Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Traktor Bizon. recenzje, serwis, praca wideo

„Bizon” to dość powszechna nazwa domowych traktorów, które „poręczni” rzemieślnicy nauczyli się montować z improwizowanych środków i części.

Należy zauważyć, że uzyskuje się dość znaczące jednostki, które kosztują ich właścicieli znacznie taniej i są tak samo skuteczne, jak te modele, które zostały zmontowane w produkcji.

Główną zachętą do stworzenia takiej jednostki była obecność części istniejącego niedziałającego sprzętu i chęć zaoszczędzenia pieniędzy na zakupie nowego ciągnika.

„Żubry” pozyskiwane są przez w pełni działające mechanizmy, które są agregowane z wieloma modelami załączników.

godność

Oprócz tego, że domowy ciągnik Bizon jest doskonale przystosowany do każdych warunków klimatycznych, doskonale sprawdza się przy wszystkich pracach rolniczych, w tym orce, uprawie gleby o dowolnej złożoności, transporcie towarów, koszeniu trawy i zbóż.

Przy tych możliwościach produkcja ciągnika nie jest kosztowna.

Wielu właścicieli i tych, którzy kiedykolwiek próbowali obsługiwać domowy ciągnik Bison, twierdzi, że nie ma ochoty na powrót do markowych modeli.

Główną wadą markowych ciągników jest ich wysoki koszt i nie mniej kosztowne naprawy. Wystarczy kupić nowe części zamienne z fabryki, a one z kolei również dużo kosztują.

A w przypadku awarii ciągnika domowej roboty część można łatwo i niedrogo wymienić.

Proces produkcyjny

W jakiej kolejności zabrać się do pracy i jak złożyć konstrukcję razem — to pytanie dręczy wielu rolników, którzy są gotowi do rozpoczęcia montażu urządzenia.

Konwencjonalnie proces montażu ciągnika Bizon można podzielić na kilka etapów:

    • Złóż ramę.

Bardzo ważne jest zwrócenie maksymalnej uwagi na racjonalne rozmieszczenie wszystkich detali konstrukcyjnych, aby węzły łączące i części podwozia nie kolidowały ze sobą, a także były zwarte.

Wybierz odpowiednią jednostkę napędową, która nie tylko spełnia Twoje wymagania, ale odpowiada Twoim możliwościom.

Idealną opcją jest silnik chłodzony cieczą. Olej napędowy jest najlepszym paliwem.

Weiterlesen:
Ciągnik LTZ-60 jest znakiem rozpoznawczym Lipieckiej Fabryki Traktorów. Charakterystyka modelu, działanie, wideo, recenzje pracy

    • Zdecyduj się na skrzynię biegów i wał odbioru mocy.

Jedną z najpopularniejszych jest skrzynia transferowa 4×4. Przy niektórych szczegółach trzeba będzie pomajstrować, finalizując ich projekt.

    • Zainstaluj most.

Ta procedura zwykle nie jest trudna, ale konieczne jest dobranie odpowiedniego rozmiaru.

    • Zamontuj koła i układ kierowniczy.

Zwykle są usuwane z urządzeń, które nie są już używane.

Konserwacja silników Diesla

Podobnie jak w przypadku pracy z każdym sprzętem, domowe traktory Bizon wymagają regularnej konserwacji.

Podczas wykonywania każdej zmiany konieczne jest oczyszczenie silnika z brudu i kurzu.

Sprawdź i wizualnie wykryj możliwe nieszczelności.

Podczas uruchamiania silnika zwracaj uwagę na czas trwania i hałas.

Sprawdź kolor spalin, zwykle są bezbarwne.

Koniecznie sprawdź poziom oleju po pracy i przed uruchomieniem.

Ponieważ ciągniki są zupełnie inne, używane do nich płyny są różnych marek.

Najczęściej stosowane oleje to SAE 10W-40 do silnika i 85W-90 GL-5 do skrzyni biegów.

Kolejna konserwacja jest przeprowadzana po 60, 120, 240 i tak dalej godzinach użytkowania ciągnika.

Przygotowując ciągnik Bizon do okresu zimowego należy wykonać następujące czynności:

  1. Wykonaj wszystkie zaplanowane czynności konserwacyjne.
  2. Oczyść pokrywę i element filtrujący zbiornika paliwa z brudu.
  3. Wypłucz zbiornik paliwa.
  4. Uzupełnij paliwo zimowe.
  5. Podłącz grzałkę do silnika.
  6. Wlej płyn niezamarzający do układu chłodzenia.
  7. Podczas rozgrzewania silnika wysokoprężnego w temperaturze ujemnej konieczne jest napełnienie go gorącą wodą i olejem podczas rozruchu.

Awarie

  • Moc silnika jest zmniejszona, może wystąpić wzrost zużycia oleju w skrzyni korbowej.
  • Silnik nie uruchamia się, z rury wydechowej wydobywa się czarny dym. Oznacza to, że filtr jest zatkany lub ciśnienie w układzie jest niskie.
  • Jeśli olej ze skrzyni korbowej zostanie szybko zużyty, konieczne jest zbadanie zespołu cylinder-tłok pod kątem zużycia.
  • Mogą wystąpić obce dźwięki i stukanie.
  • Zmniejszone ciśnienie oleju w układzie smarowania.
  • Płyn z układu chłodzenia może dostać się do układu smarowania.
  • Płyn chłodzący może się przegrzać.
  • Nagłe wyłączenie silnika wysokoprężnego.
Weiterlesen:
Ciągniki Buhler Versatile - przegląd cech popularnych modeli

Opinie właściciela

Jeśli posiadasz ciągnik Bizon lub masz doświadczenie w montażu podobnego modelu, zapraszamy do pozostawienia uwag w tej sprawie.

Twoja opinia pomoże naszym czytelnikom.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector