Urządzenie i naprawa motobloków Ugra
Zalety bloków silnika Ugra
„Ugra” należy do klasy rosyjskich ciężkich ciągników jednoosiowych. Jednostka została opracowana przez producenta motocykli Kaluga Kadvi. Gwarancja fabryczna na produkt udzielana jest na okres 24 miesięcy.
Maszyny z tej linii sprawdziły się jako niezawodne, funkcjonalne, bezpieczne maszyny, które ułatwiają pracę rolnika i skracają czas poświęcany na uprawę ziemi.
Oprócz głównej funkcji – pracy z glebą – „Ugra” może służyć jako odśnieżarka, urządzenie do zbierania i usuwania śmieci, kopanie ziemniaków i innych roślin okopowych, a nawet siewnik przy zastosowaniu odpowiednich przystawek.
Istnieje wiele modyfikacji ciągnika Ugra, jednak każdy z nich łączy pewne cechy.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z wydajności tej serii:
- reduktor biegów i skrzynia biegów;
- regulowana kolumna kierownicy (w poziomie i pionie);
- dwa wały odbioru mocy (pozwalają na podłączenie dodatkowego, rzadko używanego sprzętu — pomp, wiertarek, kruszarek paszy);
- mocne silniki produkcji krajowej lub zagranicznej (w zależności od modyfikacji: Cadvi, Vanguard, Honda, RobinSubaru, Lianlong, Lifan, DM, Intek);
- moc od 5,5 do 7 koni mechanicznych (w zależności od modelu ciągnika jednoosiowego i typu silnika).
- silnik Lifan 6,5 KM
- Silnik Robin Subaru EX 21
- silnik Robin Subaru EX 17 PREMIUM, 6 KM
- Silnik Mitsubishi, 6 KM
Oprócz zalet wyposażenia technicznego, ciągnik Ugra ma również szereg innych zalet, w tym:
- zwartość i łatwość montażu i transportu;
- duża moc pracy dzięki imponującej wadze;
W skład jednostki wchodzą:
- organy zarządzające,
- przenoszenie,
- część mocy,
- kultywator,
- błotniki,
- redlica i zaczep, koła.
Frezy można dodać do zestawu na życzenie przed zakupem (na życzenie kupującego).
Jednostka napędowa i przekładnia są ze sobą sprzężone, do nich przymocowana jest część sterująca, zaczep, otwieracz, koła i błotniki, a także koła lub kultywator. W niektórych modyfikacjach zestaw zawiera dwie tarcze ochronne do frezów.
Bieganie
Podstawowe zasady wodowania, uruchamiania i obsługi Ugry:
- przed pierwszym uruchomieniem upewnij się, że ciągnik jednoosiowy jest gotowy do pracy — zmontowany, stojący na płaskiej powierzchni, napełniony olejem i paliwem w zalecanej ilości;
- po pierwszym włączeniu kolejne 25-30 godzin to okres docierania, w tym czasie dopuszcza się obciążenie ciągnika prowadzącego dwiema trzecimi mocy;
- wskazane jest rozpoczęcie pracy w dodatniej temperaturze, jeśli ciągnik jest używany w zimie, jest przechowywany w ciepłym pomieszczeniu o dodatniej temperaturze do momentu włączenia;
- zabrania się zmiany biegów bez zatrzymywania ciągnika prowadzącego;
- konieczne jest regularne przeprowadzanie konserwacji i wymiany zużytych części ciągnika jednoosiowego;
- na gęstych glebach redlicę należy montować czubkiem do ziemi, aby ciągnik prowadzący mógł szybko zwolnić;
- w przypadku pilnego zatrzymania użyj dźwigni „Stop”;
- wykonywać pierwsze przejścia gęstych lub zamarzniętych gleb na niskich biegach;
- w okresie docierania należy pracować ciągnikiem prowadzącym na glebach poddanych wstępnej obróbce;
- po zakończeniu docierania należy wymienić olej, zatankować ciągnik.
Należy pamiętać, że te zasady dotyczą wszystkich ciągników Ugra, niezależnie od modyfikacji. Przed użyciem należy przeczytać instrukcję obsługi urządzenia.
Przegląd ciągnika Ugra, działającego w recenzji wideo:
Wymiana oleju
Zgodnie z instrukcją obsługi ciągników jednoosiowych olej przekładniowy powinien być: Tsn-10, GOST 23652-79, a także wszystkie marki według SAE: 80-85W, API: GL3-GL4.
Do silnika: TAD-17I, TAP-15V, dowolne oleje zgodne z GOST 23652-79, a także wysokiej jakości oleje syntetyczne lub półsyntetyczne do silników maszynowych.
Wymiana i dolewanie oleju odbywa się:
- koniecznie;
- podczas planowych przeglądów technicznych.
Zaplanowany okres konserwacji: maksymalnie co 100 godzin pracy.
Nieplanowane przeglądy techniczne są możliwe w przypadku awarii lub konieczności demontażu silnika i gaźnika. Następnie bardziej szczegółowo rozważymy główne rodzaje awarii ciągników jednoosiowych Ugra i metody ich eliminacji.
Zakładanie i wymiana pasów
Główną zaletą najnowszych modeli ciągników jednoosiowych Ugra jest brak napędowych pasów klinowych. W związku z tym nie ma potrzeby wymiany.
W starszych modelach możliwe jest zastosowanie pasów: profil — A, rozmiar — 1213 mm.
oświetlenie
Obecnie wszystkie modyfikacje Ugry produkowane przez fabrykę Kadvi nie są wyposażone w reflektor lub źródło światła. Jednak niektórzy rolnicy samodzielnie instalują reflektory lub tworzą przełączniki w swoich ciągnikach pchanych za pomocą akumulatorów.
Oświetlenie jest połączone za pomocą prądnicy elektrycznej, która z kolei jest podłączona do przycisku znajdującego się na kierownicy.
Instalowanie cewki oświetleniowej na ciągniku prowadzonym
Schemat skrzyni biegów
Poniższe rysunki przedstawiają schemat skrzyni biegów (w przekroju podłużnym) w ciągniku Ugra z operatorem prowadzącym
Poniższy rysunek przedstawia skrzynię biegów z przekrojem wzdłużnym wzdłuż osi odwrotnej.
Samodzielny montaż skrzyni biegów w okresie gwarancyjnym zaleca się przeprowadzać tylko w centrach serwisowych do obsługi ciągników jednoosiowych. Po upływie okresu gwarancyjnego dozwolona jest niezależna konserwacja i rozwiązywanie problemów ze skrzynią biegów.
Sprzęgło
Poniższy rysunek przedstawia schemat sprzęgła jednostki ze wskazaniem części składowych.
Ponadto zdjęcie pokazuje miejsca obsługi i kontroli funkcjonalności ciągnika Ugra. Należy na nie zwracać uwagę podczas codziennych i planowych przeglądów technicznych.
1— zacisk, mała litera;
2— wał wyjściowy;
3— korek spustowy;
4— dźwignia zmiany biegów;
5— urządzenie blokujące;
6-odpowietrznik;
7— wał napędowy-przekładnia;
8— napędzany wał-przekładnia;
9 — korek oleju.
Poważne awarie i ich przyczyny
Główne awarie obejmują:
- niepełne rozłączenie i załączenie sprzęgła
- obcy hałas podczas pracy skrzyni biegów;
- naruszenie swobodnej zmiany biegów, ich samoczynne wyłączenie;
- wyciek oleju;
- wszelkie obce dźwięki niewiadomego pochodzenia.
Możliwe kroki rozwiązywania problemów:
- w przypadku niekompletnych biegów włączania/wyłączania: wzmocnić połączenia mocujące, wymienić zużyte części, wyregulować sprzęgło;
- po wykryciu obcego hałasu w pudełku: wymiana łożysk, zużytych części, dokręcenie śrub i nakrętek elementów złącznych;
- w przypadku trudności lub samoczynnego wysprzęglenia biegów: wymiana biegów, nauka prawidłowej zmiany biegów, wymiana sprężyny lub wałka zębatego;
- w przypadku wycieku oleju: wymiana mankietów, wzmocnienie połączeń nakrętek, sprawdzenie poziomu oleju bagnetem;
- w przypadku jakiegokolwiek zewnętrznego hałasu należy najpierw zidentyfikować źródło hałasu, można go wyeliminować: dokręcanie nakrętek, regulacja łożysk, wymiana mankietów i kół zębatych.