Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Urządzenie, naprawa i konserwacja kultywatorów silnikowych Mole

Opis

Kultywator kretów pojawił się na początku lat 80. ubiegłego wieku i od razu zyskał popularność wśród mieszkańców wsi i właścicieli domków. Nie jest to zaskakujące, ponieważ dzięki tej technologii rolniczej możliwa stała się zmechanizowana uprawa, a także sadzenie, pielęgnacja i zbiór.

Urządzenie, naprawa i konserwacja kultywatorów silnikowych Mole

Kultywator silnikowy Krot MK-9-01

Przez ponad 30 lat swojego istnienia „Kret” był modyfikowany niejednokrotnie. Do perfekcji zostały doprowadzone takie elementy jak silnik, skrzynia biegów, uchwyty, noże, a także inne wyposażenie (w tym osprzęt). Po przejściu trudnej ścieżki ulepszeń, nie otrzymaliśmy już oryginalnego kultywatora silnikowego, który ma pewne ograniczenia w działaniu, ale wielofunkcyjne urządzenie zmotoryzowane, za pomocą którego można z łatwością wykonywać następujące prace polowe:

  • orka gleby;
  • łóżka do cięcia;
  • sadzenie ziemniaków;
  • wzgórze roślinne;
  • odchwaszczanie roślin z chwastów;
  • zmechanizowany zbiór ziemniaków;
  • kośba;
  • nawadnianie;
  • transport ładunków masowych i jednostkowych;
  • usuwanie śniegu.

Do wykonania wszystkich powyższych prac niezbędne jest zaopatrzenie się w odpowiednie narzędzia. Więcej informacji znajdziesz w artykule na przystawki do kultywatora silnikowego Mole na naszej stronie internetowej.

Bez względu na to, jak potężna jest twoja jednostka, bez względu na to, jak się nią zajmiesz, czasami nadal wymaga naprawy — silnik nie uruchamia się, silnik się nagrzewa lub jakaś inna usterka … Aby wiedzieć, jak naprawić silnik kultywatorze, musisz zrozumieć jego urządzenie.

Urządzenie

Zapoznajmy się z typowym schematem tego kultywatora kretów

Urządzenie, naprawa i konserwacja kultywatorów silnikowych Mole

Schemat urządzenia kultywatora silnikowego Mole MK-1A-01-C

Po zapoznaniu się z urządzeniem jednostki możesz bezpiecznie przystąpić do naprawy i konserwacji kultywatorów silnikowych.

Typowe awarie

Jakie elementy maszyny mogą wymagać szczególnej uwagi operatora?

Weiterlesen:
Kultywator silnikowy Neva MK-100. Przegląd, zasady działania

Wymieńmy je:

  • silnik;
  • magneto, układ zapłonowy;
  • gaźnik;
  • skrzynia biegów;
  • filtr powietrza itp.

A teraz przyjrzyjmy się bliżej wszystkim usterkom, które mogą wpłynąć na wydajność urządzenia, bez względu na to, do którego modelu należy.

Urządzenie, naprawa i konserwacja kultywatorów silnikowych Mole

Świeca zapłonowa

Nie startuje

Co więc zrobić, jeśli „Kret” się nie uruchomi, jakie mogą być tego przyczyny. Żarty lub w ogóle nie ma zapłonu w następujących przypadkach:

  • Brak iskry. Może to oznaczać, że świeca zapłonowa się przepaliła. W takim przypadku musisz go odkręcić i po prostu wymienić na nowy działający.
  • Świeca zapłonowa jest zadymiona. Dobre czyszczenie przywróci ją do życia (usuń nagar, wyczyść styk), po czym świecę należy dokładnie umyć w benzynie.
  • Jeśli kultywator nie uruchamia się, ale jest iskra, najprawdopodobniej przyczyną jest brak izolacji. Ponownie patrzymy na świecę, w tym przypadku jest mokra lub lekko wilgotna. Nie możesz wymienić całej świecy, wystarczy wymienić końcówkę.
  • Paliwo złej jakości może spowodować, że kultywator nie zapali się. Z tego powodu iskra ulega zamoczeniu, po czym trzeba będzie wymienić końcówkę.
  • Paliwo kapiące ze świecy zapłonowej to kolejny powód, dla którego samochód nie chce się uruchomić. Aby naprawić sytuację, konieczne jest opróżnienie cylindra poprzez pompowanie silnika za pomocą ręcznego rozrusznika.
  • Przyczyną braku zapłonu mogą być również problemy z przewodami doprowadzającymi paliwo. Aby przywrócić pracę kultywatora, konieczne jest albo dobre dokręcenie węży, albo, w przypadku pęknięcia, zastąpienie ich nowymi.
  • Słaba izolacja instalacji elektrycznej (przewody wysokiego i niskiego napięcia) może również spowodować, że urządzenie nie uruchomi się.
  • Zwróć uwagę na filtr powietrza. Jeśli jest brudny, gwarantowane są problemy z zapłonem. Musi zostać wyczyszczony lub wymieniony. Najczęściej uciekają się do drugiej opcji, na szczęście ta część zamienna jest dostępna zarówno w cenie, jak iw sklepie.
  • Awaria samego magneto. Ta część nie podlega naprawie, jest natychmiast wymieniana na nową. Jak sprawdzić magneto kultywatora kretów, aby upewnić się, że działa nieprawidłowo? Tak, to bardzo proste — jeśli wykluczy się wszystkie powody, dla których może nie być iskry, to przyczyną awarii jest magneto. Wielu rzemieślników przerabia działające magneto, zwiększając w ten sposób jego zasoby.
Weiterlesen:
Motobloki Seria Shtenli 1900 Pro. Przegląd, charakterystyka, recenzje
Oto jak może wyglądać obwód zapłonowy Magneto dla kultywatora z silnikiem Krot

Urządzenie, naprawa i konserwacja kultywatorów silnikowych Mole

Schemat Magneto
  • Zapłon może nie nastąpić, jeśli płytki koła zamachowego są zaklinowane w obwodach magnetomagnetycznych.
  • Nieprawidłowo ustawiona szczelina między elektrodami zapobiegnie prześlizgiwaniu się iskry.

Przegląd wideo modernizacji zapłonu kultywatora kretów

Jak widać ustawienie zapłonu nie jest takie trudne.

silnik

Główne powody, dla których silnik Mole się nie uruchamia, to:

  • brak paliwa (lub jego słaba jakość);
  • problemy z zapłonem omówione powyżej;
  • pojawienie się dekompresji, aw rezultacie zużycie tłoka, odkształcenie zaworu wydechowego.

Urządzenie, naprawa i konserwacja kultywatorów silnikowych Mole

Olej M8-B

W pierwszym przypadku wystarczy uzupełnić wymaganą ilość paliwa (mieszanka benzyny i oleju, złom samochodowy M-8V) i wszystkie problemy zostaną rozwiązane. W przypadku naruszenia kompresji będziesz musiał całkowicie zdemontować silnik i wymienić uszkodzone części, a może to być tłok, pierścień uszczelniający.

Deformacja zaworu wydechowego staje się kolejną przyczyną awarii sprężania, która prowadzi najpierw do utraty mocy kultywatora Krot, a następnie do problemów z rozruchem.

Aby przywrócić silnik do pracy, należy go całkowicie zdemontować. Oceniając stan tłoka, w razie potrzeby wymień go. Wymień pierścienie tłokowe, zawór wydechowy. Badamy głowicę silnika, w szczególności mechanizm dystrybucji gazu, w obecności sadzy czyścimy ją. W przypadku uszkodzenia elementów konstrukcyjnych wymieniamy je na sprawne.

Wybór silnika

W ramach Unii stosowano tylko dwusuwowe silniki jednotłokowe produkcji krajowej, które nie różniły się specjalną mocą. Dziś można spotkać „Kreta” z importowanym czterosuwowym silnikiem. Ale jeśli nadal masz w swoim arsenale pierwszy model kultywatora, modernizacja „Kreta” poprzez wymianę silnika wcale nie jest trudna.

I tu pojawia się nowe pytanie: który silnik lepiej zainstalować na urządzeniu? Odpowiedź nie jest trudna — wystarczą te modele, które są instalowane w nowszych maszynach.

Weiterlesen:
Motobloki Centaur MB 2050D/M2. Przegląd, charakterystyka, recenzje

Najlepiej wymienić silnik krajowy na importowany:

  • Hammermanna
  • GeoTec
  • Subaru
  • Honda
  • Briggs&Stratton
  • Lifan

Każdy z nich nie tylko da kultywatorowi nowe życie, ale także znacznie zwiększy moc i zasoby jednostki.

Urządzenie, naprawa i konserwacja kultywatorów silnikowych Mole

Silnik Lifan 168 F-2

Doskonałym rozwiązaniem byłoby zainstalowanie silnika Lifan na kultywatorze silnikowym Krot. Taki silnik zapewnia samochodowi długą żywotność, ponieważ oprócz niezawodności i wydajności Lifany wyróżniają się również bezpretensjonalnością i zdecydowanie nie wymagają dodatkowej uwagi.

Recenzja wideo wymiany silnika w Lifan 168 F-2 na kultywator kret

Gaźnik

Gaźnik K60V

Co to jest gaźnik i dlaczego trzeba go wyregulować? Gaźnik to małe urządzenie przeznaczone do wytwarzania mieszanki benzynowo-powietrznej. Ta mieszanka, za pomocą tłoka i świecy zapłonowej, zostanie maksymalnie skompresowana i zapalona, ​​silnik uruchomi się i będzie kontynuował pracę.

Regulacja gaźnika jest obowiązkowa po pierwszym sezonie pracy.

Regulacja gaźnika jest jednym z obowiązkowych punktów zawartych w sekcji „konserwacja” urządzenia. Dzięki terminowej kontroli i naprawie wydłuży się żywotność kultywatora. Ponadto kontrola i regulacja są również konieczne, gdy silnik mocno ryczał bez wyraźnego powodu.

Przed przystąpieniem do regulacji należy zapoznać się z urządzeniem gaźnika kultywatora Krot:

Urządzenie gaźnika K60

Tak więc, aby debugować dopływ paliwa i zapewnić wymaganą prędkość, należy przekręcić dwie śruby: liczbę obrotów (na ryc. ) i jakość paliwa (ryc. ). Za pomocą tych dwóch śrub debugujemy dopływ paliwa do gaźnika kultywatora silnikowego Krot na biegu jałowym. Należy działać bardzo ostrożnie, najpierw należy sprawdzić stan zapłonu.

Ważne! Dokładnie wyczyść gaźnik, w razie potrzeby wyczyść, umyj, w razie potrzeby wymień części. Wtedy kultywator kretów będzie ci służył przez bardzo długi czas.

Właściciele jednostki często interesują się tym, jak uruchomić kultywator Krot po zimie. Przyczyną braku zapłonu jest kondensat w gaźniku, który nagromadził się podczas przestojów w temperaturach zmiany. Całkowity demontaż urządzenia wraz z jego dalszym czyszczeniem pomoże rozwiązać ten problem. Wszelkiego rodzaju dodatki znajdujące się w paliwie niskiej jakości oraz kurz przesiąkający przez filtr również nie przyczynią się do działania urządzenia.

Weiterlesen:
Motobloki Centaur. Przegląd, charakterystyka, instrukcje.

Urządzenie, naprawa i konserwacja kultywatorów silnikowych Mole

Skrzynia biegów

Skrzynia biegów

Głównym zadaniem skrzyni biegów jest przeniesienie momentu obrotowego z silnika na wał. Przenoszenie ruchu odbywa się za pomocą przekładni z paskiem klinowym. Możesz dowiedzieć się więcej o urządzeniu i naprawie przekładni kultywatora z silnikiem Krot, oglądając wideo.

Recenzja wideo skrzyni biegów kultywatora Mole

Bieg wsteczny

Schemat cofania

Pierwsze modyfikacje „Kreta” nie są wyposażone w funkcję cofania (prędkości wstecznej), co nieco wpłynęło na ich wydajność i łatwość użytkowania z takimi przystawkami jak wózek, odśnieżarka, kosiarka itp. Aby zmodyfikować „Kreta”, producent wypuścił nowe modyfikacje, już z funkcją rewersu, które znacznie zwiększyły mobilność kultywatora.

Przegląd wideo funkcji odwrotnej na kultywatorze kret

Pas napędowy

Urządzenie, naprawa i konserwacja kultywatorów silnikowych Mole

Pas napędowy

Pasek napędowy przenosi moment obrotowy z silnika na skrzynię biegów. Przyczyną awarii kultywatora silnikowego „Mole” jest często przerwa w pasie napędowym. Wynika to z zacinania się taśmy podczas pracy z powodu dużych obciążeń korpusów roboczych kultywatora (twarde gleby, tępe noże). Nóż wygina się i przywiera nożem do pasa, przez co staje się bezużyteczny.

Pasy napędowe do kultywatora Krot mogą mieć różne modyfikacje, ale ich wymiary są ściśle określone:

  • 710 mm;
  • 750 mm.

Utrzymanie

Co oznacza konserwacja? To szereg środków zapewniających prawidłowe działanie i właściwe przechowywanie sprzętu. Przez konserwację kultywatora Krot rozumie się następujące prace:

  • mycie;
  • czyszczenie;
  • smar;
  • kontrola;
  • tankowanie;
  • kontrola;
  • zapięcia;
  • regulacja wszystkich jednostek i systemów

Taka praca musi być wykonywana jak najczęściej, zwłaszcza jeśli musisz pracować w niesprzyjających warunkach.

Przed uruchomieniem silnika kultywatora należy sprawdzić obecność paliwa, oleju itp. Konieczne jest napełnienie mieszanki do określonego poziomu, w razie potrzeby konieczna jest wymiana paliwa i oleju. W przypadku kultywatorów stosuje się olej Avtol (M-8V), który sprawdził się nawet w Unii.

Weiterlesen:
Potrzebujesz prawa jazdy na motocykl?

Jeśli trudno to zdobyć, możesz użyć analogów:

  • 10W-30 (nie używać w temperaturach powyżej +27 stopni);
  • SAE 30 (nie stosować w temperaturach poniżej +4 stopni).

Prace regulacyjne obejmują debugowanie sprzęgła, biegu wstecznego, gaźnika, iskry itp.

Prace czyszczące obejmują czyszczenie filtra, powierzchni roboczych, obudowy i wszystkich zatkanych części na powierzchni kultywatora z silnikiem Krot. W przypadku awarii lub w celach prewencyjnych (rzadziej) konieczne jest oczyszczenie wewnętrznych części maszyny.

Zanim włożysz jakąkolwiek część na swoje miejsce, upewnij się, że jest w dobrym stanie.

Montaż lub wymianę jakichkolwiek osprzętu należy przeprowadzać przy całkowicie wyłączonym silniku. W ramach przygotowań do długotrwałego przechowywania kultywator wymaga konserwacji. Aby to zrobić, należy w określony sposób przygotować silnik (patrz instrukcja), a następnie wyczyścić (umyć) i wysuszyć wszystkie zewnętrzne części kreta, wytrzeć szmatką, dobrze wysuszyć. Następnie nasmaruj smarem wszystkie dostępne miejsca na kultywatorze. Teraz jednostka jest gotowa na długi odpoczynek.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector