Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Naprawa i konserwacja ciągników pchanych Neva MB-2

Motoblock „Neva” MB-2 to agregat rolniczy przeznaczony do pracy na różnych rodzajach gleb, w tym wcześniej nieuprawianych.

Zrób to sam naprawa motobloku NEVA MB-2. Urządzenie, instrukcje demontażu skrzyni biegów, wymiany oleju

Motoblok «Neva» MB 2B-6,5RS

Dostępne w różnych modyfikacjach z różnymi typami silników:

  • MB-2B-6.0,
  • MB-2B-6.5Pro,
  • MB-2B-7.5Pro,
  • MB-2K-7.5,
  • MB-2N-5.5,
  • MB-2S-6.0Pro,
  • MB-2S-7.0Pro,
  • MB-2S-9.0Pro,

Główne prace, które można wykonać na ciągniku Neva MB-2, to:

  • orka gleby;
  • uprawa, mielenie;
  • podlewanie (przepompownia);
  • hilling;
  • czyszczenie terytoriów z trawy, śniegu itp.;
  • zbieranie ziemniaków, cebuli itp.

Eksploatacja i konserwacja Neva MB-2

Wymiana oleju silnikowego

Producent zaleca stosowanie tak znanych marek oleju silnikowego do ciągnika jednoosiowego, jak LUKOIL — standard SAE 10W30 API SF / CC, a także RAVENOL SAE 30 API CD / SF.

Zalecana lepkość olejów do ciągników Neva pchanych

W temperaturach powyżej 4 stopni Celsjusza stosowanie olejów zagęszczonych (np. gatunek 10W30) będzie prowadzić do zwiększonego zużycia tego rodzaju paliwa, dlatego w zimnych porach roku zaleca się częstsze sprawdzanie poziomu oleju silnikowego, zapobiegając to od spadku poniżej normy.

Wymianę oleju przeprowadza się po niedawnej eksploatacji ciągnika jednoosiowego, gdy silnik nie jest jeszcze całkowicie schłodzony. Powinno być ciepło, ale nie gorąco. Pozostały olej jest całkowicie spuszczany ze zbiornika, po czym dodawany jest nowy olej, aż poziom oleju osiągnie specjalny znak. Korek spustowy jest następnie mocno dokręcony i wytarty do sucha.

Pierwsze uruchomienie i docieranie ciągnika pchanego Neva MB-2

Pierwsze uruchomienie należy przeprowadzić zgodnie z następującym schematem:

  • upewnić się, że ciągnik prowadzący jest w stanie kompletnym (wysokość drążka kierowniczego i uchwytów musi odpowiadać wzrostowi użytkownika);
  • silnik można uruchomić tylko wtedy, gdy ciągnik prowadzący znajduje się na płaskiej powierzchni;
  • sprawdzić poziom oleju i paliwa w zbiorniku;
  • sprawdź również połączenia gwintowane;
  • następnie możesz uruchomić silnik, płynnie obracając pokrętło zapłonu;
  • czas bezczynności (bez obciążenia i ruchu) powinien wynosić około 10 minut, następnie można ruszyć z miejsca i obsługiwać ciągnik prowadzący.

Za okres docierania uważa się pierwsze 20 godzin pracy ciągnika jednoosiowego, po którym konieczna jest wymiana oleju. W tym okresie najważniejsze:

  • nie pracuj na pełnym gazie;
  • pracować tylko na wcześniej przygotowanych glebach (nie dziewiczej);
  • do uprawy używaj tylko liczby noży znajdujących się w zestawie;
  • motoblok «Neva» MB-2 w okresie docierania może być obciążony tylko ¾ mocy;
  • zmiany biegów w skrzyni biegów można dokonać tylko wtedy, gdy obrót koła napędowego całkowicie się zatrzymał;
Weiterlesen:
Przegląd ciągnika benzynowego Tselina MB-601. Specyfikacje, załączniki, prace wideo, recenzje właścicieli

po pierwszych 20 godzinach pracy po pierwszym uruchomieniu należy wymienić olej silnikowy.

Poważne awarie

Regulacja i wymiary paska

W przypadku ciągnika z ciągnikiem Neva MB-2 zastosowano pasek napędowy A-1180. Ten model wykorzystuje pojedynczy pas do jazdy do przodu.

W innych modyfikacjach modelu Neva MB-2 zastosowano dwa paski napędowe. Bieg wsteczny jest produkowany w samej skrzyni biegów.

Wymiana paska w ciągnikach pchanych MB-2 odbywa się w następującej kolejności:

  1. Tarcza jest usuwana, a następnie osłona ochronna koła pasowego.
  2. Sprężyna jest usuwana z trakcji ciągnika jednoosiowego w celu poluzowania paska.
  3. Obracają się śruby mocujące wspornik.
  4. Wspornik obraca się do pozycji, w której kołki zatrzymujące nie przeszkadzają w usuwaniu części z koła pasowego.
  5. Koła pasowe są regulowane, a następnie montowany jest nowy pasek.
  6. Naciągnij pasek na koło pasowe wału przekładni, a następnie na koło pasowe silnika.
  7. W odwrotnej kolejności umieść pozostałe części na swoich miejscach.

Wymiana uszczelek skrzyni biegów

Wymiana uszczelek olejowych w ciągniku jednoosiowym Neva MB-2 odbywa się w przypadku wykrycia wycieku oleju.

Taki stan jest niebezpieczny, ponieważ skrzynię biegów bloku silnika można pozostawić bez oleju, co doprowadzi do szybkiego zużycia urządzenia.

Kolejność wymiany uszczelek olejowych jest następująca:

  1. Zdejmij noże z wału, czyszcząc wał i osłony z brudu i resztek oleju.
  2. Odkręć śruby pokrywy, spuszczając z niej olej i zanieczyszczenia, zdejmij pokrywę ze skrzyni biegów.
  3. Starą uszczelkę olejową należy wymienić na nową, wytrzeć do sucha.
  4. Pokrywa wraca na swoje miejsce (w razie potrzeby jest umieszczana na szczeliwie) i mocowana za pomocą śrub.

Regulacja i tuning gaźnika Neva MB-2

Urządzenie Neva MB-2

Funkcjonalność i trwałość silnika motoblokowego zależą od stabilnej pracy gaźnika. Dlatego tak ważna jest jego regulacja i strojenie. Ponadto, jeśli gaźnik jest ustawiony nieprawidłowo, ciągnik benzynowy może odczuwać zwiększone zużycie paliwa.

Gaźnik ciągnika Neva MB-2 jest regulowany w następujący sposób:

  1. Śruba pełnego gazu i biegu jałowego jest odkręcona do oporu.
  2. Obie śruby są odkręcane o 1-1,5 obrotu.
  3. Następnym krokiem jest uruchomienie i rozgrzanie silnika.
  4. Dźwignia sterowania przepustnicą jest ustawiona w pozycji, w której silnik będzie pracował z minimalną prędkością.
  5. Ustaw minimalną prędkość biegu jałowego, aż urządzenie będzie stabilne.
  6. Prędkość biegu jałowego jest ustawiona na maksimum.
  7. Regulowana jest minimalna prędkość biegu jałowego.
  8. Kroki 6 i 7 są wykonywane do momentu, gdy silnik będzie pracował płynnie na biegu jałowym (gładszy ze słuchu).
Weiterlesen:
Motobloki Centaur MB 1070D. Przegląd, charakterystyka, recenzje

W celu długotrwałej i nieprzerwanej pracy ciągnika jednoosiowego konieczne jest regularne diagnozowanie pracy silnika, monitorowanie częstotliwości wymiany oleju, a także obserwowanie warunków pracy i odstępów czasowych dla planowej konserwacji.

Regulacja zaworu

Regulacja zaworów to dość prosta procedura, do której potrzebne będą klucze, śrubokręty i szczelinomierz. Proces regulacji zaworów jest potrzebny do ustalenia optymalnych i technicznie prawidłowych szczelin między zaworami silnika ciągnika prowadzącego.

Regulacja zaworu na przykładzie ciągnika jednoosiowego Neva MB-23 (zasada jest taka sama dla wszystkich)

Sekwencja regulacji jest następująca:

  • zdejmij pokrywę, która zakrywa silnik;
  • zdejmij pokrywę zaworu;
  • dokonać korekt (patrz poniżej);
  • ponownie założyć pokrywę skrzynki zaworowej;
  • umieść pokrywę na swoim miejscu.

Zawory znajdują się pod pokrywą zaworów. Szczelinę można sprawdzić szczelinomierzem. Luz zaworowy dolotowy wynosi 0.15 mm, a zaworowy wydechowy 0,2 mm. Szczelinomierz powinien pasować pod zaworem z odpowiednim luzem.

Aby wyregulować nakrętki zaworu, są poluzowane, a następnie wkładany jest szczelinomierz, po czym dokonuje się samej regulacji i dokręca się nakrętkę zaworu.

Producent zwraca uwagę na to, że w ciągnikach pchanych Neva MB-2 szczeliny między końcami zaworów a końcami popychaczy (0,1 ÷ 0,2 mm) zapewnia szlifowanie końców podczas wstępnego montażu silnika i nie są regulowane podczas pracy!

Kontrola i regulacja sprzęgła ciągnika jednoosiowego Neva MB-2

Główną funkcją sprzęgła jest połączenie skrzyni biegów z silnikiem, wyłączenie go, a także podłączenie innych urządzeń roboczych do silnika. Jeśli podczas pracy wystąpi przeciążenie, sprzęgło zaczyna się ślizgać — w ten sposób inne części ciągnika jednoosiowego są chronione przed pęknięciem.

Sprawdzenie działania sprzęgła można wykonać zgodnie z poniższym schematem.

Jeśli dźwignia sprzęgła jest w pozycji „wył.”, linka sprzęgła jest luźna. W konsekwencji rolka napinająca opada i wchodzi w kontakt z paskiem napędowym. Następnie pasek napędowy i mały wałek przesuwają się do pozycji opuszczonej — to zatrzymuje zasilanie z silnika do skrzyni biegów.

Weiterlesen:
Przegląd potężnych ciągników pchanych o zwiększonych zasobach Patriot Ontario PRO. Specyfikacje, filmy i recenzje prac

Gdy dźwignia sprzęgła jest w pozycji „włączony”, linka sprzęgła napina koło pasowe luźne, dlatego dolna część paska jest mocno dociskana, małe koło napędza duże koło pasowe i przenoszona jest moc.

Regulacja lub regulacja sprzęgła ciągnika jednoosiowego Neva MB-2 odbywa się w następujący sposób:

  • jeśli dźwignia sprzęgła jest załączona, podniesie rolkę napinającą, wprawiając w ruch ciągnik prowadzący. Prawidłowa pozycja to równoległe paski klinowe po obu stronach koła pasowego silnika.
  • jeśli dźwignia sprzęgła jest luźna, luźne koło pasowe obniży się i rozłączy sprzęgło. Aby uniknąć rozłączenia sprzęgła, a tym samym poślizgu ciągnika prowadzącego, należy monitorować położenie pasów klinowych, ustawiając je w pozycji równoległej.

Podstawowe zasady ustawiania zapłonu

Sprawdzenie i ustawienie zapłonu w ciągniku jednoosiowym Neva MB-2 odbywa się zgodnie z następującą zasadą:

  • świeca zostaje wyrzucona, elektrody są wycierane do sucha, a następnie usuwane są osady węglowe;
  • szczelina między elektrodami jest mierzona i ustawiana;
  • korpus świecy jest zamocowany na głowicy cylindra;
  • wał korbowy przewija się do 4 razy (do przewijania służy linka startowa);
  • jeśli zapłon jest prawidłowy, należy zgasić biało-niebieską iskrę. Jego brak lub żółty kolor wskazuje na awarię.

Następnie należy sprawdzić stan koła zamachowego i stojana oraz wielkość szczeliny między nimi (norma to od 0,10 do 0,15 mm).

W razie potrzeby szczelinę zwiększa się szczelinomierzem. Jako narzędzie pomocnicze w przypadku braku sondy możesz użyć poczwórnego arkusza A4 lub ostrza do golenia. Jeśli odstęp między kołem zamachowym a stojanem jest normalny, zapłon będzie działał prawidłowo.

Usterki ze świecami

Różne stany świec zapłonowych

Przede wszystkim sprawdź działanie świecy.

Aby to zrobić, odkręć świecę, wytrzyj elektrody i usuń osady węglowe. Następnie wykonaj czynności opisane powyżej w regulacji zapłonu. Świece działają — jeśli jest iskra. Jeśli nie ma iskry, prawdopodobnie trzeba będzie wymienić świecę zapłonową.

Weiterlesen:
Sprzęgła i brony do motobloków Neva. Przegląd, ich rodzaje i opcje

W instrukcji obsługi ciągnika Neva MB-2 producent wskazuje wielkość szczelin między elektrodami świec zapłonowych a zalecanymi modelami świec:

  • świeca A11R (wyprodukowana w Rosji) — szczelina 0,5 ÷ 0,6 mm. Wymiary klucza 20,8 mm;
  • świeca zapłonowa NR17С (BRISK) — szczelina 0,5÷0,6 mm. Wymiary klucza 20,8 mm;
  • świeca WR8AC (BOSCH) — szczelina 0,5 ÷ 0,6 mm. Wymiary pod klucz 20,8 mm.

Przed przystąpieniem do eksploatacji ciągnika z operatorem prowadzącym należy sprawdzić, czy na świecy zapłonowej jest założona podkładka uszczelniająca oraz czy podkładka uszczelniająca z poprzedniej świecy nie pozostała w otworze głowicy.

Wyjmij i zamontuj świecę zapłonową dopiero po całkowitym schłodzeniu głowicy cylindrów do temperatury otoczenia. Jeśli podczas wyjmowania świecy zapłonowej z silnika przekroczony został moment obrotowy o więcej niż 50%, dalsze używanie świecy zapłonowej jest ZABRONIONE.

Motoblock Neva MB-2 nie uruchamia się, strzela, pali — główne przyczyny problemów i ich eliminacja

W rzeczywistości z wielu powodów ciągnik prowadzący może się nie uruchomić. Oto najważniejsze:

  • przewody są utlenione (konieczne jest czyszczenie i / lub wymiana);
  • przerwana izolacja przewodu (napraw/wymień przewód);
  • gaźnik lub wąż gazowy jest zatkany (konieczne jest czyszczenie, czyszczenie);
  • doszło do zalania olejem (konieczne jest opróżnianie i wymiana oleju);
  • nie ma iskry (pomoże wymiana świecy);
  • nierówną powierzchnię, na której próbują uruchomić traktor pchany (ustawić go wyraźnie poziomo, aby spływało paliwo);
  • awaria magneto (pomoże wymiana).

Jeśli ciągnik prowadzący pali, przyczyna może być następująca:

Jedną z najczęstszych przyczyn dymu wydobywającego się z ciągnika prowadzącego może być paliwo niskiej jakości, takie jak zła benzyna. Również dym może się wydostać z powodu silnego kąta nachylenia ciągnika prowadzącego. Inną przyczyną dymienia jest dostanie się oleju na zawór; spalanie oleju wytwarza gęsty dym, który nie zniknie, dopóki nie zostanie całkowicie przepalony.

Ciągnik prowadzący wydaje odgłosy strzelania, trzaski. Możliwa przyczyna tych dźwięków:

  • niski poziom paliwa (dolej paliwa do zbiornika gazu);
  • zanieczyszczenia pod zaworem iglicowym (gruz należy całkowicie wyeliminować);
  • zatykanie strumienia (pomaga w czyszczeniu);
  • zatkany filtr powietrza (pomaga czyszczenie);
  • niewspółosiowość osi pływaka, niski poziom paliwa w komorze pływakowej (pomoże dolanie paliwa do zbiornika).
Weiterlesen:
Motobloki Fermer FM 1307 PRO-S. Przegląd, charakterystyka, recenzje

Doświadczenie właścicieli obsługi ciągnika Neva MB-2 — recenzje z forów

Doświadczenie każdego rolnika jest wyjątkowe. Szczególnie cenne są rady tych, którzy podczas pracy na swoim polu używają tego samego ciągnika, co Ty. Dalej — kilka wskazówek od właścicieli ciągnika Neva MB-2 na temat konserwacji i rozwiązywania problemów.

Witalij, miasto Penza, Rosja:

„Kupiłem ciągnik jednoosiowy Neva mb2 i byłem bardzo zadowolony. Jednostka początkowo działała dobrze, ale tydzień po rozpoczęciu pracy z rury wydechowej wydobywał się biały dym. Próbowałem zwolnić silnik — nie pomogło. Okazuje się, że w komorze pływakowej była woda. Spuściłem benzynę, ustawiłem, opróżniłem komorę. Potem blok silnika działał idealnie. Jeśli ktoś miał podobny problem, radzę skorzystać z mojego doświadczenia!

Aleksiej, Rostów nad Donem, Rosja:

„Zetknąłem się z takim problemem: na pierwszym biegu mój traktor pchany kultywował normalnie, ale kiedy przesiadłem się na drugi i pracowałem z glebą, obroty silnika nie spadły. Kiedy wszedłem głębiej w ziemię, kosiarki zatrzymały się. Doświadczeni ludzie sugerowali, że może to być pas holowniczy. Wyregulowałem napinacz i skróciłem łańcuch na uchwycie sprzęgła i problem został rozwiązany! Teraz pracuję z przyjemnością, od dwóch lat używam mojej Nevy MB2.”

Konstantin, Równe, Ukraina:

„Nie jestem nowy w pracy z ciągnikiem jednoosiowym, używam go od 4 lat. Ostatnio, jeśli dasz ładunek, silnik zaczął się gaśnie, cóż, jakby nie ciągnął … ledwo wjechałem do garażu i nie było trzasków ani dymu. Przyczyna awarii była prosta: filtr powietrza był zatkany. Musiałem go wymienić, a teraz samochód działa jak bestia.”

Możesz również pomóc innym czytelnikom naszej witryny, przedstawiając swoją opinię na temat tego modelu ciągnika jednoosiowego oraz jego konserwacji i głównych usterek.

Jeśli jesteś właścicielem tego modelu ciągnika, możesz zostawić opinię na temat jego konserwacji i eksploatacji lub zadać dowolne pytanie dotyczące awarii lub konserwacji tego modelu poniżej w komentarzach.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию