Traktor Bizon. recenzje, serwis, praca wideo
„Bizon” to dość powszechna nazwa domowych traktorów, które „poręczni” rzemieślnicy nauczyli się montować z improwizowanych środków i części.
Należy zauważyć, że uzyskuje się dość znaczące jednostki, które kosztują ich właścicieli znacznie taniej i są tak samo skuteczne, jak te modele, które zostały zmontowane w produkcji.
Główną zachętą do stworzenia takiej jednostki była obecność części istniejącego niedziałającego sprzętu i chęć zaoszczędzenia pieniędzy na zakupie nowego ciągnika.
„Żubry” pozyskiwane są przez w pełni działające mechanizmy, które są agregowane z wieloma modelami załączników.
godność
Oprócz tego, że domowy ciągnik Bizon jest doskonale przystosowany do każdych warunków klimatycznych, doskonale sprawdza się przy wszystkich pracach rolniczych, w tym orce, uprawie gleby o dowolnej złożoności, transporcie towarów, koszeniu trawy i zbóż.
Przy tych możliwościach produkcja ciągnika nie jest kosztowna.
Wielu właścicieli i tych, którzy kiedykolwiek próbowali obsługiwać domowy ciągnik Bison, twierdzi, że nie ma ochoty na powrót do markowych modeli.
Główną wadą markowych ciągników jest ich wysoki koszt i nie mniej kosztowne naprawy. Wystarczy kupić nowe części zamienne z fabryki, a one z kolei również dużo kosztują.
A w przypadku awarii ciągnika domowej roboty część można łatwo i niedrogo wymienić.
Proces produkcyjny
W jakiej kolejności zabrać się do pracy i jak złożyć konstrukcję razem — to pytanie dręczy wielu rolników, którzy są gotowi do rozpoczęcia montażu urządzenia.
Konwencjonalnie proces montażu ciągnika Bizon można podzielić na kilka etapów:
- Złóż ramę.
Bardzo ważne jest zwrócenie maksymalnej uwagi na racjonalne rozmieszczenie wszystkich detali konstrukcyjnych, aby węzły łączące i części podwozia nie kolidowały ze sobą, a także były zwarte.
Wybierz odpowiednią jednostkę napędową, która nie tylko spełnia Twoje wymagania, ale odpowiada Twoim możliwościom.
Idealną opcją jest silnik chłodzony cieczą. Olej napędowy jest najlepszym paliwem.
- Zdecyduj się na skrzynię biegów i wał odbioru mocy.
Jedną z najpopularniejszych jest skrzynia transferowa 4×4. Przy niektórych szczegółach trzeba będzie pomajstrować, finalizując ich projekt.
- Zainstaluj most.
Ta procedura zwykle nie jest trudna, ale konieczne jest dobranie odpowiedniego rozmiaru.
- Zamontuj koła i układ kierowniczy.
Zwykle są usuwane z urządzeń, które nie są już używane.
Konserwacja silników Diesla
Podobnie jak w przypadku pracy z każdym sprzętem, domowe traktory Bizon wymagają regularnej konserwacji.
Podczas wykonywania każdej zmiany konieczne jest oczyszczenie silnika z brudu i kurzu.
Sprawdź i wizualnie wykryj możliwe nieszczelności.
Podczas uruchamiania silnika zwracaj uwagę na czas trwania i hałas.
Sprawdź kolor spalin, zwykle są bezbarwne.
Koniecznie sprawdź poziom oleju po pracy i przed uruchomieniem.
Ponieważ ciągniki są zupełnie inne, używane do nich płyny są różnych marek.
Najczęściej stosowane oleje to SAE 10W-40 do silnika i 85W-90 GL-5 do skrzyni biegów.
Kolejna konserwacja jest przeprowadzana po 60, 120, 240 i tak dalej godzinach użytkowania ciągnika.
Przygotowując ciągnik Bizon do okresu zimowego należy wykonać następujące czynności:
- Wykonaj wszystkie zaplanowane czynności konserwacyjne.
- Oczyść pokrywę i element filtrujący zbiornika paliwa z brudu.
- Wypłucz zbiornik paliwa.
- Uzupełnij paliwo zimowe.
- Podłącz grzałkę do silnika.
- Wlej płyn niezamarzający do układu chłodzenia.
- Podczas rozgrzewania silnika wysokoprężnego w temperaturze ujemnej konieczne jest napełnienie go gorącą wodą i olejem podczas rozruchu.
Awarie
- Moc silnika jest zmniejszona, może wystąpić wzrost zużycia oleju w skrzyni korbowej.
- Silnik nie uruchamia się, z rury wydechowej wydobywa się czarny dym. Oznacza to, że filtr jest zatkany lub ciśnienie w układzie jest niskie.
- Jeśli olej ze skrzyni korbowej zostanie szybko zużyty, konieczne jest zbadanie zespołu cylinder-tłok pod kątem zużycia.
- Mogą wystąpić obce dźwięki i stukanie.
- Zmniejszone ciśnienie oleju w układzie smarowania.
- Płyn z układu chłodzenia może dostać się do układu smarowania.
- Płyn chłodzący może się przegrzać.
- Nagłe wyłączenie silnika wysokoprężnego.
Opinie właściciela
Jeśli posiadasz ciągnik Bizon lub masz doświadczenie w montażu podobnego modelu, zapraszamy do pozostawienia uwag w tej sprawie.
Twoja opinia pomoże naszym czytelnikom.