Pojazdy terenowe, skutery śnieżne z motobloku. Przegląd osprzętu terenowego do ciągników jednoosiowych
Przegląd osprzętu terenowego
Pojazdy terenowe, skutery śnieżne z ciągnika jednoosiowego to technika niezbędna na naszych szerokościach geograficznych, z ich opadami śniegu, intensywnymi opadami deszczu i wymuszonym terenem. Oferujemy mały przegląd osprzętu terenowego, który można kupić w wyspecjalizowanych sklepach. Nie mniej interesujące są domowe opcje, które nie tylko zaoszczędzą Twój portfel, ale także pozbędą się wielu pozornie niepotrzebnych rzeczy, zamieniając je w wyjątkowe urządzenie terenowe.
Główny cel
Głównym celem tego sprzętu jest umożliwienie kierowcy pojazdu bezproblemowego poruszania się po terenie bagiennym, skalistym lub zaśnieżonym, a także w innych trudnych miejscach.
Przystawki terenowe i do skuterów śnieżnych do ciągników jednoosiowych docenili nie tylko rolnicy i właściciele niewielkich działek. Konsole te są szczególnie popularne wśród rybaków, którzy z ich pomocą mogą poruszać się we właściwym kierunku w każdych warunkach pogodowych, a nawet z ładunkiem (sprzęt, połów) o wadze do 40 kg.
przystawka do skutera śnieżnego
To urządzenie do skutera śnieżnego składa się z:
- rama nośna;
- solidne gąsienice w ilości 2 sztuk;
- zawieszenie.
Do ramy przymocowany jest traktor prowadzący, kierowca jest umieszczony w sankach, podczas gdy może swobodnie sterować skuterem śnieżnym zarówno stojąc, jak i siedząc. Elementy sterujące skuterem śnieżnym (sprzęgło i gaz) znajdują się na kolumnie kierownicy ciągnika prowadzącego.
Przystawka do skutera śnieżnego do ciągnika jednoosiowego ma kompaktowe wymiary i stosunkowo niską wagę (około 37 kg). Jednocześnie jest w stanie holować do 200 kg. ładunek. Jest łatwy w montażu i demontażu (około 10 minut), mieści się w bagażniku samochodu, a także najlepiej nadaje się do jazdy z hamulcami. Taki prefiks może być używany przez cały rok jako pojazd terenowy.
Nasz film powie Ci, jak wygląda i działa przedrostek dla skutera śnieżnego:
Pojazd terenowy na ciągniku jednoosiowym
W takim przypadku lepiej jest zastosować niezależne zawieszenie, które w ciągu kilku minut pozwoli przekształcić zwykły traktor prowadzący w pojazd terenowy i odwrotnie. Projekt składa się z:
- Sztywna rama;
- koła (najlepiej z ciężarówki) o obniżonym ciśnieniu lub gąsienicach;
- niezależne zawieszenie.
Najlepiej przekształcać ciągniki jednoosiowe wyposażone w potężne silniki czterosuwowe z zabezpieczeniem powietrza przed przegrzaniem, o mocy 10 lub więcej koni mechanicznych. Jeśli nie planuje się nadmiernych obciążeń, można również zastosować silnik dwusuwowy — łatwiej go naprawić w przypadku nieprzewidzianej awarii.
Oferujemy obejrzenie wideo z pracy przystawki terenowej do ciągnika jednoosiowego:
Odmiany skuterów śnieżnych i pojazdów terenowych do ciągnika jednoosiowego
Skutery śnieżne i pojazdy terenowe mogą być:
- produkcja;
- domowej roboty;
- na gąsienicach;
- na zestawie kołowym;
- z przystawką do nart;
- napęd na wszystkie koła.
Jeśli przedrostek znajduje się na torze gąsienicowym, jego obwodnica może przybrać zarówno prostokątny, jak i trójkątny kształt obwodnicy:
- Trójkątny napęd gąsienicowy
- Napęd gąsienicowy prostokątny
Obecnie na rynku krajowym dostępne są uniwersalne osprzęt do skuterów śnieżnych i terenowych, które są montowane na ciągnikach pchanych wszystkich typów. Najpopularniejsza marka skuterów śnieżnych CAM. Sprzęt ten nie wymaga przeróbek i jest całkowicie gotowy do pracy.
Jedyną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest rodzaj sań – z siedziskiem, jeśli skuter będzie używany jako pojazd oraz w formie koryta, jeśli planowany jest transport towarów.
Skład
Przystawka do skutera śnieżnego SP-MK-80
cechy:
Czas budowy | 10 minut. |
prędkość | 15-18 km/h |
Ładowność holowanych sań | 200 kg. |
Promień skrętu | Miernik 2. |
Szerokość toru | 220 mm. |
Waga | 37 kg. |
Skuter śnieżny SP-MK-200
cechy:
Waga osprzętu bez śmigła: | 37 kg. |
Wymiary bez śmigła: | 1000x600x340 mm. |
Prędkość ruchu: | 15-18 km / h |
Zużycie paliwa: | 1.5-2 litry na godzinę |
Waga holowanego ładunku: | 200 kg. |
Pełny czas budowy: | 10 minutowych opcjach |
Promień skrętu: | Miernik 2 |
Wymiary po spakowaniu: | 75x400x200 + 2 tory |
Przedrostek SP-MB-23
cechy:
Długość toru | 2222 mm |
Producent toru | LLC NPO Composite Kursk |
Szerokość toru | 220 mm |
Ładowność: | 200 kg |
Maksymalne zużycie paliwa: | 1,5 — 2 l/h |
Wymiary: | 1000 * 600 * 340 mm |
Waga: | 37 kg |
Przystawka do skutera śnieżnego SP-MB-Ts
cechy:
Waga osprzętu bez śmigła: | 37 kg. |
Wymiary bez śmigła: | 1000x600x340 mm. |
Prędkość ruchu: | 15-18 km / h |
Zużycie paliwa: | 1.5-2 litry na godzinę |
Waga holowanego ładunku: | 200 kg. |
Pełny czas budowy: | 10 minutowych opcjach |
Promień skrętu: | Miernik 2 |
Wymiary po spakowaniu: | 75x400x200 + 2 tory |
Skuter śnieżny SP-MB-F
cechy:
Parametr | Wartość |
---|---|
Производитель | SAM Niżny Nowogród |
Zrobiony | Rosja |
Zastosowanie | podwozie |
Zgodność | Motobloki |
Nadaje się do | MB Favorit, Skif |
Prędkość robocza | 15-18 km / h |
Jest długi | 1000 mm |
wysokość | 340 mm. |
szerokość | 600 mm. |
Waga | 37 kg. |
Przedrostek SP-MB-S
cechy:
Parametr | Wartość |
---|---|
Производитель | SAM Niżny Nowogród |
Zrobiony | Rosja |
Zastosowanie | podwozie |
Zgodność | Motobloki |
Nadaje się do | Agat, Salute, Tarpan, Omich. |
Prędkość robocza | 15-18 km / h |
Jest długi | 1000 mm. |
wysokość | 340 mm. |
szerokość | 600 mm. |
Waga | 37 kg. |
Skuter śnieżny SP-MB-PD
cechy:
Waga osprzętu bez śmigła: | 37 kg. |
Prędkość ruchu: | 15-18 km / h |
Zużycie paliwa: | 1.5-2 litry na godzinę |
Waga holowanego ładunku: | 200 kg. |
Pełny czas budowy: | 10 minutowych opcjach |
Promień skrętu: | Miernik 2 |
Skuter śnieżny SP-MB-K
cechy:
Węzeł do lądowania i mocowania: | do motobloków Oka, Luch, Cascade |
rodzaj zawieszenia: | kombinowana, rolowana |
Masa sanek holowanych: | 200 kg |
Promień skrętu: | Miernik 2 |
Masa sanek holowanych: | 200 kg |
Ilość przewiezionych osób: | 1 + 1 |
Używane paliwo: | Benzyna AI-92 |
Czas montażu: | 10 minutowych opcjach |
Zgodność: | motobloki Oka, Luch, Cascade |
Waga załącznika: | 37 kg (2 gąsienice bez kultywatora) |
Wymiary po złożeniu: | 1000×600×340 mm z gąsienicami (bez kultywatora) |
Wymiary opakowania: | 750×400×200 mm plus tory |
Kraj produkcji: | Rosja |
Okres gwarancyjny: | 12 miesięcy |
Przedrostek motobloków SP-MB-SA
cechy:
Producent: | Wywoływacz |
Kraj producenta: | Rosja |
Typ motocykla: | przystawka do skutera śnieżnego |
Rok: | 2014 |
Maksymalne obciążenie, kg: | 200 |
Pojemność zbiornika paliwa: |
Domowe skutery śnieżne i pojazdy terenowe oparte na ciągniku jednoosiowym
Czy trudno jest zrobić domowy pojazd terenowy lub skuter śnieżny z ciągnika prowadzącego? Zwracamy uwagę na rysunki skutera śnieżnego z ciągnika. Po ich przestudiowaniu możesz samodzielnie wykonać pojazd terenowy z napędem na wszystkie koła z ciągnika prowadzącego:
Zdjęcie przedstawia domowe pojazdy terenowe z ciągnika jednoosiowego:
Podczas tworzenia prefiksu będziesz potrzebować:
- spawacz;
- tokarka;
- narzędzia ręczne (klucze, śrubokręty);
- Bułgarski;
- imadło;
- zaciski;
- rury;
- elementy złączne;
- wiertło;
- palnik gazowy;
- blachy stalowe (grubość ok. 5 mm);
- giętarka do rur;
- jazda na nartach
- opony samochodowe (do gąsienic);
- koła z ciężarówki (jeśli planowany jest przystawka na kółkach);
- farba antykorozyjna itp.
Przybliżony algorytm wykonywania prac nad stworzeniem przystawki terenowej (skuteru śnieżnego)
- Pierwszym krokiem jest wykonanie podstawy konstrukcji — stalowej ramy. Aby to zrobić, musisz użyć następującego narzędzia:
- arkusze stali;
- rura;
- palnik gazowy;
- spawana maszyna;
- farba antykorozyjna.
- Za pomocą spawarki przyspawaj niezawodny wspornik do ramy uzyskanej w pierwszym akapicie.
- Przyspawaj narty (ze stalowych taśm) do spodu przyszłego skutera śnieżnego. Gotowe narty muszą być utwardzone.
- Zamontuj główne elementy ciągnika jednoosiowego na wsporniku pojazdu śnieżnego lub terenowego (silnik, zbiornik paliwa i oleju, układ rozruchowy, zapłon, sprzęgło itp.).
- Spawając, przymocuj siedzisko i mechanizm kierowniczy do konstrukcji. Przymocuj kolumnę kierownicy do nart, dźwigni sterujących, hamulców, przełączników przepustnicy i przycisku startu, które zostały usunięte z ciągnika.
- W zależności od wybranego dysku:
- zrobić gąsienice z opon i przymocować do konstrukcji;
- montuj koła z obniżonym ciśnieniem.
Oferujemy obejrzenie filmu o tworzeniu pojazdu terenowego z ciągnika prowadzącego własnymi rękami:
A oto jak działa domowy skuter śnieżny z silnikiem blokowym:
Opinie właściciela
Oleg, 29 lat:
Witam, używam skutera śnieżno-narty-gąsienicowego własnej produkcji. Okazało się, że jest to ciekawa, wytrzymała konstrukcja, dająca około 20 km/h na trudnym terenie. W naszej wiosce jest trochę ciężko zimą, zwłaszcza gdy chcesz łowić ryby – znaki są nieprzejezdne. Ale mój „Ivanych” (jak nazywam skuter śnieżny) zawsze pomaga: do sklepu — na nim i łowienia ryb — także na nim, aw wiosce łatwiej i szybciej się poruszać. Jest jednak jedna wada — trzeba płynnie wejść w zakręt (o ile to możliwe), inaczej gąsienica odleci w mgnieniu oka. Mam nadzieję i znowu do przodu! Nawiasem mówiąc, „Ivanych” okazał się mocny, bez problemu przyciągnie dwóch jeźdźców.
Aleksiej, 34 lata:
Jestem zapalonym wędkarzem, w wolnych chwilach staram się uwolnić. Utrudnienia pojawiają się dopiero zimą – czasem trudno jest dostać się do rzeki z powodu silnych znaków. Kupiłem prefiks SP-MB-K, jeżdżę nim w samochodzie, jest też traktor Caiman, który lekkim ruchem zamienia się w skuter śnieżny. Dzięki tej technice problem wędkarstwa zimowego sam się rozwiązał.
Dmitrij, 26 lat:
Mam Nevę z pięcioletnim doświadczeniem. Chcę przekonwertować go na pojazd terenowy, to wciąż tylko plany, ale projekt ma być połączony: w razie potrzeby na zestawie kołowym, jeśli to konieczne, zamieniając się w domową gąsienicę (z opony). Chłopaki, którzy to zebrali — odpowiedz! W internecie opisy są niejasne, nie znalazłem rysunków takiej konstrukcji, ale widziałem zdjęcie — to znaczy, że jednostka istnieje i można ją powtórzyć.