytywnych opinii na temat skuterów śnieżnych montowanych własnymi rękami na podstawie pił łańcuchowych. Każdy właściciel takiej maszyny cieszy się niskim kosztem powstałego pojazdu, możliwością samodzielnego ulepszania i modyfikowania skutera śnieżnego, w zależności od własnych pragnień, wymagań i umiejętności.
Michaił, 34 lata, Riazań
„Mam wiejski dom, w którym zimą nieustannie piętrzą się stosy śniegu. Dlaczego podobały mi się moje domowe skutery śnieżne? Po pierwsze, przez to, że zmontowałem go własnymi rękami, a po drugie, przez jego przystępną cenę. Znalazłem wszystko w garażu. co potrzebujesz, kupiłem kilka łączników i kilka rurek i według wideo na podstawie schematów zmontowałem dobry samochód, bez którego nie wyobrażam sobie już zimy.”
Władysław, 44 lata, Kijów
„Miałem markowy skuter śnieżny, ale już dość stary model. Nieustannie prześladowały mnie drogie naprawy, konserwacja, duża waga i wiele innych wad. Postanowiłem się spakować, rozebrać wszystko i bazując na silniku z piły łańcuchowej, własnoręcznie wykonałem znacznie lżejszy, bardziej kompaktowy skuter śnieżny. Wiem, jak to naprawić, bo sam go zmontowałem, w Internecie jest wiele samouczków wideo, a konserwacja również jest łatwa.
Zalety: niewielka waga, mały rozmiar, łatwość konserwacji i naprawy.
Minusy: nigdy nie znaleziono.”