Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Sprzęt z przeszłości — ciągnik LTZ-55. Przegląd modeli, prace wideo, specyfikacje i recenzje

Sprzęt z przeszłości - ciągnik LTZ-55. Przegląd modeli, prace wideo, specyfikacje i recenzje

Ciągniki klasy trakcji 0,9 Lipieck Tractor Plant zaczęły produkować w 1956 roku — są to wersje T-25 i T-40. Zostały one zastąpione na początku lat 90. ulepszonym LTZ-55 z napędem na tylne koła.

Głównym celem tego modelu było wykonywanie wszelkiego rodzaju prac rolniczych, załadunek i rozładunek, transport towarów.

Następnie opracowano kilka modyfikacji ciągników LTZ-55 w celu wykonywania różnych określonych funkcji:

  • LTZ-55A — model z napędem na wszystkie koła.
  • LTZ-55AN to ciągnik z napędem na wszystkie koła o małym prześwicie do pracy na pochyłościach do 16°.
  • LTZ-55N to wersja z napędem na tylne koła o małym prześwicie, przeznaczona do pracy na zboczach o kącie nie większym niż 16°.
  • LTZ-55AL to ciągnik z napędem na wszystkie koła o zmniejszonym nacisku na glebę.
  • Modele gąsienicowe T-50A i T-50B — modyfikacje ogrodnicze, przeznaczone do pracy w sadach, winnicach, pod względem podstawowych mechanizmów i podzespołów zostały zunifikowane z ciągnikiem kołowym T-42 i poprzednikiem gąsienicowym T-40B.
  • Ponadto wyprodukowano modyfikacje LTZ-55 bez kabiny do uprawy bawełny, herbaty i innych roślin ciepłolubnych.

Sprzęt z przeszłości - ciągnik LTZ-55. Przegląd modeli, prace wideo, specyfikacje i recenzje

Ciągnik LTZ 55

Opis i specyfikacje

Charakterystyczną cechą zmodernizowanego czterosuwowego silnika wysokoprężnego ciągnika LTZ-55 jest wysoka wydajność i przyjazność dla środowiska: przy tej samej objętości roboczej zwiększono moc i zmniejszono zużycie oleju napędowego.

D-144 — sprawdzony od dziesięcioleci, niezawodny silnik do ciężkiego sprzętu — rozściełacze asfaltu, tłocznie, betonomieszarki.

Parametrywskaźniki
silnikD 144
Moc, KM50
Znamionowa liczba obrotów, rpm1800
Prześwit mm500
Wymiary (dł x szer x wys), mm3750h1710h2560
Zbiornik paliwa, l70
Masa podstawowa, kg2650
Zużycie paliwa, g/kWh249
Prędkość, km / h30
Szerokość toru, mm1375-1840
Długość podstawy, mm2145

Sprzęt z przeszłości - ciągnik LTZ-55. Przegląd modeli, prace wideo, specyfikacje i recenzje

LTZ-55

Przekładnia zapewnia 8 prędkości (7 do przodu / 1 do tyłu). Kolumna wspomagania kierownicy ma regulację wysokości i nachylenia.

Weiterlesen:
Ciągnik Terrion Technika ATM światowej klasy. Przegląd modeli, filmów, specyfikacji, opinii właścicieli

Ciągnik posiada napęd na tylne koła ze sztywnym tylnym zawieszeniem, z blokiem sprężynowym na przedniej osi.

W modelu ciągnika LTZ-55, być może po raz pierwszy, zwrócono szczególną uwagę na komfort i ergonomię: ciągnik jest wyposażony w szczelną kabinę z ogrzewaniem i wentylacją, izolację akustyczną, przewidziano regulację siedziska na wysokość i wagę kierowcy ciągnika znacznie zwiększa się powierzchnia przeszklenia kabiny.

Załączniki

Urządzenie maszyny zostało pierwotnie przemyślane pod kątem wygodnej agregacji z dodatkowymi narzędziami trzech typów:

  1. Półzawieszane mechanizmy, które niezależnie wykonują określone funkcje.
  2. Jednostki ciągnione, które są napędzane przez sprzężenie z korpusami roboczymi.
  3. Osprzęt, który w interakcji z różnymi komponentami i mechanizmami ciągnika LTZ wykonywał określone zadania.

Uniwersalny ciągnik do upraw rzędowych LTZ-55 jest w stanie, w agregacji z różnorodnym sprzętem (ponad 120 sztuk), wykonywać liczne operacje uprawowe: orkę, uprawę, odchwaszczanie, siew, uprawę międzyrzędową.

LTZ-55 znalazł zastosowanie w pracach domowych — odśmiecaniu i odśnieżaniu, w przemyśle leśnym, w operacjach załadunku i rozładunku, przewożeniu różnych towarów o wadze do 1,5 tony.

Cechy działania i naprawy

W celu zmielenia części i mechanizmów ciągnik jest dojeżdżany z częściową prędkością. W tym okresie zaleca się wykonywanie wszystkich prac, unikając zwiększonych obciążeń.

Po zakończeniu docierania konieczna jest wymiana oleju silnikowego i przekładniowego.

Należy regularnie czyścić korpus ciągnika z kurzu i plam oleju, sprawdzać ciśnienie w oponach oraz regulować pedały sprzęgła i hamulca co 50-100 godzin pracy.

Po zakończeniu prac polowych przeprowadzana jest konserwacja, a mianowicie: ciągnik jest oczyszczany z brudu, suszony, spuszczany olej i paliwo, części są smarowane, aby nie powstała korozja, przykrywane i odstawiane w suche miejsce.

Sprzęt z przeszłości - ciągnik LTZ-55. Przegląd modeli, prace wideo, specyfikacje i recenzje

LTZ-55

Ciągnik LTZ-55 miał wszelkie powody, aby zająć najbardziej godne miejsce w linii uniwersalnego sprzętu tej klasy.

Jakościowo najprostszy projekt dopracowany w najmniejszym szczególe, zastosowanie zunifikowanych części, rozbudowana funkcjonalność, ekonomiczne zużycie paliwa (niższe niż w znanym MTZ-80), swobodny dostęp do głównych komponentów — wszystkie te kryteria sprawiły, że LTZ -55 jednorazowo uznany lider.

Weiterlesen:
Ciągniki HTZ - przegląd gamy modeli, te. charakterystyka, opinie

Ciągnik LTZ-55 nie jest wybredny pod względem jakości paliw i smarów. Konserwacja, zużycie paliwa, wymiana oleju odbywają się w trybie standardowym.

Technika jest bardzo łatwa w utrzymaniu, wśród niedociągnięć i usterek właściciele zauważają niezbyt dużą siłę pociągową, dlatego samochód z załadowaną przyczepą czasami nie rusza od razu. Występują wycieki paliwa i oleju.

Słabym punktem są szpilki sprzęgła odziedziczone po T-40, które być może nie zostały zaprojektowane do potężnego silnika LTZ-55. Chociaż wielu właścicieli zauważa, że ​​przy wymianie kołków na oryginalne na T-40 problem zostaje wyeliminowany, co wskazuje na niską jakość materiałów i stopów w dzisiejszych produktach.

Na początku XNUMX roku z wielu powodów Lipiecka Fabryka Traktorów przestała istnieć.

Niemniej jednak, ze względu na wysoką łatwość konserwacji, ciągniki LTZ są nadal przedmiotem zainteresowania właścicieli sprzętu.

Wysoka jakość, optymalna wydajność przy niskich kosztach — to naprawdę wielka zaleta LTZ-55.

Główne awarie i ich usuwanie

Silnik nie uruchamia się:Brak oleju lub paliwa;

Brud dostał się do filtra powietrza lub paliwa;

Świeca zapłonowa nie iskrzy;

Gaźnik nie jest prawidłowo ustawiony.

Hamulce nie działają:Zwiększył się luz pedału (dostosuj jego położenie);

Zużyta tarcza lub klocek hamulcowy (wymień odpowiednie części).

Przegląd wideo

LTZ-55 w eksploatacji

Opinie właściciela

Sergey Petrovich, Wołogda:

„Ciągnik LTZ-55 jest moim niezawodnym pomocnikiem od 20 lat. Kupiłem go przypadkiem pod koniec lat dziewięćdziesiątych, prawie wycofany z eksploatacji. Odrestaurowałem to, co było możliwe, wstawiłem nowe węzły, musiałem wyeliminować dużo rdzy. Teraz mnie nie zawodzi, żeby nie porównywać z niektórymi dzisiejszymi traktorami, które zdarzyły się sąsiadom przed pierwszą wyprawą w pole. Brak łożysk plastikowych, najmniejsze pęknięcia i inne nieporozumienia”.

Анатолий:

„Kiedy farma się rozrosła, pojawiło się pytanie o zakup dużego ciągnika zamiast małego t-012. Kupiłem używany LTZ ​​55 w dobrym stanie, silnik był po kapitalnym remoncie. Pracuje godnie od 8 lat, nie zamierzam się zmieniać”.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector